AndroidHealthClinic

Havermout voor/nadelen

Bezoekers in dit topic

JEROENN

Cool Novice
Lid geworden
5 feb 2012
Berichten
222
Waardering
4
Lengte
1m82
Massa
69kg
*Rozijnen goed/slecht voor inname koolhydraten ? *
Hallo ik wil vooral op kracht trainen ben 182 cm groot 68,5 kg zwaar.
Ik eet havermout nu vooral als ontbijt is dit slim of niet ? Ik ben nogal nieuw als het rond voeding gaat :s , er zitten toch veel eiwitten , vetten en voedingsvezels in ? *Je eet havermout natuurlijk met wat melk*
Havermout(Quaker Oats) 100g

Energie 1500 Kj
356 kcal

Eiwitten 11,0 g

Koolhydraten 60,0 g
waarvan suiker 1,1 g

Vet 8.0 g
waarvan verzadigd 1,5 g
waarvan enkelvoudig onverzagdigd 3,0 g
waarvan enkelvoudig verzagdigd 3,3 g

Voedingsvezeles 9,0 g
waarvan oplosbaar 4,0 g
waarvan béta-glucanen 3,6 g
waarvan onoplosbaar 5,0 g

Vitaminen
B1 0,2 mg
Fosfor 390 mg
Ijzer 3,8 mg
Magnesium 101 mg
 
Laatst bewerkt:
niks mis met havermout/brinta etc.
prima ontbijt.
 
niks mis met havermout/brinta etc.
prima ontbijt.
Ik eet er momenteel nog een botherham met pindakaas,glas(melk en fruitsap) is dit een redelijk ontbijt of ben ik totaal mis ?
 
Gewoon in een blender.

500 ml water, een banaan, 2 scoops Oats, 1 scoop brinta, 1 scoop Whey.

1 glas water er achter aan.

kan je meteen de deur uit en op school of werk brood eten.
 
Gewoon in een blender.

500 ml water, een banaan, 2 scoops Oats, 1 scoop brinta, 1 scoop Whey.

1 glas water er achter aan.

kan je meteen de deur uit en op school of werk brood eten.

wat bedoel je met scoop ?

---------- Post toegevoegd Sun 1 Jul 2012 om 17:14 ----------



---------- Post toegevoegd Sun 1 Jul 2012 om 17:14 ----------

En er is mij verteld dat je voor je training vooral op koolhydraten moet mikken en erna vooral op eiwitten maar is voor de training dan rozijnen idee voor koolhydraten(69 g koolhydraten per 100 g)
 
Hoe ziet je totaalplaatje eruit over de hele dag gezien? Dat weet je niet zeker?
Reken eerst eens uit hoeveel kcal / eiwit / kh / vet je binnenkrijgt op een dag.
 
wat bedoel je met scoop ?

---------- Post toegevoegd Sun 1 Jul 2012 om 17:14 ----------



---------- Post toegevoegd Sun 1 Jul 2012 om 17:14 ----------

En er is mij verteld dat je voor je training vooral op koolhydraten moet mikken en erna vooral op eiwitten maar is voor de training dan rozijnen idee voor koolhydraten(69 g koolhydraten per 100 g)

Jelly beans zijn 96g koolhydraten per 100g

Nee, havermout is beter. Rozijnen zitten vol fructose = suiker.
 
Rozijnen zijn prima voor voor of tijdens de training, maar neem dan niet teveel. 20 gram is voldoende.
 
wat bedoel je met scoop ?

