XXL Nutrition

hcg tegenwoordig synthetisch? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

builder

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
6 sep 2003
Berichten
446
Waardering
0
hallo mensen

ik wil bij mn volgende kuur hcg gaan gebruiken.
maar lees dat dit goedje vroeger gewonnen werd uit de urine van zwangere vrouwen ??? .
want voel er weinig voor om die zooi dan in me reet te douwen.
maar lees dat er tegenwoordig ook synthetische vormen van zijn.
weten jullie welke merken tegenwoordig synthetisch zijn?
alvast bedankt
 
Volgens mij is alles tegenwoordig synthetisch? :)
 
dat weet ik niet. vandaar mijn vraag.
 
Was meer een bevestiging dat het zo was kerel. ;)
 
ok dankje
 
MrJ zei:
Volgens mij is alles tegenwoordig synthetisch? :)

is maar een kleinigheid maar volgens mij is sommige hcg nog niet synthetisch.
dat verklaart ook gedeeltelijk waarom sommige gebruikers last krijgen van de injectieplek.
vergis je ook niet in hgh, dat is soms ook niet synthetisch met alle gevaarlijke gevolgen van dien, Creutzfeld-jacob :eek:
 
dennis999 zei:
is maar een kleinigheid maar volgens mij is sommige hcg nog niet synthetisch.
dat verklaart ook gedeeltelijk waarom sommige gebruikers last krijgen van de injectieplek.
vergis je ook niet in hgh, dat is soms ook niet synthetisch met alle gevaarlijke gevolgen van dien, Creutzfeld-jacob :eek:

Oei.

Kon zou gauw even geen info vinden maar dacht toch echt dat HCG nu synthetisch was. :o

Misschien dat DW dit weet?
 
GH is tegenwoordig gewoon allemaal synthetisch. Zou ook duurder worden anders.

hcg weet ik niet maar lijkt me dat ze dat toch ook gewoon synthetisch doen.
 
MrJ zei:
Volgens mij is alles tegenwoordig synthetisch? :)

Lijkt mij logisch dat alles tegenwoordig synthetisch is. Net als HGH, dat werd vroeger ook uit runderen gewonnen. Hierdoor hebben bb'ers het algemeen bekende Creutzfeld Jakob, beter bekend als de gekke koeien ziekte, gekregen. :(
 
He... Ik volgde deze discussie ook een beetje en heb even op de website van Organon gezocht op Pregnyl (HCG). Zij zeggen dat het nog steeds uit de urine van zwangere vrouwen gewonnen wordt:
"Pregnyl® is an injectable, highly purified preparation of human chorionic gonadotropin obtained from the urine of pregnant women. On administration, it mimics the normal surge of luteinizing hormone (LH) that occurs mid-way through a normal menstrual cycle, and causes ovulation to begin. Sexual intercourse can then be practiced in an attempt to conceive, or alternatively eggs can be collected for in vitro fertilization."
(link: [Link niet meer beschikbaar])

Ik weet niet hoe het zit voor HCG gemaakt door andere fabrikanten (zou dus wel genetisch gefabriceerd kunnen zijn).
 
JFS zei:
GH is tegenwoordig gewoon allemaal synthetisch. Zou ook duurder worden anders.

toch duiken er soms vervuilde preparaten op. met menselijke vorm erin. denk dus dat menselijke variant makkelijker en goedkoper is anders zu je hem toch niet gebruiken voor een fake?
 
IDD ! HCG is niet syntetisch en HGH (afkomst oostblok) dus in enkele gevallen nog wel.
 
Human Chorionic Gonadotropin (hCG)

De naam zegt het zelf al, lichaamseigenstof die gewonnen wordt uit urine van zwangere vrouwen. Pregnyl is een merknaam. Als iemand het over synthetisch HCG heeft, dan gaat het gewoon om exogeen toegediende HCG, die wel gewonnen is uit urine V/E menselijk lichaam. Men heeft het niet kunstmatig gemaakt zoals bij testosteron ed. :)
 
hebben jullie daar geen problemen mee om die zooi in je te spuiten?
 
