• Veel plezier! 💪🏋‍♂️

Fitness Seller

HDi diesel motoren

Bezoekers in dit topic

Weet iemand wat het verschil is tussen een HDi en een gewone dieselmotor? Zijn de voordelen van zo'n motor groot genoeg om deze optie te overwegen bij de aankoop van een nieuwe of tweedehandswagen?

HDi is toch eigenlijk hetzelfde als TDi? (directe inspuiting en volgens mij zijn ze over het algemeen wat pittiger)

Voor de rest heb ik er geen verstand van :P
 
Yep, Franse versie van de TDI. Volgens mij Peugeot en Citroen. Hebben als voordeel ten opzichte van de TDI's dat ze gebruik maken van common rail. Geven dacht ik nog wel eens wat problemen met verstuivers of luchtmassameters. Verder probleemloze motoren die met fatsoenlijk onderhoud makkelijk 300.000 km lopen.

Zou het bij een tweedehands zeker doen, lopen gewoon veel mooier en rijden beter.
 
Vrijwel alle turbodiesels hebben eerder last van problemen met luchtmassameter. Dat geldt dus niet alleen voor de HDi
 
Yep, Franse versie van de TDI. Volgens mij Peugeot en Citroen. Hebben als voordeel ten opzichte van de TDI's dat ze gebruik maken van common rail. Geven dacht ik nog wel eens wat problemen met verstuivers of luchtmassameters. Verder probleemloze motoren die met fatsoenlijk onderhoud makkelijk 300.000 km lopen.

Zou het bij een tweedehands zeker doen, lopen gewoon veel mooier en rijden beter.
Aha, duidelijk tnx.
 
Yep, Franse versie van de TDI. Volgens mij Peugeot en Citroen. Hebben als voordeel ten opzichte van de TDI's dat ze gebruik maken van common rail. Geven dacht ik nog wel eens wat problemen met verstuivers of luchtmassameters. Verder probleemloze motoren die met fatsoenlijk onderhoud makkelijk 300.000 km lopen.

Zou het bij een tweedehands zeker doen, lopen gewoon veel mooier en rijden beter.

Volgens mij heeft Opel ook gewoon HDi. (Ik heb een Opel Astra, en ik meen dat het een HDi is...)
 
T, je gaat toch geen franse auto kopen he? :(
 
peugeot 908 Hdi 5500c v12...700pk :eek::eek:1200Nm:eek::eek:
167735620944e36b0ec3e46274651680_extreme.jpg

dit is de straatversie blijkbaar, degene die in mijn tijdschrift staat is heel anders, beetje formule1-achtig...gesponsord door total:p;)
vind geen foto:o...heb geen scanner

er is trouwens ook een mercedes-brabus met dezelfde stats/specs:p...

en deze ferrari (P4/5), V12 5998cc, 660pk, 657Nm:roflol:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]


conclusie: benzine is achterhaalt:p;)
edit:ik open een topic, met een poll:p
 
Met een moderne diesel kun je tegenwoordig met gemak 500.000 km halen. Ik heb zelf in diesels gereden met 7 à 8 ton op de teller (Mercedes en VW). :eek:
 
E320cdi met 1.5miljoen op de teller (taxi ) :D Was toch wel bijzonder om te zien.
 
Inderdaad... en zeker geen Golf :mad:

En waarom geen Golf? :rolleyes:
Motorisch zeker beter dan franse auto's, ik heb namelijk ook 3 jaar renault en peugeot gereden.

Heb nu een VW Golf type 4 - 1.9 TDI 130 pk 6-bak; mooi snel, superzuinig, en loopt al een trein..........motorisch dus geweldig!

Het is niet voor nix dat over het algemeen de Volkswagens gewilder zijn en ook duizenden euro's duurder zijn dan hun soortgelijke "franse concurrenten" van hetzelfde bouwjaar met dezelfde kilometerstand en een soortgelijke 1.9 TDI motor ;)............

Enige nadelen vind ik duur onderhoud, zoals bv al de vervanging van de distriebutieriem bij elke 90.000, koplamp linksvoor (moet de hele accu eruit), en het doortrekken van stroom naar achteren (voor de audiofreaks, de kabel vanaf de accu naar de kofferbak) en het gewicht
(1201kg)t.o.v. de geringe ruimte. Je betaald toch elke 3 maand de volle pond wegenbelasting a 220 euro voor een relatief "kleine auto" ;)
 
Laatst bewerkt:
VW maakt al tijden goede personenwagens, echter doen andere merken het met de nieuwe modellen bijna of even goed. Op vlak van bestelwagens zou ik idd aan een Vito (Mercedes) kunnen denken, helaas heb ik er toch ook veel negatieve berichten over gehoord , de service duur en soms beetje mank. Ook kinderziektes in nieuwe modellen durven er wel eens optreden. Bovendien heb ik wat tegen dat pochmerk waarbij je betaalt voor de naam en hoef ik zo geen grote bus.
 
Back
Naar boven