XXL Nutrition

Heb een k*tgevoel...

  • Topic starter Alien
  • Startdatum
  • Reacties 83
  • Weergaven 5K
  • Volgers 4

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
partysander zei:
Maar dat er 1 grote liefde is (de ware), en dat je deze 'ware' vanzelf tegenkomt; nee, daar geloof ik niet in!

Dat is ook nergens gezegd :D

Ik geef er de brui aan, het was een mooie discussie :thumbup:
 
partysander zei:
Gelukkig ben ik wel hoor. Ik geniet van het leven. Héérlijk vind ik het.
Tuurlijk kom ik nog wel een grote liefde tegen.

Maar dat er 1 grote liefde is (de ware), en dat je deze 'ware' vanzelf tegenkomt; nee, daar geloof ik niet in!


Leven is er om te leren niet om van te genieten om het hard te zeggen. Maarja daar kom je wel in latere levens achter ;). Maar goed als jij op dit moment een makkelijk leventje hebt moet je daar maar van genieten. Helaas kunnen niet veel persoon hier van meespreken including me maar ik leer eigelijk liever hoe hard sommige dingen ook kunnen zijn. Het is heerlijk als je weer eens van iets geleerd hebt en een sterker persoon bent :D De volgende keer doet het dan veeeeeel minder pijn.
 
Laatst bewerkt:
firedsoul zei:
Leven is er om te leren niet om van te genieten om het hard te zeggen. Maarja daar kom je wel in latere levens achter ;). Maar goed als jij op dit moment een makkelijk leventje hebt moet je daar maar van genieten. Helaas kunnen niet veel persoon hier van meespreken including me maar ik leer eigelijk liever hoe hard sommige dingen ook kunnen zijn.

Hmm dáár ben ik het niet helemaal mee eens, maar je houd er een goede filosofie op na imo, hoewel dat ieder voor zich bepaald. Je bent boeddhistisch zo te zien, interpreteer boeddha's woorden dan eens goed. En vooral, interpreteer zijn leer in het heden. Zei boeddha niet vooraf aan z'n levensbeschouwing "verlang niet naar het verleden en pieker niet over de toekomst, het verleden is niet meer, de toekomst nog niet begonnen"?

In praktijk denk ik niet dat het er om gaat het lijden zo goed mogelijk te dragen tot een volgend leven dat dan beter zal moeten gaan. Uit die opvatting van "ooit een beter leven krijgen" spreekt nog steeds het verlangen naar beter, de feitelijke oorzaak van het lijden dat je in stand houd. Het lijden eindigt niet in de dood, ik neem aan dat het leven er is om te leren genieten. Als we dan toch in termen van genot en ellende willen spreken.

Wat ik eígenlijk wil zeggen krijg ik er nu zelfs niet helemaal goed uit, misschien wel als ik me de tijd af zou doen maar ik wil graag trainen. Zie maar of je het begrijpt, enige intepretatie is vrij. :)

Goed op weg iig FS :thumbup:
 
Laatst bewerkt:
firedsoul zei:
Leven is er om te leren niet om van te genieten om het hard te zeggen. [...]
Maar goed als jij op dit moment een makkelijk leventje hebt moet je daar maar van genieten.
Wie zegt dat ik een makkelijk leventje heb?
Ik heb een positieve levenshouding en probeer zo veel mogelijk te genieten.
Dat geeft mijn rationaliteit mij in.
 
MightyDuck zei:
Hmm dáár ben ik het niet helemaal mee eens, maar je houd er een goede filosofie op na imo, hoewel dat ieder voor zich bepaald. Je bent boeddhistisch zo te zien, interpreteer boeddha's woorden dan eens goed. En vooral, interpreteer zijn leer in het heden. Zei boeddha niet vooraf aan z'n levensbeschouwing "verlang niet naar het verleden en pieker niet over de toekomst, het verleden is niet meer, de toekomst nog niet begonnen"?

In praktijk denk ik niet dat het er om gaat het lijden zo goed mogelijk te dragen tot een volgend leven dat dan beter zal moeten gaan. Uit die opvatting van "ooit een beter leven krijgen" spreekt nog steeds het verlangen naar beter, de feitelijke oorzaak van het lijden dat je in stand houd. Het lijden eindigt niet in de dood, ik neem aan dat het leven er is om te leren genieten. Als we dan toch in termen van genot en ellende willen spreken.

