Fitness Seller

Havermout vs Brinta (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

boogie

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
10 jan 2003
Berichten
7.249
Waardering
6
Mijn moeder had laatst havermout voor me meegenomen ipv Brinta. Minder lekker maar kan het zo zijn dat dit spul (nog) beter is dan Brinta? De havermout bestaat per 100 gram uit ongeveer 68 gram koolhydraten en 11,8 gram eiwit. Dus nu vroeg ik me af; is dit beter of slechter dan the famous Brinta? Ik wil namelijk flink wat aankomen, en de brinta/havermout heeft een belangrijk aandeel in mijn nieuwe 'eetstrategie'. Gaat trouwens wel goed, ik ben de afgelopen 5 dagen dat ik dit intensief doe al meer dan 3 kilogram aangekomen!
 
ik zweer sochtend bij havermout van Quaker met yoghurt en stukjes banaan. heerlijk. Ik heb nog geen brinta genomen maar heb er ook geen behoefte aan. meen da havermout en brinta niet zoveel verschil maken

enne 3 kilo in 5 dagen???:thumb:
 
Elke dag een POT BRINTA voor deze jongen,



Jopie
 
The famous brinta :D
is die hier in belgie eigelijk ook te krijgen?
ik las er overlaatst nog over in een thread en tleek me goed spul te zijn..
 
wie had dat gedacht havermout als de missing link!

3kg in 5 dagen :thumb:
hoeveel pakken eet je er wel niet van?

:rocker:
 
The famous brinta :D
is die hier in belgie eigelijk ook te krijgen?

Natuurlijk, kijk maar eens in gelijk welke supermarkt.
Geel-beige doosje met rode letters "BRINTA" erop.

@ Boogie:

Havermout bevat inderdaad iets meer koolhydraten dan Brinta.
Je kan misschien afwisselen, want ik vind de smaak van beiden al snel tegensteken! :barf:

Persoonlijk neem ik ongeveer 300ml water met 25 g Brinta, roeren & gelijk naar binnen kappen.
Had dit gelezen van iemand op dit forum.
Het is even wennen, maar wel een snelle manier.
Maar met havermout lukt dit niet echt...
 
Neem elke dag een aantal lege vitaminenpotjes vol brinta mee naar stage. Gaat ongeveer 100 gram brinta in zo'n potje. Dan gewoon een fles water r bij. Dan pak ik eerst een klein nipje water (anders plakt de brinta op je tong) dan giet ik r een lading brinta achter aan, en dan weer wat water r bij. Keertje schudden met de mond en slikken maar. Op die manier kun je heel snel en makkelijk brinta weg werken (ook als je bv in de trein zit of zo).

Ik eet dan eerst altijd mijn gewone maaltijd en dan die brinta r achter aan. Het is namelijk zo dat die brinta uit zet als deze nat word, maar dat gaat inet zo snel. Dus als je het maar snel genoeg op drinkt zet het pas uit in je maag. Dan zit je wel ff flink vol, maar je hebt het wel binnen he! :D
 
Oh ik doe het anders altijd met warme melk en wat suiker voor de smaak erbij, ik wil er namelijk ook nog een beetje van genieten :D
 
@ Rob G

Hoeveel Brinta giet je er dan zo in in 1 keer?
Ik neem aan in verschillende kleine porties?
En gewoon droog?
 
Ik doe het op de volgedende manier

250ml melk - 300ml (warm)

40 - 50 gr brinta

5 - 10 suiker.


s`ochtens of na het trainen.



jopie
 
Originally posted by boogie
Oh ik doe het anders altijd met warme melk en wat suiker voor de smaak erbij, ik wil er namelijk ook nog een beetje van genieten :D

suiker???

ik geniet er zonder van. yoghurt en havermout is voor mij al voldoende. rozijntjes of banaantje doet t ook altid goed. of honing.
 
gewoon spaaien ! havermout (100-200 gr) met melk en of yoghurt. hoppakee :)

niet bij nadenken, gewoon vreten :) je doet t niet voor de smaak (zo denk ik altijd, werkt goed)
 
Echte diehards dus, werken jullie ook (net zoals Rocky) midden in de nacht 4 à 5 rauwe eieren achterover? ;)
 
Havermout met yoghurt waarin je lepel uiteraard rechtop blijft staan :) Betere weightgainer is er niet!
 
gewoon met water ff in de blender. vroeger vond ik het niet te vreten nu tijdens het einde van de cuttingperiode geniet ik er 's morgens van na de cardio.....
 
Doe dit al jaren, lang voor ik begon met trainen.
300-400ml warme melk in een kom, brinta erbij tot het dikkig word en dan 2 schepjes suiker.
Heerlijk, en ik kom er het eerste uur van me werk mee door.
Een ochten geen brinta staat gelijk aan een klote-dag, net als koffie.
 
die brinta komt me echt de *****uit. Ook met warme melk en suiker, ik moet het gewoon te vaak met tegenzin naar binnen kauwen. Havermout heb ik nog nooit gehad. Hoe maak ik het klaar, en kan ik gewoon de cheap-ass versie uit de supermarkt (student...) nemen?
D
 
ja hoor gewoon ff kijken of er veel eiwit en koolhydraten inzitten en eten maarrr... Maarre als je het heerlijke Brinta al niet lust dan vraag ik me af of je havermout naar binnen krijgt. Ik vind in ieder geval Brinta wel wat lekkerder, maar kijk maar ff. Nooit geschoten is altijd mis....
(ach wat een slecht gekozen spreekwoord maarjah, je moet toch wat, nooit geschoten is altijd mis zeggen ze toch? Oh doe ik het alweer :p )
 
Originally posted by boogie
ja hoor gewoon ff kijken of er veel eiwit en koolhydraten inzitten en eten maarrr... Maarre als je het heerlijke Brinta al niet lust dan vraag ik me af of je havermout naar binnen krijgt. Ik vind in ieder geval Brinta wel wat lekkerder, maar kijk maar ff. Nooit geschoten is altijd mis....
(ach wat een slecht gekozen spreekwoord maarjah, je moet toch wat, nooit geschoten is altijd mis zeggen ze toch? Oh doe ik het alweer :p )

Ben ik niet met je eens... bij het ruiken van brinta krijg ik al kotsneigingen, terwijl 'rauwe' havermout in de yoghert in mijn ogen een delicatesse is :)
 
Ow, dat laatste nog nooit geprobeerd. Maar smaken verschillen, gelukkig maar....
 
Back
Naar boven