AndroidHealthClinic

Heb een k*tgevoel...

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Brutez zei:
Familie krijg je, die kies je niet. Klopt, maar aan je familie heb je toch meestal net even wat meer.


Ach zo is het niet altijd hoor....ligt er maar net aan hoe goed je beste vrienden voor je zijn.

Ik heb persoonlijk meer aan mijn 2 beste maten dan aan mijn familie.
 
DBC01 zei:
Want uiteindelijk komen mensen die bij elkaar passen altijd bij elkaar.

Ha daar word lacherig over gedaan maar dat bedoelde ik ook met m'n post een paar bladzijden eerder over "je vind elkander als in een sprookje". Wie eerlijk en oprecht naar zichzelf en zijn gevoelens kijkt en "toevallig" een geschikte partner treft die dat óók doet die komt wel bij elkaar uit, hoe het ook zij. Of dat op termijn goed blijft gaan daar gaat het niet om, het gaat er om dat ondanks de omstandigheden die dingen toch erkent worden op het moment dat ze "nodig" zijn. Soms heb je bepaalde mensen voor een periode in je leven nodig om emotioneel te groeien. Zolang je openheid daarover voorop stelt kwets je niemand onnodig, dat is in zekere zin "respect" en begrip voor een ander hebben.

DBC01 zei:
Ik heb van veel mensen uit Brabant en Limburg gehoord dat ze de Randstedelingen nogal hard en sarcastisch vinden.
Daarnaast zijn echtparen uit de randstad eerder geneigd om elkaar aan de kant te schuiven dan in de 'buitengebieden'.

En in dat soort contreien word dat niet gedaan, daar houd men de schijn hoog voor het alkeurende oog van de buurtgemeenschap dús zijn hier waarschijnlijk meer klote relaties en vreemdgaanderijen in parkjes en plantsoentjes etc.

Ouwe, ik hoopte al dat je er wat op gezegd had, als ik zo onze posts eens bij elkaar voeg is dat nou precies de reden waarom ik zo'n hekel heb aan het plattelandsgebeuren. Hypocriesie heet dat, want in diezelfde vrind'lijke gemeenschap word wél geroddeld als gek en in dat opzicht is het respect niet zelden ver te zoeken. Komen we weer bij hetzelfde punt als in die carnavalsthread van verleden jaar. Schone schijn verkozen boven zonneschijn.

DBC01 zei:
Ik ken zat oudjes die genoeg familie hebben.....die ze nooit opzoekt.

Ik bedoel maar! Maar anderzijds, als je toch al niet met je oma overweg kon wat móet je daar dan elke zondag in dat bejaardenhuis zitten. Je stierlijk vervelen en je oma frustreren met je neppe ongezellige gezelschap en haar op haar leeftijd nog even laten voelen wat een neppigheid ze toch haar hele leven heeft gehad. Bok dan op en laat dat mens wat doen waar ze wél zin in heeft en doe dat zelf ook.
 
Laatst bewerkt:
Soms heb je bepaalde mensen voor een periode in je leven nodig om emotioneel te groeien.

Zo heb je af en toe het gevoel dat je een kortstondige periode een relatie hebt gehad, slechts om de ander beter 'op weg te helpen'...;)
 
DBC01 zei:
Zo heb je af en toe het gevoel dat je een kortstondige periode een relatie hebt gehad, slechts om de ander beter 'op weg te helpen'...;)

En als je dan wat ouder bent en terug kijkt zie je dat je daar een wijze les uit hebt geleerd. Zoals dat wanneer men geen echte liefde voelt de relatie een luchtkasteel is. Dus snijd het mes aan twee kanten, voor de geholpene en voor jou.
 
DBC01 zei:
Familieleden kunnen blijkbaar ongelimiteerd incest plegen, mishandelen en vernederen, want 'uiteindelijk blijft het toch je familie'. Bah.

Wat een voorbeelden haal je aan! Dat zijn toch excessen.
Tuurlijk kunnen familieleden ook grenzen overschrijden. Maar de grens voor familie ligt net een metertje verder dan voor vrienden etc.

Voor directe familie zou ik zo moorden plegen mocht dat nodig zijn. Voor vrienden weet ik dat zo net nog niet.

