Fitness Seller

Havermout

Bezoekers in dit topic

Ik heb vanochtend havermout gemaakt en gegeten ..smaakt wel lekker en je krijgt snel een gevuld gevoel..dronk het weg met een eiwittenshake..ging er in als koek :D

Dandy, ik vraag me wel af of havermout nou beter is dan de goeie ouwe boterham..100 gram havermout bevat meer cals, eiwitten en vetten dan 100 gram bruine brood... 8)







Groet

Levrone@
 
Levrone@ zei:
Ik heb vanochtend havermout gemaakt en gegeten ..smaakt wel lekker en je krijgt snel een gevuld gevoel..dronk het weg met een eiwittenshake..ging er in als koek :D

Dandy, ik vraag me wel af of havermout nou beter is dan de goeie ouwe boterham..100 gram havermout bevat meer cals, eiwitten en vetten dan 100 gram bruine brood... 8)

QUOTE]

retorische vraag he...betere bron idd..althans, naar mijn mening die niet meer echt objectief is he:D

iig betere koolhydraten in t algemeen, betere verzadiging..en qua eiwitten kijk ik erniet naar. daar heb je andere bronnen voor he. t gaat mij om de kh. betere bron heb je gewoonwe g in mijn ogen niet

hoe heb je m klaargemaakt?
 
dandyman zei:
Levrone@ zei:
Ik heb vanochtend havermout gemaakt en gegeten ..smaakt wel lekker en je krijgt snel een gevuld gevoel..dronk het weg met een eiwittenshake..ging er in als koek :D

Dandy, ik vraag me wel af of havermout nou beter is dan de goeie ouwe boterham..100 gram havermout bevat meer cals, eiwitten en vetten dan 100 gram bruine brood... 8)

QUOTE]

retorische vraag he...betere bron idd..althans, naar mijn mening die niet meer echt objectief is he:D

iig betere koolhydraten in t algemeen, betere verzadiging..en qua eiwitten kijk ik erniet naar. daar heb je andere bronnen voor he. t gaat mij om de kh. betere bron heb je gewoonwe g in mijn ogen niet

hoe heb je m klaargemaakt?

Gekookt..ik heb de magere melk eerst een minuut of 2 gekookt..daarna gooide ik er de havermout erbij...daarna begon het te borrelen..een minuut of 2 later ...liet ik het afkoelen.. daarna was het smullen :)

Groet


Levrone@
 
Levrone@ zei:
Gekookt..ik heb de magere melk eerst een minuut of 2 gekookt..daarna gooide ik er de havermout erbij...daarna begon het te borrelen..een minuut of 2 later ...liet ik het afkoelen.. daarna was het smullen :)

Groet


Levrone@

:lick: doe m vandaag eens in de magnetron en dan havermout gelijk meelaten koken...zal je nog beter bevallen..plus dat je niet continu..(maar 2 minuten:D) erbij hoeft te blijven wachten tot t melk kookt:thumb:
 
in die goeie ouwe tijd dat ik ook elke ochtend havermout at :) maakte ik het ook altijd klaar in de magnetron... puur voor het gemak eigenlijk.

Toch was ik nieuwsgierig hoe het zou worden als ik het op de oldfashioned way zou doen... in een pannetje op het vuur. En toch m'n verbazing vond ik het lekkerder! Het werd wat papperiger zeg maar... hmmm.... :)

Verrot dat ik een beetje ben afgeknapt op melk en zuivel in het algemeen... had ik maar niet al die artikelen moeten lezen! Ennuh.. had ik maar niet m'n zuivel uit mn dieet moeten halen en opeens merken dat ik er nog strakker en droger door werd en veel minder vocht vasthield. Life is not fair...
 
kingnbajam zei:
in die goeie ouwe tijd dat ik ook elke ochtend havermout at :) maakte ik het ook altijd klaar in de magnetron... puur voor het gemak eigenlijk.

Toch was ik nieuwsgierig hoe het zou worden als ik het op de oldfashioned way zou doen... in een pannetje op het vuur. En toch m'n verbazing vond ik het lekkerder! Het werd wat papperiger zeg maar... hmmm.... :)

Verrot dat ik een beetje ben afgeknapt op melk en zuivel in het algemeen... had ik maar niet al die artikelen moeten lezen! Ennuh.. had ik maar niet m'n zuivel uit mn dieet moeten halen en opeens merken dat ik er nog strakker en droger door werd en veel minder vocht vasthield. Life is not fair...

waarom laat je dat dan mij lezen!!!!

