Fitness Seller

Heb ik dit juist berekend ? (kcal) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

LangeMan

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
4 aug 2003
Berichten
7.426
Waardering
24
Lengte
1m98
Massa
127kg
Vetpercentage
15%
Ik had eens gekeken hoeveel ik nou eigenlijk eet aangezien ik afgelopen maanden niet aan calorieen tellen gedaan heb en kwam op 4500kcal uit terwijl ik dacht op 3500 ofzo te zitten. :D

Ik weeg 90kg met ongeveer 80kg VVM.
Nu heb ik deze berekening gemaakt: 2000kcal onderhoud 500kcal om te groeien en op trainingsdagen 500kcal erbij. Nu kom ik op 3000kcal uit. Is dat niet wat weinig ??
 
Ik had eens gekeken hoeveel ik nou eigenlijk eet aangezien ik afgelopen maanden niet aan calorieen tellen gedaan heb en kwam op 4500kcal uit terwijl ik dacht op 3500 ofzo te zitten. :D

Ik weeg 90kg met ongeveer 80kg VVM.
Nu heb ik deze berekening gemaakt: 2000kcal onderhoud 500kcal om te groeien en op trainingsdagen 500kcal erbij. Nu kom ik op 3000kcal uit. Is dat niet wat weinig ??

3000 kcal kan wel genoeg zijn, ligt er echt aan of je verder op een dag nog iets aan beweging doet.

Toch zou ik rond de 3200-3400 gaan zitten.
 
ja ik denk dat ik maar effe terug ga naar 3500kcal en kijken om ik dan nog vet word
 
2500 om te groeien op 90 kilo@10% lijkt me wat weinig... 3500 ziet er beter uit.

Hoe snel ben je gegroeid op die 4500 ?
 
2000 calorieën onderhoud?

Lig je alleen maar op je bed.......

Een richtlijn:

VVM x 24 = BM (basaal matabolisme, verbruik in rust)
+ 10% sporttoeslag (uitgaande van 3 à 4 x per week krachttraining)
+ 15% SDW (specifiek dynamische werking, vertering van voedsel)
+ 30-80% AT (arbeidstoeslag, afhankelijk van soort werk)

80 kg x 24 = 1920 calorieën
+ 10% = 192
+ 15% = 288
+ 50% = 960 (uitgaande van middelzwaar werk)

EB = 1920 + 192 + 288 + 960 = 3360 calorieën (energie behoefte, onderhoud)

Hou deze waarde als richtlijn.
Iets erboven of eronder, net wat je doel is, stapjes van 200 calorieën.
 
:eek:
Kom je met deze richtlijn niet heel hoog uit qua kcals..? Ben zelf bezig met vet verbranden, eet zo'n 2000 kcals met een verbruik van 1500. Volgens deze formule moet ik op 2645 zitten!!!
Ben ik mezelf nu aan het afmaken..?
 
2500 om te groeien op 90 kilo@10% lijkt me wat weinig... 3500 ziet er beter uit.

Hoe snel ben je gegroeid op die 4500 ?

Ik ben in de laatste 4 maanden iets van 10 kilo aangekomen, waarvan 5 kilo met kuurtje van 4 weken aan het begin van die paar maanden. Ben toen ineens heel veel gaan eten en dacht dat dat wel goed zat, maar merk dat me buik beetje hard groeit :P
 
:eek:
Kom je met deze richtlijn niet heel hoog uit qua kcals..? Ben zelf bezig met vet verbranden, eet zo'n 2000 kcals met een verbruik van 1500. Volgens deze formule moet ik op 2645 zitten!!!
Ben ik mezelf nu aan het afmaken..?

Verbruik van 1500? Da's héél weinig! En dan 2000 eten, ook niet veel maar toch 500 meer dan het verbruik, dus dat zet vet aan ipv verbranden.
 
Ik ben in de laatste 4 maanden iets van 10 kilo aangekomen, waarvan 5 kilo met kuurtje van 4 weken aan het begin van die paar maanden. Ben toen ineens heel veel gaan eten en dacht dat dat wel goed zat, maar merk dat me buik beetje hard groeit :P

No way dat je 10 kilo in spiermassa kunt groeien in 4 maanden. (van kuurtjes heb ik geen verstand)
 
No way dat je 10 kilo in spiermassa kunt groeien in 4 maanden. (van kuurtjes heb ik geen verstand)

Ik denk dat het 7 kilo spiermassa is.
 
Ben toen ineens heel veel gaan eten en dacht dat dat wel goed zat, maar merk dat me buik beetje hard groeit :P

LangeMan zei:
Ik weeg 90kg met ongeveer 80kg VVM.
Weet je dan wel zeker dat je maar een vetpercentage hebt van 11%? (90 kg -11% = 80 kg VVM)

Want een dikke buik én de 'noodzaak' voor vetverlies (cutten) lijkt mij in dat geval een beetje ongeloofwaardig en overbodig!
 
:eek:
Kom je met deze richtlijn niet heel hoog uit qua kcals..?

De richtlijn komt in de meeste gevallen erg dicht in de buurt van de gewenste calorie behoefte.

Hou echter wel rekening met de arbeidstoeslag, deze dus niet te ruim inschatten. En als je niet zeer regelmatig sport dan kan je de sporttoeslag ook laten vervallen.
 
Back
Naar boven