DBC01 zei:
Nogeens iets: Ik denk dat familiebanden in Brabant, Limburg, Friesland en dergelijke veel meer aan de orde zijn en over het algemeen veel beter zijn.
Je woont met z'n allen in hetzelfde dorp of provincie en houdt er dus dezelfde gedachten en manieren en dialect op na.
Wat een bekrompen gedachtes. Families die in hetzelfde dorp wonen komen steeds minder voor. Ik, als Brabander, heb familie verspreid over heel Nederland. En 2e rang-familie verspreid over de hele wereld.

DBC01 zei:
Want uiteindelijk komen mensen die bij elkaar passen altijd bij elkaar.
Lijkt me heerlijk om daarin te kunnen geloven. Maar nee, daar geloof ik niet in.
 
MightyDuck zei:
Dan gaan we offtopic! Maak een ander topic als je graag wil weten wie er in ware liefde geloven :D

Ik denk dat er meerdere "ware" personen zijn, althans, in zoverre dat geen persoon perfect is en 's mens geluk niet afhangt van de aanwezigheid van een ander. Althans dat zou het niet moeten doen.

Het kan altijd beter maar als je op het merendeel van de voor een stabiele relatie belangrijke punten (die uiteraard van je eigen persoonlijkheid en/of eisen afhangen) goed met je partner overweg kunt dan denk ik wel dat je in die zin een persoon hebt gevonden die een ware liefde voor je kan zijn. Op termijn.

Ware liefde staat imo voor liefde en verbinding "voor altijd". Ergo, dat weet je pas achteraf. Níet zoals veel lui denken dat het voor de perfecte partner staat. Imo zijn de onvolkomenheden van de partner juist hetgeen waarop we onze keuze (voor hem/haar) baseren, afgewogen tegen zijn/haar goede kwaliteiten.


kon het niet beter zeggen... karma
 
partysander zei:
Wat een voorbeelden haal je aan! Dat zijn toch excessen.
Tuurlijk kunnen familieleden ook grenzen overschrijden. Maar de grens voor familie ligt net een metertje verder dan voor vrienden etc.

Voor directe familie zou ik zo moorden plegen mocht dat nodig zijn. Voor vrienden weet ik dat zo net nog niet.


Wat een bekrompen gedachtes. Families die in hetzelfde dorp wonen komen steeds minder voor. Ik, als Brabander, heb familie verspreid over heel Nederland. En 2e rang-familie verspreid over de hele wereld.


Lijkt me heerlijk om daarin te kunnen geloven. Maar nee, daar geloof ik niet in.

Je gaat te snel door de bocht en ziet voorbeelden als excessen.
Het is je leeftijd en dus je vergeven ;)
 
Je naait maten niet door hun chick te nken.

Vriendinnen van vrienden, exen, zusjes , etc. etc. is allemaal offlimits


En of het familie is tja.. jij houd van je familie.. ik heb geen band met familie verder en heb alleen een aantal echte vrienden dus tja ik zou hun nooit belazeren..dus in jou geval je familie ook niet.
 
DBC01 zei:
Je gaat te snel door de bocht en ziet voorbeelden als excessen.
Het is je leeftijd en dus je vergeven ;)

Jij kapt elke vorm van verdere discussie af.
 
partysander zei:
Jij kapt elke vorm van verdere discussie af.

Waarom zou er nog een discussie gevoerd worden over meningen die intussen ver genoeg uiteen gezet zijn als het een onderwerp betreft waarin bepaalde partijen verder zijn dan hun "tegenstander" die gewoon de wijsheid niet heeft die discussie te voeren.

Bepaalde zaken als familie, vrienden en levenslessen besef je pas als je genoeg ervaring hebt en daar vooral ínzicht in hebt gekregen en ik denk dat dat bij DBC evenals bij mij de reden is dat we er (tegenwoordig) deze visies op na houden.

Ieder heeft recht op z'n mening maar in een discussie is het belangrijk dat de partijen elkaar begrijpen, en zolang je deze eye-open ervaringen niet hebt kún je het niet begrijpen dus is de discussie zinloos.

