AndroidHealthClinic

HCG tijdens eerste kuur? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Rookie97

Cool Novice
Lid geworden
22 jan 2020
Berichten
71
Waardering
25
Lengte
1m90
Massa
92kg
Vetpercentage
13%
Dag allemaal,

Momenteel zit ik in de tweede week van mijn eerste kuur:

1-10 Test E 500mg (2x 250mg per week)
12-15 Nolvadex 20mg per dag


Zoals je ziet laat ik géén HCG meelopen. Dit leek mij niet nodig, omdat ik dacht dat ik prima zou herstellen zonder, aangezien ik nog ''jong'' ben (22) en het mijn eerste kuur is. Ook een reden is dat ik gyno heb overgehouden van de puberteit, en dus het risico op verdere groei van deze gyno niet groter wil maken.

Toch ben ik verder gaan lezen over HCG en zie ik dat het toch wel door vrijwel iedereen wordt aangeraden om dit mee te laten lopen. Ook al is het je eerste kuur.

Nu is mijn vraag:
- Heeft het meerwaarde om HCG als nog toch nog toe te voegen (vanaf wk 3, eerder kan ik er niet aan komen).
- En zo ja, moet ik dan ook uit preventie iets van een Ai of Nolvadex nemen? Omdat het mijn oestrogeen gaat verhogen.


En ja, deze vraag kon ik beter stellen voordat ik aan deze kuur begon ;).

Alvast bedankt voor jullie reactie!
 
Laatst bewerkt:
Het heeft zeker zin om toe te voegen, nolva achter de hand houden.
 
Hey Rookie97 , ik wil zelf ook binnenkort een soortgelijke eerste kuur gaan nemen, ik ben 23 jaar. Mijn vraag: Hoe is de kuur gegaan? (resultaten, bijwerkingen)
 
Ik ben nog steeds heel benieuwd hoeveel mensen er wel en geen HCG bij een kuur gebruiken.
Ik denk namelijk dat meer mensen het niet doen.

Maar, sowieso op dit forum, wordt er erg aangeraden om het wel te doen.
 
GJX Klopt! Ik wil zelf ook zeker HCG erbij laten lopen, heb er behoorlijk veel wetenschappelijke artikelen over gelezen, en het heeft absoluut zijn voordelen!
 
Hey Rookie97 , ik wil zelf ook binnenkort een soortgelijke eerste kuur gaan nemen, ik ben 23 jaar. Mijn vraag: Hoe is de kuur gegaan? (resultaten, bijwerkingen)

Hey man. Ik zit nu in mijn 6e week van de kuur. Dit is mijn eerste overigens. Ik gebruik dus 500mg test E en inejcteer 2x per week (2x 1ml).
Ik heb er voor gekozen géén HCG mee te laten lopen. Ik ben daarom ook erg benieuwd hoe het herstel gaat verlopen. De tijd zal het leren.
Vanaf week 3 heb ik besloten 10mg nolvadex mee te laten lopen omdat ik gyno heb van puberteit, en ik jeukende tepels kreeg. Ik wou geen risico's nemen en daarom dit besluit genomen.

Ik zit nu in mijn 6e week. Mijn startgewicht was 91kg, dat is nu ergens tussen de 96,1 en 96,5. Uiteraard zal dit aardig wat vocht zijn, maar ik oog groter en voller.
Mijn spieren zitten zeker weten voller en ik oog groter. Al vind ik het persoonlijk geen groot verschil, krijg ik wel veel opmerkingen uit mijn omgeving dat ik zeker groter ben of groter lijk.

De pomp is echt heerlijk. Mijn armen zien er lekker opgepompt uit zonder ook maar een gewicht te hebben aangeraakt. Dat is zeker een chill iets.

Qua kracht merkte ik vrijwel niks, tot week 5/6. Deze week mijn PR bench met 5kg verbroken, en mijn 100kg bench is van 6 reps naar 11 reps gegaan. Niet heel indrukwekkende cijfers voor de meeste mensen hier, maar het is een mooie indicatie van hoe mijn kracht vooruit is gegaan.

Mijn libido is ook hoger dan normaal en ik voel mij mentaal erg zelfverzekerd.

