MuscleMeat

Havermout

Bezoekers in dit topic

Man-Mountain zei:
hahah, daar ga je cowgirl ;)

Tja, Quaker is het meest gekochte merk door moeders. Jij eet het, dus is het waarschijnlijk door je mammie gehaald. (No offence, dit geldt voor bijna alle Quaker eters.)
Nou moet ik toegeven dat die havermout inderdaad mij altijd ook het beste smaakte, degene die mijn moeder haalde...
Maar goed, als je op jezelf gaat wonen en je moet zelf je Quaker moet halen smaakt die alweer een stuk minder.

Zeker als je net op jezelf gaat wonen een hypotheek te betalen hebt, een mager loontje hebt, een veeleisende vriend(in) hebt of op de stufi moet teren. Als slimme BB-er zul je desnoods ALLE B-merken uitproberen om er achter te komen welke WEL lekker is. Dat is nou precies wat ik gedaan heb :) Sommige dingen moet je echt geprobeert hebben om erover te kunnen oordelen.

Want zeg nou zelf: De echte BB-er kent toch ook niet zonder de havermout! Havermout dat zeg ik!

Feit: smaken verschillen maar bij Quaker betaal je voor het merk niet voor de kwaliteit. Er zijn zo veel B-merken dat het bijna onmogelijk is dat er hier geeneen tussen zit die jij wel lekker vind.
Als Quaker de Old Fashioned Oats hier op de markt brengt zal ik misschien overstappen op Quaker... Dat is namelijk wel ECHT lekker en heel anders dan alle andere soorten of B-merken hier.
 
koolhydraten zijn niet perse noodzakelijk voor spiergroei.... tijdens bulken lekker je KH-verslaving bevredigen is een leuke bezigheid, maar het is niet nodig... Dr Mario DiPasqual anyone?? Zoek maar even op www.google.com en bekijk zijn theorieen en eigen ervaringen... ook op www.t-mag.com zijn artikelen en ervaringen van BB-ers te vinden die door een low carb bulk-dieet behoorlijk minder vet aanzetten en significante spiergroei kregen.

Leuk verhaal over insuline en hoe krachtig het is... maar er is meer dan alleen insuline.
 
kingnbajam zei:
Leuk verhaal over insuline en hoe krachtig het is... maar er is meer dan alleen insuline.


id, lekkere trek:D

mar komaan. Kh werkt toch wel spiergroeiend. insuline is niet vor niets een vd betere spieropbopuwendste hormonen in t lichaam. ik twijfel niet aan t feit dat je zonder kh best enige fvorm van spieren op kan bouwen maar feit blijft dat je kh toch nodig hebt om intensief te kunne trainen plus dat t enorm bijdraagt aan t binnenloodsen van aminozuren naar je spieren.

maar tot op heden moet ik die artikeltjes die je anbeveelt nog lezen dus:)



zekr nog nooit havermout gegeten:D

Cowgirl Herb zei:
Want zeg nou zelf: De echte BB-er kent toch ook niet zonder de havermout! Havermout dat zeg ik!
:clap: geweldig meid:thumb:
 
Laatst bewerkt:
dandyman zei:
zekr nog nooit havermout gegeten:D

Oh jawel hoor, ik ben er ook dol op.. :cool:

Over energie voor je workouts... als je lichaam eenmaal is overgeschakels van "suiker-verbrandend" naar "vet-verbrandend", heb je genoeg energie om goed te trainen... Je bent namelijk wel aan het bulken, dus je eet veel eiwit + vet (relatief)...

