AndroidHealthClinic

Havermout

Bezoekers in dit topic

ik vind brinta smerig. jij ook? zoja koop dan eens een overheerlijk pak quaker havermout..goedkoop bij de edah (0.89 €) en als je brinta wel lekker vind..koop t dan alsnog maar:D.

beter dan brinta in mn ogen:thumb:

en mn smaakpapillen denken er net zo over:)
 
yep. havermout rules brinta! en je kunt er meer van op. (op mijn manier gemaakt) ik kan er wel 100gram van op in één keer. Dat lukt je met brinta never nooit niet! terwijl het qua voedingswaarde vergelijkbaar is. Dandy krijgt in 2dagen een pak op. probeer dat es met brinta :)
 
D. zei:
Dandy krijgt in 2dagen een pak op. probeer dat es met brinta :)
heb dat volgens mij nergens gemeld maar ja, mn reputatie zal wel boekdelen spreken want t is geen enkel probleem nee. ben er eerlijk waar echt gek op. t zijn de enige kh die ik tijdns mn dieet neem (is een beloning voor mij zelfs: na een kh-arme dag als ik havermoutpap na mn training mag nuttigen))
en zelfs tijdens mn refeed zijn er 3 maaltijden met havermout (3 van de 6:)) dus als ik eens ga bulken dan gaan de pakken erdoorheen dat ik waarschijnlijk bij de supermarkt een eigen havermoutafdeling krijg toegewezen

volgensmij had robin vermeld dat hij er 2 dagen over doet

D. zei:
yep. havermout rules (brinta!)

you're damn right:thumb:
 
de beuk zei:
???
ok , dan zit ik ernaast..., maar is dat nu een reden om zo te gaan schelden??
imbeciel, idioot... tjongejonge, ik dacht hier op een gezellig forum terecht te zijn gekomen...
Ik probeer hier een zinnige bijdrage te doen, maar met zulke reacties was ik misschien toch beter op het Amerikaanse board gebleven...
zit jij in je menstruatieperiode of zo???

Jup je zit ernaast, nu houd ik er wel van dingen te combineren. Helaas zijn deze twee van mijn favorieten nou net niet met elkaar mixen :( Havermout als paardenvoer vond ik een iets misplaatste opmerking, zie het maar als gevoelige snaar.
Vandaar dat ik wat fel reageerde, schelden had idd niet gehoeven. Bij deze excuses daarvoor.
Zal voortaan wat meer op mijn woorden letten en me weer netjes gedragen, zoals mijn ouders me geprobeerd hebben op te voeden :o
Dat je trouwens gelijk de menstruatie cyclus erbij moet halen (zelfs in een PM) :rolleyes:....dat vind ik dan wel weer een beetje min.

D. zei:
tja...kom een meisje niet aan dr paard he! veel mannen vinden het maar stinkende boerenbeesten, maar voor een vrouw is het een maatje, een klankbord maar nooit een geile man! (of dit te maken heeft met het feit dat 93%van de vrouwen klaarkomt tijdens het rijden op een paard, is niet gezegd)?

Nee kom idd niet aan mijn paard! Gevoelige snaar dus, maar ook weer niet zo gevoelig.

D. zei:
Maar ff ontopic. Hoe maken jullie die havermout klaar? met heet water of hete melk? ik nl. maal het tot poeier en maak er een shake van met fruit oid en koude melk. jammie.
Maar hoe doen julie dat?

Ook maar weer ontopic: 's Ochtends 40 gr havermout met 200 ml melk 2 minuutjes in de magnetron. Voor de workout havermout koud met melk. 's Avonds nog wat havermout door de kwark. Jummie :lick:. Fruit en melk mixen....liever niet.
Brinta is ook wel eens lekker voor de afwisseling, met als voordeel dat het ook nog wel goed door een shake te doen is.
Maar: Havermout rules :thumbs:
 
Laatst bewerkt:
D. zei:
yep. havermout rules brinta! en je kunt er meer van op. (op mijn manier gemaakt) ik kan er wel 100gram van op in één keer. Dat lukt je met brinta never nooit niet! terwijl het qua voedingswaarde vergelijkbaar is. Dandy krijgt in 2dagen een pak op. probeer dat es met brinta :)

No problemo! Brinta kan ik ook makkelijk 100 gram in 1 keer op eten, geen moeite! Makkelijker als havermout iig, vind ik dan!

