MuscleMeat

Havermout, koud of warm bereiden?

Bezoekers in dit topic

Siphen

Novice
Lid geworden
3 jun 2013
Berichten
28
Waardering
0
Lengte
1m75
Hallo,

Ik eet al een tijdje havermout en bereid het op verschillende manieren.

Ik merk dat wanneer ik het warm eet, geen last heb van mijn buik de rest van de dag.

Wanneer ik het koud bereid, merk ik dat ik last krijg gedurende de hele dag.

Hebben meer van jullie dit?

En hoe bereiden jullie je havermout?
 
Ik koop altijd ultra fine oats en gooi die in me shake.
 
Ik gooi gewoon havermout met melk in de blender, 2 keer per dag. Nooit last.
 
Heb er zelf geen last van. Wel hoor je vaak dat het verwarmt lichter verteerbaar zou zijn.
Zelf eet ik het gewoon koud in de yoghurt of kwark met eiwit, zemelen en lijnzaadolie. Havervlokken zijn ook erg lekker.
Ultra fine oats kan ook prima. Ik heb alleen liever nog wat te kauwen zeg maar. Vandaar de havervlokken.
 
Ik laat het altijd een half uurtje weken in de blender
 
100g havervlokken beetje koud en dan beetje kokend water
 
Havermout met warm water
nooit last van
 
Je kan het ook gewoon avond vantevoren in shake of melk gooien en in de koelkast zetten, in de ochtend heb je dan lekkere pap.
 
ultra fine oats + melk + whey in een shake en naar binnen werken
 
Hallo,

Ik eet al een tijdje havermout en bereid het op verschillende manieren.

Ik merk dat wanneer ik het warm eet, geen last heb van mijn buik de rest van de dag.

Wanneer ik het koud bereid, merk ik dat ik last krijg gedurende de hele dag.

Hebben meer van jullie dit?

En hoe bereiden jullie je havermout?
zeker dat het niet door de melk komt?
ik doe gewoon kokend water erover snel klaar en nooit last van zo
 
Ikzelf krijg buikpijn van havermout met warme melk maar niet van havermout met gewoon koud water.
Misschien dat toch eens proberen, de melk eruit te laten.

Ikzelf pak 400 ml water, 55 gram ultra fine oats (of gewoon havermout wat fijnmalen) en 25 gram whey. Koud, goed shaken en opdrinken. Met 400 ml water is het vrij dun.
 
koud water, schepje islolaat en krentjes, is genoeg :)
 
Probeer dit eens (een dikke kom en vult als een malle):

Ingrediënten:
1 scoop whey
4 eiwitten (+- 120gram)
50 gram havermout
100 gram banaan

1. Whey + eiwitten + 250 ml water voor circa 3 minuten in de magnetron (tussendoor roeren) tot het water niet echt zichtbaar meer is
2. Banaan prakken en er doorheen (weer even in de magnetron)
3. Als het klaar is de whey erbij (meer smaak van de whey, als je hem direct in de magnetron gooit proef je hem minder)

Check instagram physiqueandnutritionnl (kan ook via google) op mijn pagina veel van dit soort recepten. Met cacao, pindakaas, pindakaaspoeder is het echt heerlijk!
 
savonds maken met whey en in koelkast voor de dag erna.

Volgens iemand op de sportschool moet je het eerst 8 minuten koken zodat de vezels gaan "openstaan" :rolleyes:
 
Probeer dit eens (een dikke kom en vult als een malle): Ingrediënten: 1 scoop whey 4 eiwitten (+- 120gram) 50 gram havermout 100 gram banaan 1. Whey + eiwitten + 250 ml water voor circa 3 minuten in de magnetron (tussendoor roeren) tot het water niet echt zichtbaar meer is 2. Banaan prakken en er doorheen (weer even in de magnetron) 3. Als het klaar is de whey erbij (meer smaak van de whey, als je hem direct in de magnetron gooit proef je hem minder) Check instagram physiqueandnutritionnl (kan ook via google) op mijn pagina veel van dit soort recepten. Met cacao, pindakaas, pindakaaspoeder is het echt heerlijk!

50gr oats is voor mij low carb :D
 
50gr oats is voor mij low carb :D

dan doe je 400/500ml water haha. Ik maak ook soms een bak met met gepureerde bloemkool voor een grote maaltijd. Deze bak die meer als 1,5kg inhoud heeft haha en je proeft geen bloemkool smaak (dit wordt overigens ook veel met pompoen gedaan of courgette dit wordt zoats genoemd haha
 
Ik gebruik altijd warm kraanwater icm havermout en whey en wat superfoods erdoor heen. Soms een banaan erbij in.
 
Back
Naar boven