Bovendien eet je in het weekend ALLES wat je maar wil, met de nadruk op KH... lees de artikelen maar, je zult je mening dan enigszins aanpassen vermoed ik... ;) 8) 8)
 
dandyman zei:
id, lekkere trek:D

mar komaan. Kh werkt toch wel spiergroeiend. insuline is niet vor niets een vd betere spieropbopuwendste hormonen in t lichaam. ik twijfel niet aan t feit dat je zonder kh best enige fvorm van spieren op kan bouwen maar feit blijft dat je kh toch nodig hebt om intensief te kunne trainen plus dat t enorm bijdraagt aan t binnenloodsen van aminozuren naar je spieren.

maar tot op heden moet ik die artikeltjes die je anbeveelt nog lezen dus:)

Tja, insuline kan inderdaad een voordeel zijn. Maar ook een nadeel. Als je reeds verzadigd bent heeft insuline de nare eigenschap dat je extra snel vet kan opslaan. Oeps...niet bij nagedacht???

Na je training heb je inderdaad die carbs hard nodig voor het terug aanvullen van je glycogeen voorraden. En verder? Ja, smorgens...om uit katabole toestand te komen. Maar nou te zeggen dat het veel nut heeft om je heel de dag af te laden ermee... nou nee! En weet je, tuurlijk heb je insuline nodig, en tuurlijk is de combinatie carbs/eiwitten beter dan alleen eiwitten. Maar dat zal niet in de hoeveelheden zijn zoals jullie dat waaschijnlijk doen. Neem je dieet nog eens onder de loep...serieus onder de loep, en misschien zie je het. Probeer wat beter te timen met je carbs, en je zult zien dat je er zo een stuk of wat uit kunt schrappen :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Tja, insuline kan inderdaad een voordeel zijn. Maar ook een nadeel. Als je reeds verzadigd bent heeft insuline de nare eigenschap dat je extra snel vet kan opslaan. Oeps...niet bij nagedacht???

Na je training heb je inderdaad die carbs hard nodig voor het terug aanvullen van je glycogeen voorraden. En verder? Ja, smorgens...om uit katabole toestand te komen. Maar nou te zeggen dat het veel nut heeft om je heel de dag af te laden ermee... nou nee! En weet je, tuurlijk heb je insuline nodig, en tuurlijk is de combinatie carbs/eiwitten beter dan alleen eiwitten. Maar dat zal niet in de hoeveelheden zijn zoals jullie dat waaschijnlijk doen. Neem je dieet nog eens onder de loep...serieus onder de loep, en misschien zie je het. Probeer wat beter te timen met je carbs, en je zult zien dat je er zo een stuk of wat uit kunt schrappen :thumb:[/QUOTE]


oh jawel. en of ik me daar niet mee bezig hou. neem nu bijv. enkel kh voor en na mn training. maar ja dat is nu tijdnes mn cutfase dan he:)

over de rest neem ik enkel combis eiwitten met on.vet. af en toe zelfs allee een eiwitmaaltijd. zo eet ik af en toe enkel 200 gram kipborst, goed voor 40 gram eiwit en 6 gram vet. zelfs bij mm ontbijt momenteel geen kh die eraan e pas komt. shake, eiwitten en eetlepel lijnzaad. thats it, mn 1e maaltijd met kh is die voor mn training gevolgd door dextrose erna en dan wederom koolhydraten en beide maaltijden..jawel...zie titel:)

maar doel jij nu op bulkfase, cutfase of in t algemeen?
 
dandyman zei:

maar doel jij nu op bulkfase, cutfase of in t algemeen?


Nu zit ik zeg maar neutraal. Ik verhoog wel mn eiwitten zo ietsjes, en probeer wat beter te timen. Verder skip ik zo hier en daar eens wat carbs als ik denk ze niet nodig te hebben. Verder gaan we gewoon door. En het gaat nog steeds goed, op hier en daar wat gelul met blessure dingetjes enzo na...
 
Robin zei:
Nu zit ik zeg maar neutraal. Ik verhoog wel mn eiwitten zo ietsjes, en probeer wat beter te timen. Verder skip ik zo hier en daar eens wat carbs als ik denk ze niet nodig te hebben. Verder gaan we gewoon door. En het gaat nog steeds goed, op hier en daar wat gelul met blessure dingetjes enzo na...


dat komt dus ook neer op meer kh voor en na t trainen en in de ochtend bij t ontbijt waarschijnlijk..en op rustdagen dan uiteraard ook minder kh en meer eiwitten en ventueel meer onv.vetten. dat is althans mn idee voor bewust omgaan met kh tijdens (mn) bulk
 
Oke Oke , dandy en M-M hebben me overgehaald, gisteren bij appie heb ik 2 pakken havermout aangeschaft :D


Ik ga het es proberen.... :)


Dandy,Met 3 eetlepels zit ik toch op ongeveer 60 gram havermout ???