hoe dan ook, ik weiger resoluut om havermout en melk eruit te knallen.:)

maar papje heb ik ook zeker wel in magnetron..grewoon minder melk in verhouding..100 gram haveemout met ongeveer 150 ml melk
 
kingnbajam zei:
had ik maar niet m'n zuivel uit mn dieet moeten halen en opeens merken dat ik er nog strakker en droger door werd en veel minder vocht vasthield. Life is not fair...
Wat zuivel met vochtretentie te maken heeft weet ik niet. Er is geen enkel bewijs dat dit zo is.
 
en toch hoor je t zo vaak...zo typisch. vooral in t professionele circuit gooit iedreen t eruit..maar zonder enig wetenschappelijk bewijs idd,

BOS is ook tegen zuivel, King ook
maar Admin, jij dronk toch ook gewoon liters melk per dag tijdensn de cut?

heb zelf ook gewoon zuivel doorgegeten..moet wel kunnen genieten van mn eten. anders hoeft t voor mij niet.

zou dat dan per individu afhankelijk zijn..en zoja, waar ligt dat aan
 
Je moet gewoon op de carbs letten. Melk en andere zuivel bevat wel wat carbs en icm de vetten erin kan het soms moeilijk zijn om in competitie een goed dieet samen te stellen. Maar uiteindelijk zijn het de totaal calorieën die tellen. En zolang je niet in competitie gaat is het nergens voor nodig. Dit heeft verder niets met vochtretentie te maken. Wat een onweerlegbare mythe blijkt te zijn.
 
zelfde gaat op voor lactose-intollerantie waar wij met onze voedingsgewoontes geen last van kunne hebben. en toch beweren dat melk en zuivel slecht is.

en idd, ik hield ook rekeing met de voedingwarden van de melk in mn dieet.
 
Ik zoem ff in...

Ik merk wel DEGELIJK een groot verschil in mn shape als ik zuivel eruit gooi in wedstrijdvoorbereiding - meestal 10-8 weken voor d-day.
Ik merk OOK een groot verschil als ik het na een wedstrijd weer stilletjes aan aan mn dieet toevoeg!! Dit is geen fabeltje en geen illusie en het wordt inderdaad wereldwijd eruit geflikkerd in het wedstrijdcircuit!!!

Ik weet de wetenschappelijke uitleg er niet voor, maar denk dat het ligt aan combinatie van lactose en sodium??

Ik merk gewoon dat mijn huid dunner wordt en mijn shape strakker. Vet% daalt ook verhoudingsgewijs sneller dan in de andere fases van mn voorbereiding als ik zuivel pas heb geschrapt (coach meet me om de 14 dagen met een huidplooimeter. Ik weet dat deze metingen relatief zijn, maar hoort gewoon bij de andere meet-instrumenten -gewicht, spiegel, gevoel-)

Ik hoor graag de wetenschappelijke uitleg hiervoor, maar als die er niet is, ook goed, ik zie en voel gewoon het verschil.
 
Nou ik heb op advies van Dandyman havermount (van quaker ;)) gehaald maar ik vond het dus echt NIET lekker :(:( en het was maar 50 gram om uit te proberen. Ik heb het btw 3 minuten in de magnetron gezet.
 
Probeer t eens te koken, dat doe ik altijd. Er zijn mensen die niet houden van havermout, dat klopt, maar dit percentage is zeer laag. Mijn moeder houdt er ook niet van.
 
Viperrr zei:
Nou ik heb op advies van Dandyman havermount (van quaker ;)) gehaald maar ik vond het dus echt NIET lekker :(:( en het was maar 50 gram om uit te proberen. Ik heb het btw 3 minuten in de magnetron gezet.

3 min voor 50 gram is misschien teveel, ik doe voor 100 gram, 2 min
(900 W). Je kunt er evt wat kaneel opgooien, whey etc etc.
 
beetje zoetstof doet wonderen
 
t smaakt best lekker !
ik doe 1 kop haver en 2 koppen melk.

1 kop is toch bijna 100 gram? iig ik vind t goed te eten. 2 min in 800 w magnetron.
 
1 kop is meer 60 gram

en daarbij hoort ongeveer 2-2,5 kop melk
 
ahh volgende keer 1,5 kop haver en 2 koppen melk dan.

t is iig lekker papperig. ik vind t goed smaken.
 
idd, je moet gewoon ff zelf wat met die verhoudingen uitproberen. Alleen bij teveel havermout en teweinig melk krijg je zon betonmengsel :)
 
Je kunt het harstikke goed met kwark eten...

Ik verdun de kwark gewoon een beetje met magere melk, plakjes banaan erin en evt. rozijnen.


Dat eet op zich wel goed weg dacht ik zo :D
 
Back
Naar boven