Fitness Seller

Hartslag in rust rond de 35 per min

Bezoekers in dit topic

Thoootje

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
24 nov 2011
Berichten
194
Waardering
6
Lengte
1m51
Massa
41kg
Vetpercentage
41%
..
 
Laatst bewerkt:
das wel erg laag en niet al te normaal denk ik...
idd als je veel sport en veelcardio doet is het normaal dat het in rust trager klopt rond de 50 a 60 denkik maar 35 lijkt mij extreel laag.

hoe oud ben je?
 
..
 
Laatst bewerkt:
Ben 21, 1.80m en rond de 80 kilo met 8 a 9% nu.

Zelf vroeger zn 12 jaar gevoetbald op aardig hoog niveau, conditie en long inhoud zit er nogsteeds alleen wel wat minder..

Ik zal het even lezen Fable

is wel nog jong he, normaal kinderen hebben hele hoge hartslag en oudere mensen hebben een trage hartslag. het vele sporten kan er wel met te maken hebben omdat hevige sporters een groot hart hebben en het hart minder moet pompen om het bloed rond te stuwen over het lichaam.
 
..
 
Laatst bewerkt:
Oke, maar ik schrok wel een beetje want een maat van me heeft een keer een hartaanval gekregen in een wedstrijd, (die bleek later mini litekenweefsel bij zn hart te hebben gehad) en is gelukkig nu wel weer helemaal de oude :D

maar ik denk dat ik toch maar even naar de dokter ga, misschien kan die ff luisteren, en eventueel door verwijzen voor een scan?

Wat vinden jullie?

bij mij was het ongeveer rond de 80 denkik maar nu ongeveer 100 maar bij mij komt het door medicatie. als ik van jou was zou ik er mij zeker is laten op onderzoeken in het ziekenhuis.
 
Gewoon even laten onderzoeken, kan geen kwaad.
 
..
 
Laatst bewerkt:
Haha toch even naam noemen
 
Is niks mis mee.. 30-40 is voor sporters in topconditie en 70 voor een gemiddeld persoon
 
..
 
Laatst bewerkt:
denk dat het in jou geval normaal is, bij hartfalen zou je nog andere klachten hebben. zou wel naar een cardioloog gaan ipv ha. de meeste huisartsen zullen ook alleen maar luisteren en een ecg afnemen. laat staan dat ze een ecg kunnen nemen ze hebben het niet allemaal in hun praktijk staan. cardioloog kan meteen ook een echo, fietsproef enz laten doen
 
..
 
Laatst bewerkt:
En zit z'n cardioloog in het ziekenhuis? want dan zal m'n huisarts me wel doorverwijzen neem ik aan? Nja ik houd jullie op de hoogte, ik gaat morgen zoiezo ff langs!

Tnx voor de reacties!

ja die zitten ook in het ziekenhuis
 
In rust? Dat wil zeggen als je in de zetel ligt neem ik aan? Toch wel zeer laag lijkt me. Als ik me niet vergis is een hartslag vanaf 25 of lager gevaarlijk, maar dit is dan gemeten als je slaapt. Aangezien dat een hartslag in rust hoger ligt dan die als je slaapt, zou ik toch eens naar een dokter stappen...

Nu, als je veel sport doet en dus in goede conditie bent, is het normaal dat je rusthartslag lager ligt dan bij gemiddelde mensen. Dus misschien is dit helemaal geen probleem, maar ik zou toch is op controle gaan...


EDIT: wat zei je dokter?
 
..
 
Laatst bewerkt:
al een update?
 
Absurd lage hartslag, vaak zie je zoiets echt bij hartschade, hartfalen of een storing in de prikkelgeleiding zoals een AV-Block, Bundeltakblok of Sick Sinus Syndrome. Zelfs voor een sportershart vind ik 35 en 37 extreem laag, verbaast me dat je er geen klachten bij hebt!

Ben benieuwd wat er uit gaat komen!
 
Back
Naar boven