Ik ben van plan om bij het ontbijt een eitwittenshake met magere melk, plus de havermout te nemen...dus niet samen gemengd 8)



Is dit een goed idee ???



Groet

Levrone@ :cool:
 
poeh, ik meet niet met eetlepels. ik doe t per kopje. heb ooit een vol kopje gemeten op de weegschaa..gewogen dus:D..domme lul dat ik ben:) en dat kwam uit op ongeveer 80 gram.

al;s ik jou was zou ik dan pap maken van die havermout en de melk..als t goed is heb je Quaker (anders verdom ik t om je verder te helpen:finger:) waar recept op zijkant staat..

ik doe t als volgt: 1 overvolle kop havermout:D (rond de 100 gram) met 1,5 kop melk (150 ml)in magentronbestendge schaal en 3 minuten op 800 watt..ff wachte, ff wachten nog en dan overgiete in diep bord en smullen maar

kan me voorstellen dat je daar de wei aan toevoegt

doe dat ook als ik de havermout met water pap maak..dan is wei echt heerlijk erbij..met melk acht ik dat qua smaak en eiwtgehalte minder nodig..eet er blikje tonijn bij vandaar..ben nu ook ervan aan t genieten:lick:

hoe dan ook, goed bezig:thumb:

enne,
Je zult van me houden om de smaak die ik aan je leven hebt toegevoegd en je zult nog meer van me houden van de resultaten die t oplevert
:thumbup::D
 
Laatst bewerkt:
ik eet gewoon 100gr havermout met 250ml melk en wat water, en dan een shake met water.
 
dandyman zei:
poeh, ik meet niet met eetlepels. ik doe t per kopje. heb ooit een vol kopje gemeten op de weegschaa..gewogen dus:D..domme lul dat ik ben:) en dat kwam uit op ongeveer 80 gram.

al;s ik jou was zou ik dan pap maken van die havermout en de melk..als t goed is heb je Quaker (anders verdom ik t om je verder te helpen:finger:) waar recept op zijkant staat..

ik doe t als volgt: 1 volle kop havermout met 1,5 kop melk in magentronbestendge schaal en 3 minuten op 800 watt..ff wachte, ff wachten nog en dan overgiete in diep bord en smullen maar

kan me voorstellen dat je daar de wei aan toevoegt

doe dat ook als ik de havermout met water pap maak..dan is wei echt heerlijk erbij..met melk acht ik dat qua smaak en eiwtgehalte minder nodig..eet er blikje tonijn bij vandaar..ben nu ook ervan aan t genieten:lick:

hoe dan ook, goed bezig:thumb:

Dandy, Dandy , Dandy :finger: tuurlijk is het Quaker :D


Ik ben van plan om het te koken , met melk ongeveer 200ml , is dat oke?

Ik wil er ongeveer een koffiebekertje in gooien...2 a 3minuten koken..en effe laten staan..

Maar ik wil er ook een eiwittenshakie bij drinken (magere melk) , kan dat ook? bij het ontbijt...
 
Levrone@ zei:
Dandy, Dandy , Dandy :finger: tuurlijk is het Quaker :D


Ik ben van plan om het te koken , met melk ongeveer 200ml , is dat oke?

Ik wil er ongeveer een koffiebekertje in gooien...2 a 3minuten koken..en effe laten staan..

Maar ik wil er ook een eiwittenshakie bij drinken (magere melk) , kan dat ook? bij het ontbijt...

