Fitness Seller

havermout (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dandyman

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2003
Berichten
7.925
Waardering
1
ik lees hier veel, heel veel over brinta in voedingsschema's maar what about havermout.
dit schijn toch een veel betere bron te zijn. t schijnt zelfs als je dat een uur voor je training eet dat je spiermasse weet vast te houden.
ik eet elke ochtend een bord havermout met magere yoghurt en banaan en zoals gezegd een uur voor de workout neem ik diezelfde maaltijd. ik moet zeggen dat ik beter reageer op de training qua pomp na een bord havermout dan een andere koolhydratenbron, maar dat zal wel tussen mijn oren zitten.

maar wat ik niet snap omtrent havermout is wat ik vaak lees in de m&F. daar hebben ze t vaak over 1 kopje gekookte havermout.
dat kopje zal wel een koffiekopje zijn, neem ik aan maar hoezo koken? verliest t dan nietzijn voedingswaarde en hoe kan ik dat dan t beste koken?
iemand enig idee?
 
Ik zet het op een laag vuurtje met melk. Koken is echt niet goed denk ik. Op de verpakking staat vaak dat je het moet koken in de microgolf ofzo maar langzaam opwarmen is nog altijd het beste voor de voedingsstoffen.
Wat die pomp betreft... volgens mij zit dat idd tussen je oren :D
Nadeel van harvemout vind ik persoonlijk, is dat je erna een hele poos absoluut geen honger meer hebt en dan spreek ik over 4 uur, zeker na een behoorlijke portie.
 
maar niet opwarmen is toch nog het beste?
waarom lees ik dan vaak dat gekookt/opgewarmt het beste is, tis en blijft toch een natuurproduct.
 
ik eet redelijk veel havermout, gooi er ook schep casseinaat doorheen, wat rozijnen voor de smaak event. en dan met melk.
tsja je zou het kunne opwarmen maar dit geeft het geen meerwaarde lijkt me. plus het kost je ook nog eens tijd elke keer.
 
volgens mij hebben ze het eerder over 1 kopje ONgekookte havermout. Das zo ongeveer 1 portie koolhydraten van de voedingscentra zeg maar. Is ongveer 80 gram geloof ik maar bind me er niet aan ik doe dat kopjes gedoe al zo lang niet meer pak gewoon een keukenweegschaal ben je veel zekerder over wat je binnen krijgt.

En dat koken. Als ik warme havermout wil dan giet ik er gewoon wat water bij 2 minuutjes in de magnetron voila. En het verliezen van voedingswaarde is niet aan de orde. Denk dat je het degraderen van whey door warmte een beetje verward.
 
Toevallig, ben momenteel een pot havermout aant binnenspelen.. Wat is dat spul zwaar :( ..
 
eerlijk gezegd vind ik havermout met water echt niet te vreten.... :eek: Eet het zelf met magere melk, laat het de avond ervoor een nacht inweken in de koelkast en eet het de volgende ochtend op.... of warm het nog even op in de magnetron... altijd met whey er doorheen voor de smaak....
 
Nee, je moet het ook niet met water doen natuurlijk (waarom zou je?)

Havermout is vrijwel hetzelfde als brinta, alleen de massa per mm2 is wat kleiner. Dat betekent dat je met brinta veel meer moet eten om hetzelfde binnen te krijgen.
 
hmm havermout... nooit gehad eik.. eet meestal alleen wat brinta tussen de middag en na de workout.. en moet zeggen dat dat ook best goed werkt imo :)

maja er zijn verschillende soorten alternatieven om aan je (complexe) koolhydraten en eiwitten te komen :)

gelukkig wel.. kan je lekker afwisselen als je t een wat beu bent :)
 
Originally posted by Robin
Nee, je moet het ook niet met water doen natuurlijk (waarom zou je?)

Havermout is vrijwel hetzelfde als brinta, alleen de massa per mm2 is wat kleiner. Dat betekent dat je met brinta veel meer moet eten om hetzelfde binnen te krijgen.
ik d8 dat brinta meer tarwe is,
havermout is een compleet andere graansoort.
Hoeveel havermout zit er in brinta?
 
Originally posted by ErEf

ik d8 dat brinta meer tarwe is,
havermout is een compleet andere graansoort.
Hoeveel havermout zit er in brinta?

Geen. Brinta is tarwe en havermout is haver. Maar ik doelde op de voedingswaarde...
 
Ik vind brinta NIET naar binnen te werken, havermout echter door de joghurt is best goed weg te werken.......
 
We staan er vaak niet bij stil. Maar.. Weet je wat het grote voordeel bij havermout is? In zuivere vorm is het quasi smaakloos. Je kan het maw minder snel beu worden, wat smaak betreft althans. Let op dat je elke dag pindakaas of eiren zou eten in dezelfde vorm, dat je al gauw zal gaan walgen...

:thumbs: Havermout..
 
ligt wel zwaar op de maag vind ik voor je training
 
Back
Naar boven