XXL Nutrition

hCG - Hoeveel? Hoe vaak?

Bezoekers in dit topic

BoomBoom

Novice
Lid geworden
21 aug 2018
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
66kg
Vetpercentage
13%
Beste lieden,

Ik heb jullie advies nodig.

Ik sta op het punt om voor het eerst met testosteron (50 mg Androgel p/d) te beginnen. Om de natuurlijk functie van mijn testikels te bewaren heb ik er ook hCG (Brevactid 1500i.e.) bij besteld. Wat is het protocol voor hCG? Hoeveel en hoe vaak moet dit geïnjecteerd worden? Wat ik tot nu toe begrepen uit het struinen door het www, wordt 500 i.e. 2x p/week aanbevolen, klopt dat?

Hartelijk dank bij voorbaat voor jullie suggesties!


Beetje achtergrond:
- 60 jaar/entrepreneur en voel me absoluut belabberd: Moe, burnt-out, depressief, geen motivatie, geen drive, zwak, krijg niks meer voor elkaar, bedrijven vallen uit elkaar - er moet iets aan gedaan worden! Bloedtesten geven "normale range" voor T, maar ik vermoed dat mijn base-line vrij hoog was. Ik denk dat de meeste mannen van mijn leeftijd waarschijnlijk te lage T-levels hebben en bovendien geloof ik in het behandelen van de klacht, niet in het behandelen van nummertjes. In kort mijn huisarts was niet bereid T voor te schrijven, dus ik ben naar een privé-kliniek gegaan. Deze arts heeft Androgel recept geschreven en hCG uit Duitsland besteld - maar hij heeft er geen instructies bij gegeven en ik krijg geen respons op herhaalde verzoeken om info. Suggesties voor bekwame, behulpzame artsen (Noord-Holland) zijn ook zeer welkom!
 
Laatst bewerkt:
Beste lieden,

Ik heb jullie advies nodig.

Ik sta op het punt om voor het eerst met testosteron (50 mg Androgel p/d) te beginnen. Om de natuurlijk functie van mijn testikels te bewaren heb ik er ook hCG (Brevactid 1500i.e.) bij besteld. Wat is het protocol voor hCG? Hoeveel en hoe vaak moet dit geïnjecteerd worden?

Hartelijk dank bij voorbaat voor jullie suggesties!


Beetje achtergrond:
- 60 jaar/entrepreneur en voel me absoluut belabberd: Moe, burnt-out, depressief, geen motivatie, geen drive, zwak, krijg niks meer voor elkaar, bedrijven vallen uit elkaar - er moet iets aan gedaan worden! Bloedtesten geven "normale range" voor T, maar ik vermoed dat mijn base-line vrij hoog was. Ik denk dat de meeste mannen van mijn leeftijd waarschijnlijk te lage T-levels hebben en bovendien geloof ik in het behandelen van de klacht, niet in het behandelen van nummertjes. In kort mijn huisarts was niet bereid T voor te schrijven, dus ik ben naar een privé-kliniek gegaan. Deze arts heeft Androgel recept geschreven en hCG uit Duitsland besteld - maar hij heeft er geen instructies bij gegeven en ik krijg geen respons op herhaalde verzoeken om info. Suggesties voor bekwame, behulpzame artsen (Noord-Holland) zijn ook zeer welkom!

Wat is precies de reden dat je met 60 jaar nog geeft om je voortplantingsmechanisme?
Overigens is 750-1000iu 2x per week aan te raden.
 
Beste lieden,

Ik heb jullie advies nodig.

Ik sta op het punt om voor het eerst met testosteron (50 mg Androgel p/d) te beginnen. Om de natuurlijk functie van mijn testikels te bewaren heb ik er ook hCG (Brevactid 1500i.e.) bij besteld. Wat is het protocol voor hCG? Hoeveel en hoe vaak moet dit geïnjecteerd worden? Wat ik tot nu toe begrepen uit het struinen door het www, wordt 500 i.e. 2x p/week aanbevolen, klopt dat?

Hartelijk dank bij voorbaat voor jullie suggesties!


