MuscleMeat

Hartslag voelen in buik / maag na bepaalde oefeningen

Bezoekers in dit topic

Sterkjanus

Cool Novice
Lid geworden
27 jul 2020
Berichten
42
Waardering
36
Hebben meer mensen dit? Of hadden, toen ze nog niet zo lang bezig waren?

Ik heb jaren op mijn luie reet gezeten dus ik sluit niet uit dat ik gewoon nog niet fit genoeg ben, maar ik voel dus na oefeningen waarbij ik de 'core' moet gebruiken / aanspannen, mijn hart bonken in mijn buik / maag regio. Dus wat links van de navel. Daar schijnt een grote ader te zitten.
Ik heb het bijvoorbeeld na shoulder presses, barbell curls, lat pulls, etc. Maar niet na bijvoorbeeld bench press of leg press.

Na een minuutje of wat is het ook wel weer voorbij. Verder geen vlekken voor mijn ogen of duizeligheid of zo, dus het zal allemaal wel meevallen. Maar toch ergens het stemmetje dat het wellicht een aderverkalking is of dat de ader niet goed open staat of zo. (hypochondrie, je weet zelluf)

Wat denken jullie? Meer mensen die dit hebben (gehad)?
 
Klinkt alsof je gewoon je aorta voelt, die loopt daar.
 
Klinkt alsof je gewoon je aorta voelt, die loopt daar.

Ja dat denk ik zelf ook. Maar de vraag is meer of dat 'normaal' is en of meer mensen dat hebben. Wellicht doe ik wat fout (teveel spanning in / op buikspieren? teveel eten voor het trainen?) of is het iets medisch. Of gewoon normaal?
 
Ja dat denk ik zelf ook. Maar de vraag is meer of dat 'normaal' is en of meer mensen dat hebben. Wellicht doe ik wat fout (teveel spanning in / op buikspieren? teveel eten voor het trainen?) of is het iets medisch. Of gewoon normaal?
En nog steeds last van?
 
En nog steeds last van?

Ik voel mijn hart wel nog steeds kloppen na een inspannende set ja. Soms meer in de borst, soms meer in de buik. Heb ook jaren amper gesport dus ben verre van 'in shape', hopelijk wordt dit na een tijdje trainen vanzelf beter. Moet ook wel zeggen dat ik er ook wel op let, dus mijn aandacht zit er al een beetje op. Ik merk het alleen wanneer mijn hartslag hard omhoog gaat, dus tijdens bovenstaande oefeningen. Bij gewoon rennen op de loopband heb ik het niet. En bij oefeningen die ik liggend doe ook niet.
 
Back
Naar boven