XXL Nutrition

Havermout Appel/Kaneel Proteine Cupcakes

Bezoekers in dit topic

Soraja

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
25 mrt 2013
Berichten
437
Waardering
41
Lengte
1m58
Massa
57kg
Vetpercentage
13%
Ik zag dit recept:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f33/havermout-whey-reep-cake-bar-voor-cut-and-bulk-327931/

maar ik vond de smaken niet goed, dus heb na 2 keer uitproberen dé perfecte verhoudingen gevonden!
my godd wat is dit lekker!

125 gr havermout
300ml magere melk
1,5 st appel (elstar of goudreinet)
84 gr whey proteine (=3 scheppen)
kaneel naar smaak

Voor dit recept heb ik de granny's appelpie van b&f shop gebruikt.

-Melk in de kan, over op 200 graden voorverwarmen, boven en onder
-havermout toevoegen en doorroeren, 15 min laten staan
-appel (of ander fruit, blauwe bes is ook erg lekker maar dan worden voedingswaardes uiteraard anders) raspen en toevoegen
-whey en kaneel toevoegen
- mengsel verdelen over anti aanbak-cupcake vorm (te koop bij bv action) Niet invetten, geen bakpapier nodig
- Alles verdelen over de bakjes. Als je ander fruit gebruikt, dit niet aan de oppervlakte houden anders word het zwart in de oven, dus giet er een laagje mengsel over heen zodat de bovenkant bedekt is
-20 min in de oven, daarna gaarheid controleren met sateprikker. Is het nog te nat naar je smaak, dan nog tien minuten in de oven laten

12 stuks 1 stuk

kcal 97 81.1
E 93 7.75
K 121 10.08
V 13 1.08



links is met appel, komt een mooie bolling op. rechts is met blauwe bessen

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Verbazingwekkend dat ze er zo lekker uit komen te zien met havermout als 'meel'
 
Dat ziet er ontzettend lekker uit! Ik ga dat eens proberen maar dan met aardbeien! Thnx voor het recept :)

Ik maakte eerst altijd heel vaak cupcakes, maar dan de wat minder gezonde variant, vind het bakken erg leuk dus ga maar eens de healthy versie proberen!
 
Voordat ik alles binnen ga halen wil ik even weten. Gaat het hier om de mini cupcaked of het normale formaat?
 
Voordat ik alles binnen ga halen wil ik even weten. Gaat het hier om de mini cupcaked of het normale formaat?

Normaal,ik had bij t linkerbordje iets te veel gedaam en bij de rechter had ik net iets te weinig. Maar als je het cupcake bakje tot de helft vult dam is het genoeg,want met appel komt het iets omhoog.

Je kan natuurlijk ook grotere maken, de linker kolom verhoudingen kan je aanhoudem als totaal hoeveelheid en als je dit deelt door aantal porties heb je je ckal etc per stuk.

Zet je een fotootje neer als het is gelukt :)?
 
Ik heb je verhoudingen gehouden alleen dan alles keer 2 en dan ik 12 muffin vormpjes. Het was met appels gemaat en het was net iets teveel zo als je op de foto ziet. Ze hebben allemaal een neus. :P Wel een mooie oplossing als je dit maakt kun je het heel makkelijk mee naar werk/school meenemen. Misschien had ik er net te kort in de oven gehouden want ze zijn wat vochtig aan de binnenkant en als het koud is zijn ze wat minder te eten. Maar zowiezo dat ik deze vaker ga maken!
jaarvb.jpg
 
Iemand al eens geprobeerd om gewoon een cake ervan te maken ipv kleine cupcakejes?
En die appel gewoon in kleine stukjes snijden en er door heen doen of hoe heb je die appel er door heen gedaan?
 
geweldig recept man!

Ze zijn net afgekoeld en smaken heerlijk, lekker vochtig en heb alleen een heel kleine beetje stevia erbij gemikt.
Had gewoon precies 102gr grannies apple pie whey over :D

@frank ik heb de 1.5 appels gewoon met een grove rasp fijn gemaakt
 
leuk dat jullie ze geprobeerd hebben:D
die pompoencake zier er echt fantastisch uit die ga ik zeker maken!

Ik heb dit cupcake recept geprobeerd te maken met bosvruchten en geen whey, en is finaal mislukt. Ik heb het ook geprobeerd met een andere smaak omdat grannys appelpie was uitverkocht. Dus, toen met mango perzit whey en geprakte banaan. Maar dat gaat ook niet
 
Back
Naar boven