Ergo, DBC heeft gelijk, maar dat besef je nu nog niet. Nu zeg je natuurlijk, of dénk je iig dat ik onzin uitkraam en dat mag je denken. Ik zal niet zeggen dat het de onwetendheid is. Misschien verander je ooit van opvatting, misschien niet dan vind je ons lekker vago's. :)

En om toch nog even de discussie op een bepaald punt voort te zetten dan... wat heb je nou aan die familie door heel Nederland? Bel je die als je problemen hebt, als je diep in de put zit omdat je liefdesverdriet of whatever hebt? Ga je daarmee op vakantie en bewijzen jullie elkaar vriendendiensten?

IK heb persoonlijk zo'n beetje het idee dat dat ook niet verder komt als een bezoekje 3x per jaar waarbij over koetjes en kalfjes gepraat word onder het genot van een pint en een sigaartje. Of misschien wel tijdens een kerst diner, al doende alsof we de dikste closete vrinden van 't land zijn.
 
Laatst bewerkt:
partysander zei:
Jij kapt elke vorm van verdere discussie af.

Ongelofelijk onzin en erg neerbuigend. Elke discussie die IK wil voeren wordt door mods afgekapt waardoor verder discussieren onmogelijk is. Ik ben de man van de lange adem beste Sander alleen hebben veel mensen met minder longinhoud daar een pesthekel aan.

Weet je waarom ik zei dat je leeftijd het doet vergeven? Omdat het namelijk met deze issue op ervaring aankomt. Met jouw leeftijd en ervaring heb je misschien alleen tevreden momenten gekend met je familie en is het om je heen ook allemaal behoorlijk okay. Helaas ben ik bijna 2 keer jouw leeftijd en met m'n bereisde verleden heb ik veel meer sociale ervaring opgedaan dan menig ander.

Familie is niet zomaar zaligmakend. Ik heb wel gezien dat er in zuidelijke landen meer verbondenheid heerst maar ook dáár zijn de misères niet te tellen, al helemaal niet omdat de rest van de familie van je eist dat je met ze doorgaat al maken ze jou het leven zuur. Of omdat je je gedwongen voelt om te reageren zoals zij doen en daarmee je eigen glazen ingooit bij een relatie, baan of vriendschap.

Heus beste kerel, soms moet je gewoon zeggen: Dat soort dingen heb ik (nog) niet meegemaakt en voor jou hoop ik aan de ene kant dat ze je bespaard blijven maar aan de andere kant zou het een mooie wijze les voor je zijn.

Hierboven wederom het zoveelste voorbeeld dat ik geen discussie plat sla.
Neem dat maar eerst eens terug want dat sloeg even nergens op.
 
MightyDuck zei:
Waarom zou er nog een discussie gevoerd worden over meningen die intussen ver genoeg uiteen gezet zijn als het een onderwerp betreft waarin bepaalde partijen verder zijn dan hun "tegenstander" die gewoon de wijsheid niet heeft die discussie te voeren.

hoho!

Jij kent me wel erg goed he?
Hoe weet je dat ik de wijsheid niet heb?
Hoe weet je dat ik die ervaringen niet heb?
 
partysander zei:
hoho!

Jij kent me wel erg goed he?
Hoe weet je dat ik de wijsheid niet heb?
Hoe weet je dat ik die ervaringen niet heb?

Je zou, als je de ervaring en wijsheid zou hebben, namelijk anders reageren.
Genuanceerder. Wetende dat het érg naief is om te zeggen dat 'familie in ieder geval áltijd voorgaat op wie dan ook'. Want in de meeste gezinnen en families is dat dus niet zo. Daar gaatv het slechts op voor enkele leden.
 
partysander zei:
hoho!

Jij kent me wel erg goed he?
Hoe weet je dat ik de wijsheid niet heb?
Hoe weet je dat ik die ervaringen niet heb?

Omdat bijv. de opvattingen over "personen die bij elkaar komen" en dergelijke zaken richting spirituele ontwikkeling voor jou onzin zijn waar je puur "niet in wenst te geloven". Je zal ongetwijfeld je ervaringen hebben, maar je doorziet waarschijnlijk de leer er nog niet van.

