Fitness Seller

Havermout+Melk eiwitrijk genoeg als ontbijt?

Bezoekers in dit topic

Jamins

Novice
Lid geworden
27 feb 2012
Berichten
11
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
55kg
Ik lees vaak dat het ontbijt juist een essentieel moment is om snel eiwitten binnen te krijgen.

Aangezien ik geen whey of andere eiwitpoeders gebruik, ontbijt ik nu met ongeveer 50gram havermout, 250ml melk, eetlepel pindakaas en een banaan, meestal.. (favoriete havermout recept, hehe...)

Is dit eiwitrijk genoeg? Of komt dit niet zo nauw? (Als je voor de rest genoeg eiwitten binnen zou krijgen? Neem wel kwark s'avonds, kalkoenfilet op brood, eieren, kipfilet etc..)
 
Als aan het eind van de dag je totalen kloppen maakt het niet uit ;)
Je ontbijt volstaat dus gewoon
 
Voeding is ook timing dus wat dat betreft ben ik het niet met bovenstaande eens. Als je er twee eieren bij koopt kom je wel een eind. Maar wheyshake bij ontbijt of gewoon door de pap heen vind ik ideaal.
 
Kijk anders ff in het recepten topic, daar staat de havermout pannenkoek van Jeppe in. Die is érg lekker! Want ik zie dat je zowat alle ingrediënten al eet, op de eieren na. ;)
 
Voeding is ook timing dus wat dat betreft ben ik het niet met bovenstaande eens. Als je er twee eieren bij koopt kom je wel een eind. Maar wheyshake bij ontbijt of gewoon door de pap heen vind ik ideaal.

In verhouding tot de timing en frequentie van maaltijden zijn macro's echt veeeel belangrijker. Verhouding 1:20, dus hij heeft wel degelijk een punt!
 
Ja, gezien je stats is dat genoeg voor jou.
 
Anders gooi je er toch een schep whey doorheen?

Voor 32,90 heb je ruim 2 kilo bij www.bodyenfitshop.nl :)
 
Back
Naar boven