Beetje achtergrond:
- 60 jaar/entrepreneur en voel me absoluut belabberd: Moe, burnt-out, depressief, geen motivatie, geen drive, zwak, krijg niks meer voor elkaar, bedrijven vallen uit elkaar - er moet iets aan gedaan worden! Bloedtesten geven "normale range" voor T, maar ik vermoed dat mijn base-line vrij hoog was. Ik denk dat de meeste mannen van mijn leeftijd waarschijnlijk te lage T-levels hebben en bovendien geloof ik in het behandelen van de klacht, niet in het behandelen van nummertjes. In kort mijn huisarts was niet bereid T voor te schrijven, dus ik ben naar een privé-kliniek gegaan. Deze arts heeft Androgel recept geschreven en hCG uit Duitsland besteld - maar hij heeft er geen instructies bij gegeven en ik krijg geen respons op herhaalde verzoeken om info. Suggesties voor bekwame, behulpzame artsen (Noord-Holland) zijn ook zeer welkom!
Het hoeft niet aan low-T te liggen, dat wordt te vaak gebruikt en het is ook niet zo dat iemand van 60j gebruikelijk lage T heeft. vanaf de stabiele waarde blijft het als je niet sport ongeveer gelijk tot je 70e.
Het is dus niet zo dat je vanaf 25j op 45nmol/L moet zitten en dat dat gestaag afneemt hoe ouder je wordt. Jammer is dat bij de één een onderwaarde geldt van 8nmol/L en bij de ander 12nmol/L.
Krachttraining en vetpercentage op het gemiddelde helpt zeker mee om je waarde hoger te houden. wat wel van belang is en ik niet lees is je oestrogeen, als die hoog ligt en je test aan de lage kant....
verder mis ik je vrij testosteron waarde + SHBG.(bij vrouwen is dat wel het geval natuurlijk)

Verder krimpen je ballen niet zo 1-2-3 aan Androgel. als je echt HCG wilt gebruiken zou ik de 1500iu in tweeën delen en elke 3 dagen 750iu zetten. snap het ook niet dat een arts je dit zo 1-2-3 voorschrijft en geen advies meegeeft qua dosering. Weet je wel waar je de Gel moet smeren ?

edit:typo
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Vonk
Zou je je bloedwaardes hier kunnen delen?
 
Volgens dr. Smit heeft minder dan 1500 iu 2 maal per week geen nut. Mocht je dit year round willen doen is dit wel een duur grapje.
 
Volgens dr. Smit heeft minder dan 1500 iu 2 maal per week geen nut. Mocht je dit year round willen doen is dit wel een duur grapje.
Niet als je groot inkoopt natuurlijk, ik zet 2500 eod. Denk dat het ook persoonlijk is welke dosering genoeg is, maar dit is bewezen effectief voor mij :)
 
Volgens dr. Smit heeft minder dan 1500 iu 2 maal per week geen nut. Mocht je dit year round willen doen is dit wel een duur grapje.
uit onderzoekt blijkt dat 1500iu per week voldoende is voor behoud van gedurende de gehele kuur. of je dan 500iu 3x zet of 750iu 2x maakt niet veel uit. 250iu eod is nutteloos.
Ik weet ook niet of je het hebt over nakuur of gedurende een kuur.
 
uit onderzoekt blijkt dat 1500iu per week voldoende is voor behoud van gedurende de gehele kuur. of je dan 500iu 3x zet of 750iu 2x maakt niet veel uit. 250iu eod is nutteloos.
Ik weet ook niet of je het hebt over nakuur of gedurende een kuur.
Behoud van wat? Volledige functie? Dat lijkt me niet.

En bron?
 
Behoud van wat? Volledige functie? Dat lijkt me niet.

En bron?
Ik heb zo geen bron, ik sla dat nooit op als ik het heb gelezen. Ik boost 5000iu om de 6 weken, dat werkt ook. (op medisch advies)
Maar praat je nu over jaar in jaar uit tijden cruice blast of als nakuur ?
 
Ik zet twee keer per week 500iu en ballen zijn nog steeds formaat en ze produceren ook gewoon sperma zoals anders. (Onderhand 2,5 jaar nu)
 
Genruik 2x per week 500iu er is niks van me ballen over maar werken nog wel. Zou 1500 pw de oplossing zijn. Of moet je die rozijnen voor lief nemen
 
Back
Naar boven