Geen last van agressie o.i.d, maar ik ben van mijzelf al een heel rustig persoon. Dus ik had ook niet verwacht dat ik hier last van zou krijgen.

Echte negatieve side effects heb ik (nog) niet ondervonden, naast wat jeukende tepels en een aantal pukkels op mijn upper back en schouders.

Samengevat:

Positief:
Vollere look vanaf week 2/3
Kracht gains vanaf week 5/6
Hoger libido vanaf week 3
Goede mentale gesteldheid vanaf begin

Negatief:
Jeukende tepels (opgelost met 10mg nolvadex)
Acne op upper back/schouders (een paar pukkels)

Als je wil kan ik je op de hoogte houden van de rest van de kuur. Ik heb nog iets minder dan 5 weken te gaan, en als ik dit forum moet geloven gaat het pas echt los vanaf week 5/6.

EDIT:
Ik ben overigens 22 jaar.
 
Hey, bedankt voor je update! Als je me op de hoogte wilt houden, graag!! Ik start zelf ergens rond december, ben aan het twijfelen tussen 300mg of 500mg.
 
Hoger libido pas na week 3? Interessant
 
Ik ben nog steeds heel benieuwd hoeveel mensen er wel en geen HCG bij een kuur gebruiken.
Ik denk namelijk dat meer mensen het niet doen.

Maar, sowieso op dit forum, wordt er erg aangeraden om het wel te doen.
Je hebt in principe geen HCG nodig om te herstellen. Dat doet het vanzelf. Echter wil je snel herstellen, hoe sneller hoe beter aangezien je je winst in massa en kracht niet verloren wilt zien gaan. Daarom HCG tijdens de kuur om je systeem niet totaal in een coma te drukken. Maar dan nog is het de vraag of je daadwerkelijk je winst kan behouden wanneer je weer op je eigen productie moet gaan bouwen. 250/500 mg circulerend in je bloed is nu eenmaal een suprafysiologische hoeveelheid en kun je niet vergelijken met wat je zelf produceert. Homeostase is a bitch!
 
Laatst bewerkt:
Hoger libido pas na week 3? Interessant

Ik denk persoonlijk dat dit een stukje mentaal was. Eerste 2 weken voelde ik me wat gestrest omdat ik veel bezig was met de angst dat mijn gyno gaat groeien. Ik ben ook een beetje een stresskip wat dat betreft.

Na 2 a 3 weken dat losgelaten en toen merkte ik dat mijn libido hoger was dan normaal.

Inmiddels eind week 6 en mijn libido is echt door het dak gegaan :P
 
Ik denk persoonlijk dat dit een stukje mentaal was. Eerste 2 weken voelde ik me wat gestrest omdat ik veel bezig was met de angst dat mijn gyno gaat groeien. Ik ben ook een beetje een stresskip wat dat betreft.

Na 2 a 3 weken dat losgelaten en toen merkte ik dat mijn libido hoger was dan normaal.

Inmiddels eind week 6 en mijn libido is echt door het dak gegaan :P
Wow, dan heb je sterk zaad zeg! :D :p
 
Hahaha wat wil je hiermee zeggen XD
 
Mooie progressie.
On topic; Tijdens mijn eerste test only kuur had ik wel HCG laten meelopen 2x 400IU p/w. Zeker geen spijt van gehad, maar ik heb dan ook niet zo gevoelig voor gyno.
 
- En zo ja, moet ik dan ook uit preventie iets van een Ai of Nolvadex nemen? Omdat het mijn oestrogeen gaat verhogen.

Een AI heeft geen effect op gyno, Tamoxifen wel. Preventief slikken is niet nodig mits je het wel achter de hand houdt. Wanneer je gevoeligheid voor gyno merkt, starten met 10mg ED, en eventueel verhogen mocht dat niet genoeg blijken.
 
Mooie progressie.
On topic; Tijdens mijn eerste test only kuur had ik wel HCG laten meelopen 2x 400IU p/w. Zeker geen spijt van gehad, maar ik heb dan ook niet zo gevoelig voor gyno.
Ik ben van mening dat HCG wel voor een versnelde herstel zorgt en daarom zeker geen overbodige luxe tijdens een kuur. Serms PCT hebben dat effect helaas niet.
 
Back
Naar boven