XXL Nutrition

havermout...

Bezoekers in dit topic

eminem01

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
11 apr 2008
Berichten
120
Waardering
0
moet je als je havermout eet melk erbij doen? ik mag namelijk geen melk en heb geprobeerd het te eten zonder iets erbij maar dat was gewoon niet binnen te krijgen (te houden)
 
hoe eet je dat dan zonder melk ?
 
Het kan vast ook met water, of het lekker is dat is weer een tweede.
 
Met water is het goed te doen, omdat havermout van zichzelf al vrij veel vet heeft (het dubbele van Brinta bijvoorbeeld).

Zorg er wel voor dan dat het vet vrij komt. Breng in niet al teveel water de havermout aan de kook. Zo wordt het een dikke vrij vette brei. Lekkerder dan Brinta met melk vind ik.
 
ho, water en whey..
 
- Sojamelk
- rijstmelk (enkel koolhydraten, dus nog eitwitten toevoegen)
 
Met water is het goed te doen, omdat havermout van zichzelf al vrij veel vet heeft (het dubbele van Brinta bijvoorbeeld).

Zorg er wel voor dan dat het vet vrij komt. Breng in niet al teveel water de havermout aan de kook. Zo wordt het een dikke vrij vette brei. Lekkerder dan Brinta met melk vind ik.

Haha zo maakte ik ook altijd me havermout klaar, inderdaad erg lekker.
 
Doe er misschein wat water met pindakaas en goed roeren?
 
Pindakaas? Door de havermout? :angstig:

Doe er een theelepel kaneel en een eetlepel honing door. Als je hem met water kookt (let op, een halve liter water is meer dan voldoende voor 100gr havermout)
Water aan de kook brengen, daarna vuurtje helemaal laag, havermout erbij, goed roeren, even laten pruttelen totdat het dik wordt, weer even roeren, Van het vuur af halen, half uurtje af laten koelen. en eten :)
 
Miss beetje domme vraag, maar je kan toch ook gewoon havermout/brinta "drinken"? Dus gewoon water uit de kraan, gooit er wat zooi bij, in de blender en klaar?
 
Miss beetje domme vraag, maar je kan toch ook gewoon havermout/brinta "drinken"? Dus gewoon water uit de kraan, gooit er wat zooi bij, in de blender en klaar?

en jij krijgt dit binnen?
 
Doe dit ook elke morgen, gewoon 50gr whey, 50gr brinta & 400ml water, goed shaken, en naar binnen kappen!
 
Brinta, eet ik altijd koud met kwark, wel scheutje water erbij en een appel in stukjes. De ene keer speculaaskruiden erbij de andere keer vanille escencseeseee. (Die kan je bij Appie kopen).

Als ik half uur moet wachten op mijn eten, dan lig ik krom van de honger, zolang kan ik niet wachten. :-D.
 
Ik gooi het altijd gewoon in de blender met kwark. Een banaan erbij en wat water en t smaakt nog best goed ook.
 
Hoe eet je dat spul? Ik heb onlangs voor het eerst in m'n leven toch maar eens havermout gekocht. Thuis een kom met 350ml melk gevuld, paar eetlepels havermout erin gekwakt en wat geroerd.

Die rommel zakt meteen naar de bodem, met als gevolg dat je het dus amper kunt eten tenzij je af en toe een lepel met drabberige havermout probeert weg te krijgen.

Moet je dat werkelijk in de magnetron zetten en verhitten, om het beter te laten mengen en verdikken?

In een shakebeker met melk en wat whey klinkt ook wel goed. Misschien dat dan maar eens proberen.
 
Mijn heerlijke ontbijt:

40 gram aardbei whey, ongeveer 35 gram brinta en 35 gram havermout mixen met water en niet naar kijken ofzo gewoon rap naar binnen gieten, heerlijk!!
 
Ach jong, gewoon lekker koud! ;)
 
Back
Naar boven