@ Big T: Jouw redenatie gaat niet helemaal op. Dat "human" staat voor het feit dat dit eiwithormoon de specifieke samenstelling voor mensen. Andere diersoorten hebben dit hormoon ook (bv. koeien --> bovine chorionic gonadotropin). Chorionic slaat op het feit dat het hormoon door de placenta wordt afgegeven. Hetzelfde geldt voor insuline: dit kan humaan van oorsprong zijn, van varkens komen en ook genetisch (recombinant) geproduceerd zijn.
Het maakt voor biochemici niet veel uit waaruit ze het eiwitmateriaal winnen. Ze zouden HCG ook uit de moederkoek zelf kunnen halen. Dit verandert niets aan de structuur van het eiwit dus blijft het HCG.
Er zijn inderdaad risicos verbonden aan het gebruik van humaan gewonnen eiwitten zoals virusziektes en prionziektes. De introductie van dit artikel geeft enige uitleg over de achtergrond en productie van HCG:

"The first preparations of human chorionic gonadotrophin (HCG) were investigated in the late 1930s (Lunenfeld and Insler, 1999). Subsequent studies and improved preparation of HCG from the urine of pregnant women (uHCG), where its abundance allowed ease of extraction, meant that for almost 40 years it has been the sole hormonal preparation commercially marketed for induction of ovulation in anovulatory women. For the last two decades women undergoing assisted reproductive treatment have also used uHCG to induce the final maturation of follicles and oocytes before their collection and additionally to support the luteal phase of the cycle. Urinary HCG has also been used widely for women at risk of recurrent miscarriage or threatened abortion but this use is more controversial (Karamardian and Grimes, 1992).

The history of gonadotrophin use when derived from either animal or human tissues has, however, not always been without clinical danger (e.g. antibody formation from pregnant mare serum gonadotrophin; Creutzfeld–Jacob disease from human pituitary gonadotrophin) so, as recombinant technology evolved, the logic of increasing both a compound's purity and safety could not be ignored. Such a uniform, specific product would mean that drug production would no longer be dependent on the vagaries of urine collection and hormone extraction, allowing commercial production to be adjusted according to market requirements. In addition all urinary contaminants would also be removed. Furthermore this would allow the safe s.c. administration of a compound with less batch-to-batch variation than has been demonstrated for urinary menopausal gonadotrophin preparations (Rodgers et al., 1995) and thus potentially improve biological efficiency. These premises have been extensively reviewed (Fauser, 1998; Loumaye et al., 1998; Prevost, 1998; Daya and Gunby, 1999).

Recombinant HCG (rHCG) has been manufactured by transfecting non-human cell lines (Chinese hamster ovary cells) with genetic material capable of replicating identical amino acid sequences to the human compound and developed as a pharmaceutical product named Ovidrel®. The clinical uses of HCG are based on its molecular similarity to LH where the first 114 amino acids of each compound share 80% homology. The structural similarity of both compounds is further functionally reflected by the fact that they bind to the same hormone receptor (Pierce and Parson, 1981)."

Bron:
Human Reproduction, Vol. 15, No. 6, 1305-1310, June 2000

A prospective, randomized, controlled, double-blind, double-dummy comparison of recombinant and urinary HCG for inducing oocyte maturation and follicular luteinization in ovarian stimulation
G.L. Driscoll1, J.P.P. Tyler1,3, J.T. Hangan1, P.R. Fisher2, M.A. Birdsall2 and D.C. Knight1
 
k neem aan dat dat goedje van mens, dier of synthetisch, gewoon geheel steriel (hopelijk ook pyrogeen vrij) gemaakt wordt.
Overigens is urine ook een steriele substantie, behalve als sprake is van een ontsteking aan de blaas oid.
 
Ik geloof dat er tegenwoordig ook echt synthetische pregnyl is (hoorde ik van een kennis die zn vrouw het moet gebruiken om zwanger te worden) maar volgens mij word het overgrote deel nog steeds uit urine gewonnen...
 
Synthetische HCG is te krijgen van intervet onder de naam Chorulon.

De HCG van Organon is zeker steriel ! Anders mag het natuurlijk niet verkocht worden. Als sterilisatie wordt de oplossing waarschijnlijk gefilterd over een filter wat bacterien tegen houdt. Het probleem is echter dat virussen en prionen veel kleiner zijn dan bacterien en dus niet door het filter worden tegen gehouden... Het produceren van een virusvrij eiwit is zeer lastig. Zo kan sterilisatie door middel van hitte of alcohol niet gebruikt worden omdat het HCG dan zelf kapot gaat...

Een andere oplossing voor dit probleem zou zijn om synthetisch FSH (follikel stimulerend hormoon) te gebruiken. Organon produceert dit recombinant FSH onder de naam Puregon. Weer een andere oplossing zou het gebruik zijn van synthetisch LH (luteiniserend hormoon). Of dit commercieel verkrijgbaar is is mij onduidelijk.

Over de kans op besmetting met C-J:
De besmetting lijkt met name te komen van extracten van de hypofyse van mensen en dieren. Besmettingen door middel van uit urine gewonnen preparaten lijkt weinig voor te komen.

Dus: als je het echt veilig wilt spelen dan zijn er een aantal opties nl. chorulon en puregon. En de allerbeste optie is natuurlijk om van al deze middelen af te blijven :D

Succes !

P.S. Mijn HCG komt van Organon Iran. Ik hoop dat ze daar een beetje schoon werken :D
 
Back
Naar boven