MuscleMeat

Nieuws Health supps bij xxlnutrition (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

wovano (of iemand anders), heeft iemand ervaring met die digestive enzymes van XXL? Heb best een gevoelige maag dus ben benieuwd of het wat helpt.
 
wovano (of iemand anders), heeft iemand ervaring met die digestive enzymes? Heb best een gevoelige maag dus ben benieuwd of het wat helpt.

Creon (pancreatin) zijn goede enzymen. Ik neem standaard 2x per dag Creon 10000 units tijdens de grootste meals van de dag en voor cheat meals doe ik Creon 25000.
 
Ik hoor recent veel over nattokinase, iemand hier die het gebruikt?
Toevallig gisteren ook voor het eerst over gehoord. Ben ook wel benieuwd. Weet jij meer Galen ?
Zou goed zijn voor hematocriet.
Heb het een tijd geleden via Instagram aan hem gevraagd naar aanleiding van een post van Dante Trudel. Zal Galen zijn respons hier plakken. Zag recent trouwens iets passeren dat het de werking van de COVID vaccinatie teniet (kan) doen. Geen idee wat er van aan is.

Galen z’n antwoord:

“In elk geval; er is weinig klinisch onderzoek naar nattokinase. In totaal nog geen paar honderd proefpersonen”

“AAS-gebruikers hebben in het algemeen waarschijnlijk maar een licht verhoogde stollingsneiging. Afhankelijk van je risicoprofiel wil je wel/niet een antistollingsmiddel slikken, en dan staat een slecht onderzocht voedingssupplement niet hoog op m'n lijstje. Ik tel in totaal 386 proefpersonen in totaal 10 studies met dit middel, dat is gewoon lollend klein. Voor antistollingsmiddelen zijn er meerdere studies, die jaren lopen, met in totaal ten minste tienduizenden proefpersonen (afhankelijk van het middel). “


"Do you know how many people have still gotten DVT and SVT clots using baby aspirin? I couldnt even begin to count."
Het is natuurlijk afhankelijk van de indicatie, maar aspirine wordt daar überhaupt niet veel voor voorgeschreven. (omdat er betere middelen voor handen zijn).”

“Zijn hoofdzakelijk factor Xa-remmers zoals apixaban en rivaroxaban, andere trombocytenaggregatieremmers zoals clopidogrel, ticagrelor (al dan niet in combinatie met aspirine), maar ook nog steeds warfarine. En welk middel de voorkeur heeft is afhankelijk van de risicofactoren (ook voor bloedingen), en voor welke indicatie het wordt ingezet. Je hebt daar veel richtlijnen/beslisbomen voor.
Om het gebruik van zo'n middel in perspectief te zetten:

Het jaarlijkse risico op een grote niet-fatale bloeding in mannen van 30 tot 39 jaar oud is 0,18%. Het risico op veneuze trombose is vergelijkbaar; het is daarom vrij onverantwoord om zomaar antistolling te adviseren.”
 
Beetje laat in dit topic maar wovano, lees ik het fout of neem je 10 tabs melatonine? Ik pak er altijd maar 1tje :p
 
Heb het een tijd geleden via Instagram aan hem gevraagd naar aanleiding van een post van Dante Trudel. Zal Galen zijn respons hier plakken. Zag recent trouwens iets passeren dat het de werking van de COVID vaccinatie teniet (kan) doen. Geen idee wat er van aan is.

Galen z’n antwoord:

“In elk geval; er is weinig klinisch onderzoek naar nattokinase. In totaal nog geen paar honderd proefpersonen”

“AAS-gebruikers hebben in het algemeen waarschijnlijk maar een licht verhoogde stollingsneiging. Afhankelijk van je risicoprofiel wil je wel/niet een antistollingsmiddel slikken, en dan staat een slecht onderzocht voedingssupplement niet hoog op m'n lijstje. Ik tel in totaal 386 proefpersonen in totaal 10 studies met dit middel, dat is gewoon lollend klein. Voor antistollingsmiddelen zijn er meerdere studies, die jaren lopen, met in totaal ten minste tienduizenden proefpersonen (afhankelijk van het middel). “


"Do you know how many people have still gotten DVT and SVT clots using baby aspirin? I couldnt even begin to count."
Het is natuurlijk afhankelijk van de indicatie, maar aspirine wordt daar überhaupt niet veel voor voorgeschreven. (omdat er betere middelen voor handen zijn).”