---------- Post toegevoegd Sun 1 Jul 2012 om 17:14 ----------



---------- Post toegevoegd Sun 1 Jul 2012 om 17:14 ----------

En er is mij verteld dat je voor je training vooral op koolhydraten moet mikken en erna vooral op eiwitten maar is voor de training dan rozijnen idee voor koolhydraten(69 g koolhydraten per 100 g)
Scoop is een schepje ( maatschepje wat meestal met je why meekomt btw )

En ik doe juist klein beetje carbs zo'n 45 mins voor de training met 30 gram eiwitten erbij dmv shake of voedsel en na het trainen ga ik juist voor meer carbs dan na het trainen... en na het trainen gooi ik juist een scoop havermout door me shake :) ( dus dan veel carbies :D )
 
Wie moet ik nu geloven de ene zegt dat rozijnen vol zitten met suikers die andere zegt datr rozijnen wel goed zijn ?
En klopt het dat je eiwitten vooral na je training en carbs vooral voor je training of klopt dit ook niet ? :s
Of moet je dit zelf aanvoelen ? ;s
 
Al heb je het meest gezonde en perfecte ontbijt, lunch en diner, zolang je onder je onderhoud zit, zul je niet aankomen.
 
havermout is gezond, zie hier geen nadelen, en rozijnen zitten boordevol anti-oxidanten, dus allemaal gezonde voeding
 
havermout is gezond, zie hier geen nadelen, en rozijnen zitten boordevol anti-oxidanten, dus allemaal gezonde voeding
"Rozijnen zitten vol fructose = suiker." Is dit niet slecht of mis ik nu ?

---------- Post toegevoegd Sun 1 Jul 2012 om 17:38 ----------

Al heb je het meest gezonde en perfecte ontbijt, lunch en diner, zolang je onder je onderhoud zit, zul je niet aankomen.
Op dit forum en andere kom ik altijd 2 soorten mensen tegen de mensen die het uitrekenen en de mensen die het aanvoelen (bv wanneer je honger hebt weet je dat je er onder zit ) is de tweede wel zo een goed idee ?
 
geraffineerde suiker is slecht,natuurlijke suiker wat in fruit enzo zit niet
 
geraffineerde suiker is slecht,natuurlijke suiker wat in fruit enzo zit niet
Bedoel je met geraffineerde suiker suiker die uit de industrie komt ?

---------- Post toegevoegd Sun 1 Jul 2012 om 17:43 ----------

Bedankt iedereen al voor de snelle antwoorden en de info !
 
ja,bewerkte suiker zoals kristalsuiker
 
Al heb je het meest gezonde en perfecte ontbijt, lunch en diner, zolang je onder je onderhoud zit, zul je niet aankomen.
Op dit forum en andere kom ik altijd 2 soorten mensen tegen de mensen die het uitrekenen en de mensen die het aanvoelen is de tweede wel zo een goed idee ?
 
'Nadeel' van rozijnen is snelle vertering/hoge insulinerespons, is niet altijd per se een nadeel maar 't is wel een verschil met complexe koolhydraten als in havermout. Hangt dus af van je doel. Na de training is het prima, maar om een tijdlang vol te zitten en geen honger te hebben niet.
 
"Rozijnen zitten vol fructose = suiker." Is dit niet slecht of mis ik nu ?

---------- Post toegevoegd Sun 1 Jul 2012 om 17:38 ----------


Op dit forum en andere kom ik altijd 2 soorten mensen tegen de mensen die het uitrekenen en de mensen die het aanvoelen (bv wanneer je honger hebt weet je dat je er onder zit ) is de tweede wel zo een goed idee ?
Nee
 
Op dit forum en andere kom ik altijd 2 soorten mensen tegen de mensen die het uitrekenen en de mensen die het aanvoelen is de tweede wel zo een goed idee ?

Gevoel is echt een hele slechte indicator voor hoeveel je eet. Sommige mensen eten van nature heel weinig, iedereen kent wel van die sprieten die vinden dat ze genoeg eten maar ze wegen echt niks. Aan de andere kant heb je mensen die maar door blijven eten en een dikke pens hebben ook al vinden ze zelf dat ze helemaal niet zoveel eten. Als je het echt wilt weten moet je het uitrekenen.
 
Back
Naar boven