:thumb: had niet anders verwacht

uiteraard, dan begin je toch me je shake voor mij part.

ik heb zelf liever minder melk in mn pap. ik hou van wat dikkere pap..anders kan je gewoon wat jij al zegt proberen met 200 ml en 100 gram havermout. 3 minuten op 800 watt , kan ook minder maar goed. ff laten staan idd..hot hot..auw auw:)

is t dan teveel melk (of te weinig, wat ik me niet kan voorstellen:)) dan giet je dat over door een zeef in andere kom/diep bord
pas op met knoeien want gekookte havermout is lastg schoon te maken als t door t overgieten onderaan je bordje/kom hangt..is me bij dit experimeent al meerdere malen overkomen en met een servetje/keukenrol erafhalen is echt geen manier van doen..t plakt namelijk vast aan de havermout..sterk spul he:thumb:)

en dan dus experimenteren tot de juiste dikte hebt gevonden. die overige melk die door de zeef in een andere kom is beland giet je terug in het koffiekopje zodat je voor de volgende keer weet hoeveel je niet meer of juist hoeveel je precie nodig hebt.

wat wel vreemd is is dat havermout qua koken beter reageert op melk dan op water..mn magnetron is al een aantal malen een rampgebeid geweest doordat de havemout overliep..."ontplofte" door t koken met water..in exact dezelfde verhoudingen???..doe die nu 2,5 minuut en dan na 2 minuten de magnetron goed in de gaten houden eer de magnetron bijna als een marsmallow begint te poppen..ff stop zetten, eventueel roeren en weer verder...

jaja hele opgave..maar t is t waard
 
dandyman zei:
:thumb: had niet anders verwacht

uiteraard, dan begin je toch me je shake voor mij part.

ik heb zelf liever minder melk in mn pap. ik hou van wat dikkere pap..anders kan je gewoon wat jij al zegt proberen met 200 ml en 100 gram havermout. 3 minuten op 800 watt , kan ook minder maar goed. ff laten staan idd..hot hot..auw auw:)

is t dan teveel melk (of te weinig, wat ik me niet kan voorstellen:)) dan giet je dat over door een zeef in andere kom/diep bord
pas op met knoeien want gekookte havermout is lastg schoon te maken als t door t overgieten onderaan je bordje/kom hangt..is me bij dit experimeent al meerdere malen overkomen en met een servetje/keukenrol erafhalen is echt geen manier van doen..t plakt namelijk vast aan de havermout..sterk spul he:thumb:)

en dan dus experimenteren tot de juiste dikte hebt gevonden. die overige melk die door de zeef in een andere kom is beland giet je terug in het koffiekopje zodat je voor de volgende keer weet hoeveel je niet meer of juist hoeveel je precie nodig hebt.

wat wel vreemd is is dat havermout qua koken beter reageert op melk dan op water..mn magnetron is al een aantal malen een rampgebeid geweest doordat de havemout overliep..."ontplofte" door t koken met water..in exact dezelfde verhoudingen???..doe die nu 2,5 minuut en dan na 2 minuten de magnetron goed in de gaten houden eer de magnetron bijna als een marsmallow begint te poppen..ff stop zetten, eventueel roeren en weer verder...

jaja hele opgave..maar t is t waard


Dandy, mij goede Mede-BBer ...Youre the man :thumbs:


Ik ga het zo effe proberen...ik laat het je nog weten hoe het smaakte :D
 
ben benieuwd:thumb:
eet t echt de hele dag door, vanochtend met yoghurt voor de verandering en met rozijntjes..smokkel, smokkel

en tweemaal vandaag al met melk en hoppa, in de microwave die ook weer denkt : "daar heb je die gek ook weer, kan ie mij niet met rust laten:D"
 
dandyman zei:
ben benieuwd:thumb:
eet t echt de hele dag door, vanochtend met yoghurt voor de verandering en met rozijntjes..smokkel, smokkel

en tweemaal vandaag al met melk en hoppa, in de microwave die ook weer denkt : "daar heb je die gek ook weer, kan ie mij niet met rust laten:D"

LoL :D
 
Back
Naar boven