Je lijkt iemand van rationaliteit en wilskracht meer dan aanvaarding en serene onvoorwaardelijkheid. :) *zweeft weg*
 
Het is duidelijk dat je op de wereld bent om te leren. Meestal leer je van andere je kunt natuurlijk ook van jezelf bijv leren om alleen te zijn. Maar je hebt toch echt andere mensen nodig om van dingen te leren zoals "afgewezen" worden etc(er zijn wel 1000 dingen te noemen). Meestal ga je een relatie aan met een tegenpool maar die natuurlijk wel bij je past. Dat mensen in een relatie tegenpolen zijn in bepaalde dingen is goed. Zo leert de een wat meer verantwoordelijk te zijn als ie dat niet was en de anders een wat minder verantwoording op zichzelf te leggen als ie dat wel was(teveel was dus). Ik geloof ook dat tegenpolen je meestal aantrekken. Meestal is dit een persoon op je werk of je kind of ja je vriedin maar er is altijd wel zo persoon in je leven waar je van leert. Ik sluit me helemaal aan bij DBC01 en Mightyduck. Ik vind het mooi dat jullie ook dit soort dingen weten. Helaas ben ik niet altijd goed met woorden dus ik kan dit soort dingen niet zo mooi leggen als jullie. Ik zou ook nog over dingen gaan praten zoals reincarnatie en verstoten zelven maar volgens mij volgt dan niemand me meer :roflol:.
 
DBC01 zei:
Ongelofelijk onzin en erg neerbuigend. [...] Neem dat maar eerst eens terug want dat sloeg even nergens op.

Als het neerbuigend overkwam; mijn excuses daarvoor. Dat was niet mijn bedoeling. Maar ik blijf erbij dat jou post geen ruimte open liet voor verdere discussie.

DBC01 zei:
Familie is niet zomaar zaligmakend.
Nogmaals: ook familieleden kunnen grenzen overschrijden. Maar voor mij is het zo dat de grens voor familieleden ruimer ligt.
En ja, een familielid heeft weleens de grens overschreden.

DBC01 zei:
Wetende dat het érg naief is om te zeggen dat 'familie in ieder geval áltijd voorgaat op wie dan ook'. Want in de meeste gezinnen en families is dat dus niet zo.
Voor mijzelf is dat wel zo. Uitgangssituatie= Gezin en directe familie gaat voor op alles en iedereen. Tuurlijk waren er (en zijn er) dingen die de uitgangssituatie doen veranderen.

MightyDuck zei:
Omdat bijv. de opvattingen over "personen die bij elkaar komen" en dergelijke zaken richting spirituele ontwikkeling voor jou onzin zijn waar je puur "niet in wenst te geloven". Je zal ongetwijfeld je ervaringen hebben, maar je doorziet waarschijnlijk de leer er nog niet van.
Juist door mijn ervaringen geloof ik daar niet meer in.
 
partysander zei:
Juist door mijn ervaringen geloof ik daar niet meer in.

Dat bedoelde ik ook. Maar je hebt vast nog wel ergens een sprankje (ijdele) hoop, dat heeft elk mens, het was niet voor niets de laatste redding uit Pandora's doos. Hoop + geloof = vertrouwen, vertrouwen = positivisme = succes.

Het herwinnen van het geloof kost tijd en/of ervaringen waardoor men inzicht opdoet in het verleden en de aard van de mens en gevoelsmatig zichzelf en anderen kan inschatten en scheidslijnen trekt tussen wat de moeite waard is en wat niet, ongeacht of je daar waardering voor krijgt of niet. Dat zou men in het Oosten een hoger stadium van reinheid noemen, een opstap naar verlichting.

In onze maatschappij houd dat vooral in dat dat je oprecht en onvoorwaardelijk maakt zonder innerlijke wrok, doch sterk rechtvaardig. Vandaar komt het gedrag van personen die nog niet zover zijn vaak over als geforceerd en schijnheilig en vinden zij diegenen die wel zover zijn koel of arrogant in discussies.

Je zou verbaasd zijn over hoe je ontwikkelt wanneer je deze opmerkingen over tig jaar misschien terug leest.

Geluk is een gevoel, geen geschenk. Daar worstelt de gemiddelde mens zijn hele leven mee. :)
 
Gelukkig ben ik wel hoor. Ik geniet van het leven. Héérlijk vind ik het.
Tuurlijk kom ik nog wel een grote liefde tegen.

Maar dat er 1 grote liefde is (de ware), en dat je deze 'ware' vanzelf tegenkomt; nee, daar geloof ik niet in!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven