Fitness Seller

Havermouttrutje Log

Bezoekers in dit topic

Havermouttrutje

Cool Novice
Lid geworden
17 nov 2014
Berichten
226
Waardering
78
Lengte
1m62
Massa
61kg
Vetpercentage
20%
Hoi allemaal, Nu ik eindelijk 'echt' serieus bezig ben met krachttraining wil ik toch maar eens gaan loggen. Voor mezelf houd ik alles al keurig bij, maar ik ben benieuwd naar tips en commentaar, dus zal ik het ook hier gaan delen.

Even wat achtergrondinformatie:
1 januari 2014 is de knop omgegaan - dat was hard nodig - en ben ik begonnen met gezond eten en sporten. Eerst alleen hardlopen en aanklungelen in de fitness, vanaf april wat serieuzer geworden en met losse gewichten gaan werken en nu sinds december echt gericht aan het trainen met fatsoenlijk schema en een beter idee van voeding.

Vóór die één januari was ik een rasechte student. Drie-vier keer per week dronk ik stevig door, gevolgd door een bezoekje aan de snackbar. Gezond eten interesseerde me niet, want 'daar had ik toch geen geld voor'. Het geld dat ik wel had gaf ik liever uit aan drank, etentjes, feestjes etc. Daarnaast bingede ik regelmatig, had een rare relatie met eten variërend van niks eten tot alles vreten wat ik kon vinden. Sporten deed ik weinig, al had ik wel een sportschoolabonnement. Eens in de zoveel tijd ging ik daar met vriendinnen heen: tien minuten cardio en daarna op een yogamatje doen alsof we buikspieroefeningen deden.

Toch had ik zo nu en dan een opleving van 'ik ga gezond doen'. Dan at ik zo'n anderhalve maand gezond (afgezien van de alcohol dan, dat ging gewoon door) en ging ik braaf vier keer per week naar de sportschool. Maar dan kwam er weer een drukke periode en liet ik het versloffen. In één van die 'gezonde' fases liet ik me overhalen mee te doen aan de Urbanathlon, een obstacle run in Amsterdam. Volledig ongetraind verscheen ik een paar maanden later aan de start (die sportschool had ik toen alweer maanden niet gezien) en uitgeput kwam ik over de finish. Mijn conditie was bagger en kracht had ik gewoon niet. Toevallig kreeg ik diezelfde week een startnummer aangeboden voor een andere obstacle run, die ik vreemd genoeg aannam. Daarna was ik om: ik vond die sport leuk, maar als ik het vaker wilde doen moest ik écht gaan trainen. Dus schreef ik me in voor Mud Masters en de Strongmanrun (21 km), maar vervolgens 'vergat' ik weer te gaan sporten.

Tot ik 1 januari brak wakker werd, mezelf in de spiegel zag en daar diep ongelukkig van werd. Er moest iets veranderen, en deze keer echt. Op de een of andere manier hield ik het die keer langer vol dan anderhalve maand. Al meer dan een jaar, om precies te zijn. Naast obstacle running ben ik ook verliefd geworden op krachttraining, vooral omdat ik mezelf daar constant kan verbeteren en ik goede progressie merk, met name sinds mijn betere schema's vanaf december. Ook obstacle running doe ik nog steeds (er staat een 20 mijl op de planning), maar kracht heeft momenteel mijn voorkeur, zeker nadat ik afgelopen Flexcup-resultaten heb gezien. Dat gaf me nieuwe motivatie: ooit wil ik er ook zo uitzien! Ik heb al een redelijke weg afgelegd, maar ik wil nog zoveel meer verbetering.

Ik merk langzaam maar zeker progressie en heb mezelf de Flexcup 2015 als voorlopig doel gesteld. Op dit moment lijkt het nog behoorlijk onbereikbaar (mijn fysiek is nog lang niet wat het moet zijn), maar ik zet graag hoog in. Foto's ga ik hier niet te vaak plaatsen maar kunnen jullie vinden op mijn Instagram (@barbellbimbo). Op dit moment werk ik met een vier dagen split schema (rug, benen, borst, schouders), waar ik abs/core vaak meepak op schouderdag en biceps/triceps meestal als tweede training op benendag Vragen, tips, opmerkingen: brand maar los!
 