Ennuh, Cowgirl, hoor jij bij die 93%? :D :)
 
Rob G zei:
Ennuh, Cowgirl, hoor jij bij die 93%? :D :)

Jij bent ook niet te nieuwsgierig hè? Sex en paarden, ook weer van mijn twee van mijn favorieten mare: They don't mix!
Ik behoor tot die 7% die NIET klaarkomen tijdens het paardrijden, daar is een andere vorm van cardio veel beter geschikt voor.

Zullen we nu weer ontopic blijven?

Toch ff nog een vraagje nog aan D.: Hoe maal je die havermout dan tot poeder? Lijkt me niet dat dat lukt met een blender/staafmixer... Of toch wel?
 
D. zei:
yep. havermout rules brinta! en je kunt er meer van op. (op mijn manier gemaakt) ik kan er wel 100gram van op in één keer. Dat lukt je met brinta never nooit niet! terwijl het qua voedingswaarde vergelijkbaar is. Dandy krijgt in 2dagen een pak op. probeer dat es met brinta :)

Ben toevallig nu 100 gram brinta aan het opeten :).

Idd wel moeilijk, maar 'k zal vandaag is havemout gaan kopen.
 
aapie80 zei:
Ben toevallig nu 100 gram brinta aan het opeten :).

Idd wel moeilijk, maar 'k zal vandaag is havemout gaan kopen.

Doe het op de Rob G-manier :):

Hoe kets ik zo snel mogelijk zo veel mogelijk brinta weg? Let wel:

Men neme een litertje water en een potje brinta (pak een potje met een redelijk smalle opening die je makkelijk aan je mond kan zetten). Vul het potje met brinta. Neen een klein slokje water. Houd dit water in de mond. Giet r een flinke lading brinta achter aan. Houd de brinta ook in je mond. Pak wederom het glas water en giet dat weer achter de brinta aan. Sluit de mond. Dan ff spoelen, en slikken maar. Men herhaald dit bovenstaande tot men van mening is voldoende brinta binnen te hebben (ongeveer 10 a 15 gram per slok).

Andere manier:
Pak een shake beker. Gooi r een ladingkje brinta in (ongeveer 20 gram). Gooi r snel een aantal geuten water bij. Snel schudden! (anders lost de brinta op in het water en word dik) en snel in je keelgat ketsen!

Ik vind de 1e manier fijner, maar het werkt allebei!

suc6!


De meningen zijn verdeeld over deze manier van eten, maar in de bulk is dit voor mij dé manier om die extra kilotjes te pakken!
 
barbaar :mad:

tis dat ik jou al karma heb gegeven en t is zodoende voorjou te hopen dat ik deze post snel vergeet..probeer m iig wel uitmn gehuegen te verbannen...maar je hebt t wel over brinta:D
 
dandyman zei:
barbaar :mad:

tis dat ik jou al karma heb gegeven en t is zodoende voorjou te hopen dat ik deze post snel vergeet..probeer m iig wel uitmn gehuegen te verbannen...maar je hebt t wel over brinta:D

Met havermout zou ik zoiets natuurlijk nooit doen, dat zou disrespect zijn! :)
 
heb je die nou al eens gegeten rob?
nog geen enkele reactie van vernomen volgens mij..geen nieuws is goed nieus zeggen ze maar met jouw schrokwijze ben ik daar niet zo zeker van... :eek:
 
Rob G zei:
Doe het op de Rob G-manier :):

Hoe kets ik zo snel mogelijk zo veel mogelijk brinta weg? Let wel:

Men neme een litertje water en een potje brinta (pak een potje met een redelijk smalle opening die je makkelijk aan je mond kan zetten). Vul het potje met brinta. Neen een klein slokje water. Houd dit water in de mond. Giet r een flinke lading brinta achter aan. Houd de brinta ook in je mond. Pak wederom het glas water en giet dat weer achter de brinta aan. Sluit de mond. Dan ff spoelen, en slikken maar. Men herhaald dit bovenstaande tot men van mening is voldoende brinta binnen te hebben (ongeveer 10 a 15 gram per slok).

Andere manier:
Pak een shake beker. Gooi r een ladingkje brinta in (ongeveer 20 gram). Gooi r snel een aantal geuten water bij. Snel schudden! (anders lost de brinta op in het water en word dik) en snel in je keelgat ketsen!

