XXL Nutrition

Hartslagmetertraining

Bezoekers in dit topic

jantjegent

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
12 mei 2003
Berichten
37
Waardering
0
enkele vraagjes over training met de hartslagmeter voor ik er mij eefectief 1 koop:
Mijn doel is door looptraining (in bos en op de finse piste) mijn vetpercentage omlaag te brengen, ik zou dit graagd doen met de hulp van de hartslagmeter, nu was mijn vraag hoe ik dit precies aanpak? hoe hoog moet ik mijn hartslag houden? hoe bereken ik dit?

en over de hartslagmeters zel: ik heb in de Makro een meter zien liggen zonder band, zijn deze meters even precies als deze met een band? of is dit gewoon brol?

alleja mensen die ervaringen hebben met de meter, post het hier :D
post hier ook hoeveel jullie het doen, en hoe jullie het combineren met BB
 
wat hartslag aangaat nemen de meeste: 60/70% van (220 - leeftijd). Dat zou voor jou dus 120-140 zijn.
 
Koop een goede met band, deze werken vaak beter.
Een beetje nat maken of bijbehorende gel gebruiken voor het optimale contact en gaan.

Wel is het lopen op een machine beter om de hartslag te controleren dan buiten, maar dat is logisch
 
Op een machine lopen is toch niet zo leuk ... ik mis de geur van de buitenlucht, de boomschors onder mijn voeten ;-)
 
jantjegent zei:
Op een machine lopen is toch niet zo leuk ... ik mis de geur van de buitenlucht, de boomschors onder mijn voeten ;-)

Vooral als je veel last van hooikoorts heb. :D

Zal niet de eerste keer zijn dat ik met een bloedneus van het niezen thuis kom :(
 
kun je met HIIT ook met de hartslagmeter trainen? of moet je bij HITT gewoon alles geven?
 
Back
Naar boven