Laatst bewerkt:
Havermouttrutje en barbellbimbo..
Ja, je bent ''''''''echt''''''''' serieus bezig.

Succes met je doelen tho, doe je flexchallenge van de flexcup of dat niet?
 
Ghehe, beetje zelfspot moet kunnen toch?
Geen Flexchallenge helaas, toen die begon twijfelde ik nog of ik wel mee wilde doen. Achteraf spijt, maar nu lekker zelf bikkelen en zien hoe ver ik kom.
 
toen ik op je instragram keek schrok ik wel van dat je mens health leest!


leuk dat je naar een doel toewerkt! Nu gewoon lekker hard er tegen aan en gains maken
 
toen ik op je instragram keek schrok ik wel van dat je mens health leest! leuk dat je naar een doel toewerkt! Nu gewoon lekker hard er tegen aan en gains maken
Guilty pleasure... En thanks :)

Logje van vandaag, chestday. Ik train pas borst sinds december, daarvoor alleen BP dus niet letten op (het gebrek aan) kg.
BP:
2x12x20
3X12X32.5

Incline BP:
3x12x22.5

Cable Crossover:
3x12x2*
*Die 2 is geen kilo's, maar ik zit net bij een nieuwe gym en daar staan geen kg's/lbs bij het kabelstation, alleen niveaus. Moet nog even navragen hoeveel dit is. Niveau 3 gaat in elk geval nog niet...

Incline DB BP:
4X12X8 (per hand)

Push-ups 3x tot failure. Vandaag was dat 18-12-8.
 
Welkom en succes met je doelen!
Als jij het wil halen kan er heel veel!

Nou die BP is al netjes hoor! En vergeet niet... om spieren te laten groeien hoef je niet altijd te maxen.
Goede uitvoering op licht gewicht en langzaam uitgevoerd kan al verdomd zwaar zijn. ;)
 
Welkom en succes met je doelen! Als jij het wil halen kan er heel veel! Nou die BP is al netjes hoor! En vergeet niet... om spieren te laten groeien hoef je niet altijd te maxen. Goede uitvoering op licht gewicht en langzaam uitgevoerd kan al verdomd zwaar zijn. ;)

Dankjewel! En je hebt zeker gelijk wat uitvoering/gewicht betreft, maar ik voel me zo'n pussy met m'n minischijfjes... En ik heb weinig geduld :D

Logje van vandaag, schouderdag. Ging lekker, kan langzaam wat gaan verhogen. OHP gaat enorm langzaam, maar ik merk dat ik nog steeds groei dus over gewicht maak ik me daar niet zo druk.

OHP:
2X12X20
1X12X21

Lateral Raises:
2x12x4 (per hand)
1x12x6 (per hand)

Dumbell Shoulder Press:
3x12x8 (per hand)

Upright Row
3x12x20

Front Raises:
3x12x4 (per hand)

En een stukje core meegepakt:

Hanging Leg Raises:
3x8

TRX Jack Knife:
3x12

Plank:
2x 1.5 minuut
 
Ik ben ook begonnen met een lege stang hoor.:) so what! het gaat erom dat je het maar mooi doet!
Die kleine schijfjes worden vanzelf vervanger door grotere!

Mooie training! en je merkt dat je vooruit gaat met je gewichten dus lekker doorknallen!
 
Logje van gisteren. Dikke offday, had een griepje te pakken maar ben met m'n koppige hoofd toch gaan trainen. Ik zie het maar als een keertje progressief deloaden. Rugtraining:

Pull-ups:
10-8-8

Lat Pulldown
4x12x30

Close Grip Lat Pulldown
3x12x30

Seated Row
3x12x20

BOR
3x12x35

DB Row
3x12x10

Voel me nu weer beter, dus straks legday knallen :)

---------- Toegevoegd om 08:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:20 ----------
Vraagje trouwens. Ik wil dus voor de Flexcup gaan, maar twijfel nog over welke klasse. Mijn voorliefde gaat uit naar Bodyfitness, maar ik ben bang dat dat niet haalbaar is met mijn bouw. Anders zou het Bikiniklasse worden. Heeft iemand (op basis van mijn foto's of uit eigen ervaring) een idee of Bodyfitness voor iedereen haalbaar is, of dat ik beter voor Bikini kan gaan en eventueel later doorgroeien?
 