Ik vind de 1e manier fijner, maar het werkt allebei!

suc6!


De meningen zijn verdeeld over deze manier van eten, maar in de bulk is dit voor mij dé manier om die extra kilotjes te pakken!

als je het niet even laat staan, verteerd het dan wel goed in de maag?
 
dandyman zei:
heb je die nou al eens gegeten rob?
nog geen enkele reactie van vernomen volgens mij..geen nieuws is goed nieus zeggen ze maar met jouw schrokwijze ben ik daar niet zo zeker van... :eek:

Ja ik heb het dus eigenlijk nog steeds niet echt 'goed' geprobeerd. Met mijn verstandskies gaten in mijn mond is brinta en havermout een beetje onhandig omdat dat heel snel in die gaten blijft hangen en het r ook weer heel moeilijk uit te krijgen is. Maar ik heb dus gister gewoon wat van dat spul gegeten om eens te proeven. De smaak vond ik wel ok, lijkt eigenlijk wel op brinta. Maar het plakte nogal redelijk als het vochtig werd dus ik durfde het niet zo veel te eten omdat ik anders weer een half uur sta te spoelen om dat spul uit die gaten te krijgen.

Een recensie over de havermout hou je dus nog te goed van me als ik het een paar keer flink gegeten heb. Maar voorlopig probeer ik brinta en havermout een beetje te vermijden :( I'll let you know m8!
 
gister 100 gram havemout gegeten.

Smaakt heel anders dan Brinta, eigenlijk bijna geen smaak.

Dandy, hoe eet je het? Met een klein beetje yoghurt, dus bijna droog?

ik doe nu beetje koude melk.
 
wat is het verschil tussen havermout en brinta dan?? qua voedingswaarden
 
michielZ zei:
wat is het verschil tussen havermout en brinta dan?? qua voedingswaarden

Niet veel:

kcal/eiw/kh/vet

havermout 100 gr 363 13.0 62.0 7.0

brinta 100 gr 366 12.0 74.0 2.5

Brinta is duurder, als scheelt dat ook niet veel
 
aapie80 zei:
gister 100 gram havemout gegeten.

Dandy, hoe eet je het? Met een klein beetje yoghurt, dus bijna droog?

ik doe nu beetje koude melk.

giet er eens een 200 ml melk bij (doe zelf iets minder want ik hou van een beetje dikke pap), 3 minuten op 800 watt in de magnetorn, ff laten staan..beetje roeren, eventuieel nog weipoeder erdoorheen (doe dat zelf af en toe enkel en aleen als ik de melk door water vervang) en genieten maar:lick:

en idd, ook met yoghurt maar dan moet je als je techt goed wilt doen naar de edah gaan om magere yoghurt vd groene koe te halen en daar de havermout (die je ook bij de edah haalt dan, is ie namelijk maar 0.89 cent:thumb:) mee te mengen...heerlijk

aapie80 zei:
Niet veel:

Brinta is duurder, als scheelt dat ook niet veel

maar niet lekkerder dus dat scheelt weer wel:)
 
Als je een beetje dooreet en in 4 dagen een kilo wegeet dan kun je toch lekker besparen op je havermout. Als je niet voor Quaker (€0,89) kiest maar een goedkopere variant als bijvoorbeeld Mornflake (€0,36) scheelt dat op jaarbasis wel bijna €100.
 
Cowgirl Herb zei:
Als je een beetje dooreet en in 4 dagen een kilo wegeet dan kun je toch lekker besparen op je havermout. Als je niet voor Quaker (€0,89) kiest maar een goedkopere variant als bijvoorbeeld Mornflake (€0,36) scheelt dat op jaarbasis wel bijna €100.

kwaliteit is duur, ofniet dandy ;)
 
Cowgirl Herb zei:
Als je een beetje dooreet en in 4 dagen een kilo wegeet dan kun je toch lekker besparen op je havermout. Als je niet voor Quaker (€0,89) kiest maar een goedkopere variant als bijvoorbeeld Mornflake (€0,36) scheelt dat op jaarbasis wel bijna €100.

Ik zo opletten met dit soort praat Cowgirl! Voor je het weet staan Dandy en M-M bij je op de stoep met loden buizen en ijzeren kettingen ;)
 
Back
Naar boven