XXL Nutrition

Heb een beetje hulp nodig bij beginnen

Bezoekers in dit topic

James17

Novice
Lid geworden
22 mei 2011
Berichten
12
Waardering
0
Lengte
1m80
Hallo,

Ik wil beginnen met trainen maar zit er niet helemaal gerust me. Heb daarom wat vragen en vroeg me af of iemand me hiermee kan helpen. Ik ben nu 17 jaar en ben 1.80m, vind dat ik best klein ben vergeleken met mijn vrienden en vroeg me af of bodybuilding daar ook invloed op heeft (ben ik ook klein?). Word ik doordat ik een dieet ga volgen en ga trainen langer of misschien wel kleiner, of blijft het gewoon zoals het is?

Ook een probleem wat ik ondervind is het beginnen, ik heb totaal geen ervaring behalve de verhalen die ik hoor van een bodybuild vriend. Ik zit daarom een beetje met het punt dat ik niet weet wat voor oefeningen ik moet doen als ik eenmaal naar de sportschool ga. Hoe zit dit in elkaar, ga je gewoon de eerste keer heen en doe je maar wat?

Bedankt alvast!

(Heb de search knop gebruikt maar weinig nuttige info) :p
 
Laatst bewerkt:
Trainingsschema naar Starting Strength kijken, voor voeding de stickies in voedingssectie lezen, voor de oefeningen filmpjes kijken en het boek bij Starting Strength lezen.

En je hebt gewoon een gemiddelde lengte, niet te lang en niet te klein.
 
WTF dude ik ben 1.73 en ik klaag niet!
 
Haha, ik klaag zeker niet. Maar ik vroeg me gewoon af of ik klein ben vergeleken bij anderen hier. En mijn grootste vraag blijft nog open: wat voor een gevolgen zal bodybuilden op mijn lengte hebben.

Danku tot zo ver
 
niet. Je wordt er niet groter van, en ook niet kleiner
 
En hoe zijn jullie begonnen dan? Zijn jullie gewoon naar een sportschool gegaan en wezen trainen of hebben jullie 'lessen' gevolgd ofzo?
 
ik zou als ik jou was even stickies lezen, met name van de oefeningen sectie en trainingsschema's en programma's sectie.
Als ik jou wat zou ik met Rippetoe beginnen, volgensmij kun je uitleg hierover ook gewoon op het forum vinden (Stickies!!) en anders google je het even.. daar zul je al een stuk wijzer van worden.
 
Jezus wat zijn dit voor vragen. Denk je nu werkelijk dat je door bodybuilding langer of korter wordt????

Waarvoor denk je dat er begeleiding is in de sportschool, en als je je een beetje normaal opstelt en niet te eigenwijs bent zijn er vast wel lui die je een eindje op weg willen helpen.
 
En hoe zijn jullie begonnen dan? Zijn jullie gewoon naar een sportschool gegaan en wezen trainen of hebben jullie 'lessen' gevolgd ofzo?

Gewoon naar de gym gaan en beginnen met knallen! veel inlezen op dit forum en je komt al een heel eind, begin bij de stickies en kom daarna met vragen/voedingschema's/train schema's e.d.! succes!
 
En hoe zijn jullie begonnen dan? Zijn jullie gewoon naar een sportschool gegaan en wezen trainen of hebben jullie 'lessen' gevolgd ofzo?

Waar maak je je druk om, ga gewoon lekker de stickies lezen en eten, trainen en rusten.
 
En hoe zijn jullie begonnen dan? Zijn jullie gewoon naar een sportschool gegaan en wezen trainen of hebben jullie 'lessen' gevolgd ofzo?
op internet zoeken naar goede schemas en kijken hoe je de belangrijke oefeningen uitvoert. Gewoon op youtube de naam van de oefening invoeren en meestal kom je wel bij iemand die het goed uitvoert.

Niet teveel vertrouwen op instructeurs of random dudes in de gym. lees jezelf in
 
zoek een goeie trainingspartner
;)
 
-
 
Reden: -
Laatst bewerkt:
In jou geval kan je beter een kleine gym opzoeken bij jou in de buurt, daar hebben ze meestal meer tijd om je te helpen met een train schema, extra attentie bij de oefeningen. Altans dat was bij mij zo. Maar je moet je een paar dingen afvragen, Waarom doe je het? Doe het niet voor een ander, En ook niet om er goed uit te zien voor de "Zomer". Echt resultaat zie je pas na een jaar keihard werken. Zoals in de vorige post werd gezegd een training maatje dit kan op onze leeftijd ook niet zo goed uitpakken omdat hij er ook netzo over moet denken als jou als hij een beetje loop te lanterfanten en na een paar weken al geen motivatie meer heeft gaat het ook te kosten van jou training. Maar als dat niet zo is werkt het zeer motiverend. En jou lengte is gewoon goed hoor, Nou ik wens je succes en we horen nog wel van je hoe het gaat over een maandje :)

Heel erg bedankt, je hebt me werkelijk geholpen :p Ben zeker niet van plan voor de zomer even een lekker 'lijfje' te halen :p Bodybuilden is echt iets wat ik van plan ben om te doen voor enkele jaren minimaal.
 
Geen nuttige info met de search knop? Serieus bezig?
 
Daar had ik in het begin ook moeite meer hoor, wees niet gerust. Zelf ben ik 1,83 en je zal écht niet krimpen of langer worden hoor ;)
Ben al een paar sportscholen langsgeweest en me oog al ergens op gevestigd, binnenkort abbonomentje aanschaffen en knallen. Voor de oefeningen kan je in het forumdeel Oefeningen terecht en de stickie's lezen, daarna kan je het ook altijd nog op youtube opzoeken ;)
 
Bodybuilding heeft geen invloed op je lengte. Bovendien is 1.80 normaal. Rippetoe word veel aangeraden om mee te beginnen. Mocht je wat oefeningen opzoeken dan is exrx is een hele handige site! Verder de invloed van eten en rust niet onderschatten.

Ikzelf ben begonnen zonder begeleiding, geen instructeur. Gewoon héél veel lezen en zorgen dat je goed geïnformeerd bent. Dat alles + goede motivatie en doorzettingsvermogen en dan kom je er wel.

Succes!
 
En let op niet alle instructeurs op een sportschool hebben egt verstand van hoe je oefeningen moet uitvoeren. Kijk vooral naar wat hier in de stickies word verteld en verder op youtube de filmpjes van rippetoe zijn erg leerzaam
 
Back
Naar boven