“Zijn hoofdzakelijk factor Xa-remmers zoals apixaban en rivaroxaban, andere trombocytenaggregatieremmers zoals clopidogrel, ticagrelor (al dan niet in combinatie met aspirine), maar ook nog steeds warfarine. En welk middel de voorkeur heeft is afhankelijk van de risicofactoren (ook voor bloedingen), en voor welke indicatie het wordt ingezet. Je hebt daar veel richtlijnen/beslisbomen voor.
Om het gebruik van zo'n middel in perspectief te zetten:

Het jaarlijkse risico op een grote niet-fatale bloeding in mannen van 30 tot 39 jaar oud is 0,18%. Het risico op veneuze trombose is vergelijkbaar; het is daarom vrij onverantwoord om zomaar antistolling te adviseren.”
Dit dus. Scheelt me typewerk, was alweer vergeten dat ik dat ooit had gereageerd.
 
Welk supplement voor complete detox? Ik zie er veel voorbij komen maar weet niet goed welke echt effectief werkt.
Alvast bedankt voor het mee denken!
 
Welk supplement voor complete detox? Ik zie er veel voorbij komen maar weet niet goed welke echt effectief werkt.
Alvast bedankt voor het mee denken!
Wat is je doel van een complete detox?
 
Wat is je doel van een complete detox?
Ik ben gestopt sinds 4 weken met alcohol en wil graag mijn lever weer wat "schoner" / betere leverwaardes krijgen.
Bij XXL hebben ze Detox One maar ik weet niet of dat voldoende is.
Ik leef wel gezond veel groente/fruit/kipfile/vis en sport bijna elke dag cardio en krachttraining.
 
Ik ben gestopt sinds 4 weken met alcohol en wil graag mijn lever weer wat "schoner" / betere leverwaardes krijgen.
Bij XXL hebben ze Detox One maar ik weet niet of dat voldoende is.
Ik leef wel gezond veel groente/fruit/kipfile/vis en sport bijna elke dag cardio en krachttraining.
Hoe zijn je leverwaarden nu dan? Je zou NAC en mariadistel kunnen nemen hiervoor. Zie overzicht supplementenlijst openingspost.
 
Hoe zijn je leverwaarden nu dan? Je zou NAC en mariadistel kunnen nemen hiervoor. Zie overzicht supplementenlijst openingspost.
Leverwaardes weet ik nog niet, eind april krijg compleet onderzoek + bloedwerk maar ik denk wel veel te hoog.
Maar bedankt voor de tip , Ik zag idd NAC en mariadistel voor bij komen ik denk dat die ga aanschaffen en kijken wat het doet :)
 
Sinds de dosering verlaagd is naar 0,3 mg ipv 3 mg wel.
Ah. Verkeerd gelezen.
Ik heb de oude inderdaad, dacht al, daar 10 van wegwerken is wel heel wat..
0KrNL8h.jpg
 
Hi Rene,

Hebben jullie ook een alternatieven?
Blijf graag bij één leverancier voor mijn supplementen vandaar dat ik het check:

CV-stack Supplement needs

Liver stack

Astrag flow

LipidMAX

Als je alles “los” koopt ben je al stuk goedkoper uit, nadeel is dat je dan wel paar pillen meer pd moet slikken.
Voordeel is dat je dan wel wat kunt experimenteren in de mg vd supps en adhv je bloedwaardes kan je dan kijken of dit beter aanslaat op jou.
Zo koop ik ook bijv N-acetylcysteïne‎ los in poedervorm, zodat je specifiek kun t doseren.
(heb het even hierheen gehaald zodat we niet het topic van XXL 'vervuilen'
 
Zo koop ik ook bijv N-acetylcysteïne‎ los in poedervorm, zodat je specifiek kun t doseren.
(heb het even hierheen gehaald zodat we niet het topic van XXL 'vervuilen'
Ben hier ook zelf mee aan het experimenteren doordat ik misschien veel orals snoep en ik me lever liever te vriend houd en dus bepaalde supps wat hoger doseer dan een standaard “Strom all in 1 supp”. Niks mis mee met die all in 1 producten aangezien het gebruiksvriendelijk is, maar naast dat het stuk duurder is is een all in 1 formule nooit voor iedereen geschikt.
 
Back
Naar boven