Laatst bewerkt:
Leuk! Ik volg, eveneens op instagram.

Succes met je doelen!
 
Havermouttrutje en barbellbimbo..
Ja, je bent ''''''''echt''''''''' serieus bezig.

Succes met je doelen tho, doe je flexchallenge van de flexcup of dat niet?

Ga nou niet aardappelen
 
je kan het altijd proberen om voor bodyfitness te gaan! Maar op dit moment zit je volgens mij nog niet in die klasse, maar er kan veel gebeuren je hebt nog bijna een jaar. Je zult iig wat meer massa aanmoeten zetten voor bodyfitness. Anders kan je toch volgend jaar bodyfitness proberen?
 
je kan het altijd proberen om voor bodyfitness te gaan! Maar op dit moment zit je volgens mij nog niet in die klasse, maar er kan veel gebeuren je hebt nog bijna een jaar. Je zult iig wat meer massa aanmoeten zetten voor bodyfitness. Anders kan je toch volgend jaar bodyfitness proberen?

Klopt, daarom twijfel ik. Volgend jaar bodyfitness kan natuurlijk ook, maar ik ben nogal ongeduldig... Als alles meezit krijg ik vanaf mei begeleiding, dus tegen die tijd wil ik wel beslissen. Bedankt voor je reactie :)

Leuk! Ik volg, eveneens op instagram. Succes met je doelen!

Leuk, ik volg je terug! Mooie insta!
 
Ook een volgje gedaan op ig, vind je een split niet wat weinig? Deed vroeger zelf ook altijd split maar overgestapt op UB/LB en maak veel meer progressie nu. 2/3x pw squatten en banken
 
Ook een volgje gedaan op ig, vind je een split niet wat weinig? Deed vroeger zelf ook altijd split maar overgestapt op UB/LB en maak veel meer progressie nu. 2/3x pw squatten en banken

Can confirm, maak met UB/LB veel meer progressie dan voorheen. Nu overigens fullbody ivm cut.
 
Ook een volgje gedaan op ig, vind je een split niet wat weinig? Deed vroeger zelf ook altijd split maar overgestapt op UB/LB en maak veel meer progressie nu. 2/3x pw squatten en banken

Voor mij was het juist andersom, progressie kwam pas echt toen ik van UB/LB overging op een split. Overigens werk ik die wel constant af, ik train zes dagen per week dus na de vierde dag ga ik weer verder met de eerste dag van mijn split. Ik merkte ook dat met UB/LB sommige spiergroepen makkelijk overbelast werden, drie keer per week benen voelde echt niet fijn en dat lijkt me ook niet bevorderlijk voor m'n progressie. Zelfde verhaal met een push-pull schema wat ik heb uitgeprobeerd. Dus een split werkt beter voor me.

Overigens ga ik over twee weken weer wat dingen omgooien, kijken of ik benen in elk geval twee keer per week kan trainen want nu vind ik het inderdaad net te weinig. Maar ben nog heel erg aan het uitproberen met wat wel en niet werkt voor me.
 
Geweldige nickname :) dacht al dat het mijn vriendin was want die heeft ook onlangs pas havermout ontdekt, and lovin' it...
 
Je moet inderdaad kijken waar je het beste op groeit.
Als dit het voor jou is gewoon doorgaan.

Succes met benen vandaag!
 
I'm in! Succes met je doelen, ga ervoor!
 
Legday ging lekker! Squats en deadlifts wegens drukte een keer omgedraaid, waardoor m'n squat iets minder goed ging, maar verder toptraining gehad.

Deadlift:
1x8x20
1x8x30
2x8x50
1x8x55

Squat:
1x8x20
1x8x50
2x8x57.5
1x8x55

Hip Thrust:
3x10x35

Calf Raise:
3x12x8 (per been, dumbell in m'n hand)

Walking Lunges:
6x30 meter met 2 dumbells van 8 kg
 
Back
Naar boven