Fitness Seller

Heb ik gynaecomastie? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bij gynecomastie gaat het om een stuk klierweefsel onder de tepel dat is gaan groeien. Er heeft zich dan een schijf gevormd onder je tepel die je (duidelijk) kunt voelen. Op je foto is dit - in elk geval voor mij - niet zichtbaar, dus daar zou ik het niet uit kunnen afleiden. Wel zie ik een opgezette tepel met tepelhof. Dat kan er mee samenhangen, maar hoeft niet. Je geeft zelf al aan dat je niks voelt; dan valt daar chirurgisch, naar mijn beste weten, ook niets aan te doen. Ook heeft het dan niets met je testosteronhuishouding te maken (sowieso is gynecomastie, in het algemeen, een zeer slechte indicator van een eventuele testosterondeficiëntie).

Dank voor je uitleg Peter! Gezien je kennis hoopte ik al dat je dit topic voorbij zag komen. Weet jij toevallig hoe ik dit probleem wél kan oplossen of eventueel verminderen? Moet ik het zoeken bij m’n voeding? Al die jaren eet ik namelijk ook regelmatig (veel) zuivel. Of is het iets waar ik mee ben geboren en bij moet neerleggen?
 
Dank voor je uitleg Peter! Gezien je kennis hoopte ik al dat je dit topic voorbij zag komen. Weet jij toevallig hoe ik dit probleem wél kan oplossen of eventueel verminderen? Moet ik het zoeken bij m’n voeding? Al die jaren eet ik namelijk ook regelmatig (veel) zuivel. Of is het iets waar ik mee ben geboren en bij moet neerleggen?
Nou ja, misschien vergis ik mij en is hier ook iets chirurgisch aan te doen. Je zou kunnen vragen om een doorverwijzing van de huisarts in het kader van het willen bespreken van de opties. Wie weet. Ik denk in elk geval niet dat wijzigingen in je voedingspatroon en dat soort zaken zouden kunnen helpen.
 
Hoi allen, nog een korte vraag omtrent bovenstaande berichten. Denken jullie dat Nolvadex mij afhelpt van de puffy nips?
 
Hoi allen, nog een korte vraag omtrent bovenstaande berichten. Denken jullie dat Nolvadex mij afhelpt van de puffy nips?
Wie niet waagt, blijft maagd, right?
Niet geschoten is altijd mis.
 
Ik heb dus precies hetzelfde wanneer het warm is enzo.
Vandaag bij ziekenhuis geweest en daar hebben ze het misschien over de zenuwen onder de tepel verwijderen alleen weten ze niet precies wat het zal doen
 
Ik heb dus precies hetzelfde wanneer het warm is enzo.
Vandaag bij ziekenhuis geweest en daar hebben ze het misschien over de zenuwen onder de tepel verwijderen alleen weten ze niet precies wat het zal doen
Zouden het geen opgezwollen tepels zijn (met vet & vocht) ipv gyno?
 
Ik heb dus precies hetzelfde wanneer het warm is enzo.
Vandaag bij ziekenhuis geweest en daar hebben ze het misschien over de zenuwen onder de tepel verwijderen alleen weten ze niet precies wat het zal doen
Klierweefsel of vet is wat anders dan zenuwen
 
Klierweefsel of vet is wat anders dan zenuwen
Snap ik maar misschien dat de tepels dan niet zo uitzetten door warmte omdat de zenuwen weg zijn ?
Ben vandaag bij ziekenhuis geweens bij en chirurg over die tepels die kon zo snel geen klieren vinden en begon toen over de zenuwen .
Waarom worden ze wel normaal als je er in knijpt snap ik niet
 
Zouden het geen opgezwollen tepels zijn (met vet & vocht) ipv gyno?
Ja die vraag heb ik ook binnenkort moet ik bij ziekenhuis langs voor echo dan gaan ze het verder onderzoeken
 
Als je vetpercentage lager is, is het dan nog zo ?
 
Als je vetpercentage lager is, is het dan nog zo ?
Ja dat weet ik niet heb nooit echt heel laag percentage gehad ben nu aan het cutter en ga proberen richting 10% te gaan en kijken of het minder word
 
Allereerst, de huisarts snapt dat ik hiervoor op bezoek ben gekomen en dat ik mij hier onzeker over voel.

Echter vindt de huisarts naar eigen zeggen de gynaecomastie meevallen en daarbij niet ernstig genoeg om te ‘behandelen’. Volgens hem wordt behandelen pas een ‘ding’ zodra mijn tepels gevoelig aanvoelen en/of mijn tepels een melkachtige substantie beginnen te produceren. Naast het feit dat er volgens hem überhaupt weinig behandelmethodes bestaan, en dus mijn enige optie plastische chirurgie is, raadt hij mij dit sterk af.

Hij raadt mij dit af omdat:
1. Hij denkt dat mijn tepels er niet mooier van zullen worden (littekens etc.)
2. De zorgverzekering dit in deze toestand niet zal dekken (niet erg genoeg + nog vrij jong)
3. Hij er niet zeker van is dat het daarna niet meer terug zal komen.

Ik heb aangegeven dat ik me zorgen maak om mijn testosteronproductie en dat ik denk dat dit de oorzaak is. Hij heeft aangegeven dat deze zorgen niet nodig zijn omdat ik relatief veel spiermassa heb en omdat ik (nog steeds) regelmatig wakker word met een ochtenderectie.

Dus kortom; ik ben nog steeds niet verder geholpen met mijn probleem + het lijkt erop dat er geen voor de hand liggende oplossing is.

Terugkomend op mijn testosteron, is er iemand die weet waar ik deze waardes kan laten testen zonder dat de huisarts hier aan te pas moet komen?

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Laat ook je prolactine testen. Misschien dat deze waarde erg hoog ligt bij je waardoor je melkklieren actiever/groter zijn en kan je via medicatie of overleg met de HA hier iets aan doen?
 
Laat ook je prolactine testen. Misschien dat deze waarde erg hoog ligt bij je waardoor je melkklieren actiever/groter zijn en kan je via medicatie of overleg met de HA hier iets aan doen?
Goeie tip! Voordat ik dat doe, zijn er dingen die ik zelf kan doen om mijn prolactine waardes te laten dalen? Ben nogal van het experimenteren.
 
Goeie tip! Voordat ik dat doe, zijn er dingen die ik zelf kan doen om mijn prolactine waardes te laten dalen? Ben nogal van het experimenteren.
zou je niet eerst checken of het uberhaupt nodig is?? :rolleyes:
 
Back
Naar boven