Wat ik eígenlijk wil zeggen krijg ik er nu zelfs niet helemaal goed uit, misschien wel als ik me de tijd af zou doen maar ik wil graag trainen. Zie maar of je het begrijpt, enige intepretatie is vrij. :)

Goed op weg iig FS :thumbup:


Ik ben geen boedhha ;) , Mij woorden waren ook niet helemaal goed nee. Ik ben het niet eens dat het leven er is om te leren genieten... Het leven is om van alles te leren wat je in dat leven moet leren(genieten kan hier best bij zitten). Het is ook niet zo dat je ooit een beter leven krijgt. Het begint juist makkelijk en het word steeds moeilijker omdat je meer aankan. Totdat je alles geleert hebt wat je moet hebben geleerd. Je hoeft ook niet altijd te lijden maar van pijn groei je. Je ontwikkelt jezelf tot een sterker persoon. Ik geloof ook graag dat niet alle levens zwaar en pijn moeten zijn om te leren je kan jezelf ook goed nuttig maken door andere mensen te helpen en te ontwikkelen. Maar goed wat ik geloof dat er eigelijk ook niet toe. Ik denk ook niet dat ik mijzelf kan uitleggen en dat je mij dus uberhaupt kan snappen. 99,9 procent van dit forum zal wel niet in reincarnatie geloven en 50 procent misschien zelfs niet in god.. Ik denk dat we dus beter geen discussie over dit kunnen hebben mightyduck ;)

Maar over de "ware". Ik geloof dat er gewoon de ware is die op dat moment goed voor je is. Van dit persoon kun je op dat moment gewoon ontzettend veel leren en emotioneel groeien. Ik geloof ook zeker dat er wel een ware is waar je misschien de rest van je leven mee doorbrengt maar dat hoeft natuurlijk niet sommige mensen brengen hun hele leven zonder een partner door. Maar ff voor de duidelijkheid ik ben geen boeddha en het is zeker niet zo dat als je nu lijdt het volgende leven beter is nee ik geloof daar absoluut niet in. Dus jammer dat je me niet helemaal begrijpt maar dat maakt ook niet uit. Ik kan wel zeggen ooit kom je erzelf achter maar als je wilt begrijpen wat ik bedoel moet je maar eens het boek "Leven in het licht" lezen en Leven is Liefde. Of gewoon een goed boek over reincarnatie maar dan heb ik het niet van het standpunt van een geloof maar gewoon over reincarnatie zelf. Anyway ik ga daar verder niet meer op in want anders verwar ik mensen alleen maar :D .

Topicstarter: Als dat meisje echt tot je behoort zullen jullie samen zijn (nee niet voor altijd maar voor de tijd die nodig is om van elkaar te leren) Als niet gewoon afleiding zoeken en doorgaan met het leven. Als er dus geen signalen zijn gewoon dus over haar heen stappen. Genoeg leuke meisjes ik weet dat het heel moeilijk is te denken dat er leukere zijn als je echt verliefd bent maar als je erover bent en met een heel leuk meisje hebt (misschien wel jaren later) denk je ach zo bijzonder was ze niet :D(het meisje waar je dan nu verliefd op bent) .
 
Laatst bewerkt:
partysander zei:
Wie zegt dat ik een makkelijk leventje heb?
Ik heb een positieve levenshouding en probeer zo veel mogelijk te genieten.
Dat geeft mijn rationaliteit mij in.


Ja ik zei het idd niet goed nee. Negeer die post maar.
 
is een ambetante situatie , in hoeverre ben je gek van haar ??
 
" Je moet wat Levenservaring opdoen voordat je ervaringen kan delen met MightyDuck en DBCO1. "
 
partysander zei:
" Je moet wat Levenservaring opdoen voordat je ervaringen kan delen met MightyDuck en DBCO1. "

:thumbs:

Maar die karma kun je wel afstaan hoor! :D
 
Ik wist niet dat mijn topic zoveel reacties ging krijgen.

@Little Me: ik ben wel gek van haar, maar dat gaat wel weer weg.
 
Alien zei:
Ik wist niet dat mijn topic zoveel reacties ging krijgen.

@Little Me: ik ben wel gek van haar, maar dat gaat wel weer weg.

Precies. Geniet van je stiekeme verliefdheid en maak er geen drama van.
 
firedsoul zei:
Ik geloof dat er gewoon de ware is die op dat moment goed voor je is.
Inderdaad. Als ik heel geil ben en een meisje wil met me nken dan is dat op dat moment de ware. Als ik ben klaargekomen niet meer. :D

Edit: nah, meen ik eigenlijk niks van. Ik geloof in de ware, en ik heb haar ook gevonden.
 
Alien zei:
Ik wist niet dat mijn topic zoveel reacties ging krijgen.

@Little Me: ik ben wel gek van haar, maar dat gaat wel weer weg.
soms wel en soms niet hé

kan tegenslagen ze verliefd zijn :(
 
Zou nooit een relatie met een maat/familielid verklooien om met zn vriendin aan de haal te gaan.

Vraag is maar net of de relatie standhoudt. Zo niet dan zit je straks met een verbroken relatie en een familielid/maat waarbij je niet meer hoeft aan te kloppen.
 
Leviathan zei:
Zou nooit een relatie met een maat/familielid verklooien om met zn vriendin aan de haal te gaan.

Vraag is maar net of de relatie standhoudt. Zo niet dan zit je straks met een verbroken relatie en een familielid/maat waarbij je niet meer hoeft aan te kloppen.
over zo'n zaken moet je kunnen praten vind ik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven