XXL Nutrition

Havermout eten zonder te koken

Bezoekers in dit topic

klootviool

Cool Novice
Lid geworden
8 okt 2013
Berichten
234
Waardering
5
Lengte
1m87
Massa
91kg
Vetpercentage
14%
beste BB'ers

Normaliter at ik de havermout altijd gekookt met melk.
Alleen het koken, afkoelen en eten duurt allemaal te lang.
Nu ben ik dus de havermout ongekookt aan het oplepelen en met melk aan het wegspoelen.

Is dit ok, of komen er door het koken van havermout belangrijke voedingsstoffen vrij, die ik nu dus zal mislopen?

gr, Klootviool
 
Je zou ook havermout en melk in de magnetron kunnen doen. Binnen 2 a 3 minuten is het klaar.
 
Klopt maar toch eet het allemaal wat langzamer dan de manier die nu doe.
 
Ik eet het al jaren ongekookt. De havermout van Quaker is iig al voor gestoomd.
Andere merken volgens mij niet maar dat weet ik niet zeker. Of het koken daadwerkelijk wat doet met de voedingswaarden lijkt mij sterk. Maar deze mening is nergens op gebaseerd.
 
Nooit van gehoort haha 500 ml melk in de shake beker 200 gram haver erin schudden en shotten heerlijk! vind je het te dik gooi je iets meer melk erin of minder haver.
Melk gewoon rechtstreeks uit de koelkast en haver uit het pak.
Havermout heilig bulk voer :p
 
Laatst bewerkt:
's ochtends lekker de chocolade cocos whey met de "rauwe" havermout opeten. Werkt prima en smaakt perfect!
 
whey isolaat scoop, havermout erin, 500ml water, sjeek sjeek sjeek, omnomnom.

Veel te tam om te koken.
 
die goedkope havermout hoef je niet meer te koken
 
nou top! ik weet voldoende.
 
De avond van te voren melk + havermout in een kommetje. 's Nachts in de koelkast laten staan en hoef je het 's ochtends nog maar 2 min in de magnetron te doen.
 
Als je het opwarmt wordt het dan niet onwijs dik? vooral met 500 melk 200 havermout verhouding(Zo nam ik het altijd in het bulken) koud is het net aan te drinken.
 
Gewoon in de blender met melk whey etc. Rammelen en vreten!
 
Probeer eens yoghurt + havermout + vanille whey + banaan + kaneel + 1 el lijnzaadolie.
Lekker fris.
 
Als je het opwarmt wordt het dan niet onwijs dik? vooral met 500 melk 200 havermout verhouding(Zo nam ik het altijd in het bulken) koud is het net aan te drinken.

Je kunt het altijd nog aanlengen met water :)
 
Yoghurt, kaneel, havermout, appel en rozijnen de avond van te voren samen in een bakje doen en dan de ochtend erna heb je een hele lekkere koude 'pap'/yoghurt
 
Ik pak 300 gram magere kwark, 100 gram havermout, 1 banaan in kleine partjes, paar rozijnen en wat kaneel. Alles bij elkaar, scheutje water en roeren. Dag van te voren maken en in de koelkast zetten en klaar!
 
Havermout,brinta,weh,banaan,melk.
Alles gaat er koud in bij me.
Heb alleen wel zo'n smoothie maker wat gelijk een flinke beker is.
K*t blenders :p
 
Als je geen tijd hebt om 3 minuten te wachten op de magnetron is er echt iets serieus fout met je timemanagement.
 
Back
Naar boven