MuscleMeat

Heb ik het nodig? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Fwan

Novice
Lid geworden
2 mei 2022
Berichten
3
Waardering
2
Lengte
1m93
Massa
112kg
Vetpercentage
40%
Hi Allemaal,

Ik worstel een beetje met het volgende.

Mijn hele leven lang ben ik fit geweest. Veelal een combinatie van kracht en cardio. (Bootcamp achtige oefeningen, makkelijk 10km+ hardlopen etc)

Nu heb ik mijn lijf volledig laten gaan en ben ik 30kg aangekomen (ook gestopt met roken 6 mnd geleden)

Ik zit nu 5 dagen in de week in de sportschool waar ik super hard train obv een push pull leg schema gevolgd door 30 min LISS cardio.

Ik denk mijn voeding onder controle te hebben maar ik val niet af. Ik kom eigenlijk langzaam aan. Ik merk weinig tot geen vetverlies maar wel groei van spiermassa er onder.

Hetgeen waar ik mee worstel is dat ik 38 ben en eigenlijk een hulpmiddel zoek om sneller mee af te vallen. Nu weet ik niet wat, hoeveel en waar vandaan?

Moet ik.het überhaupt overwegen?


Graag jullie mening

Thanks
 
Ik zou overwegen om 500kcals onder je onderhoud te nemen elke dag. bij 193cm kom je dan op ~2300Kcals uit. Houd maar eens bij wat je nu zoal eet..
 
Nee, waarschijnlijk moet je dat niet overwegen.

Hoeveel kcals eet je? Wat zijn je macro's?

Hoe heeft je gewicht en taille omvang zich ontwikkeld sinds je aan het trainen bent?
 
  • Like
Waarderingen: Fwan
Ik denk mijn voeding onder controle te hebben maar ik val niet af. Ik kom eigenlijk langzaam aan.
Dan heb je je voeding dus niet onder controle, geen enkel (legaal) supplement gaat dat voor je compenseren.
 
  • Like
Waarderingen: Fwan
Sorry ik zit op 2000 kcal elke dag. Ik ben niet bezig met macro's tot op heden. Ik weeg alles netjes uit op de weegschaal en scan het in myfitnesspal.

Taille nooit gemeten eigenlijk. Is dat hand om te doen?
 
Sorry ik zit op 2000 kcal elke dag. Ik ben niet bezig met macro's tot op heden. Ik weeg alles netjes uit op de weegschaal en scan het in myfitnesspal.
Mogelijk vergis je je met sommige toevoegingen als olie, boter en mayo.

Beter ook naar macro's kijken, niet te weinig eiwit en vet, niet teveel eiwit, vet of koolhydraten.
Taille nooit gemeten eigenlijk. Is dat hand om te doen?
Ja, stel je gewicht blijft hetzelfde of gaat omhoog maar je taille wordt minder, vermoedelijk verlies je dan vet.

Taille en nek misschien het minste, armen, benen, borst, billen, heupen kunnen helpen.

Dagelijks wegen op hetzelfde moment en het 7 daags gemiddelde in de gaten houden.
 
Beetje zonde om een hulpmiddel te gebruiken, als je basis niet in orde is.

Als je niet afvalt, eet je waarschijnlijk nog teveel. Zou eerst zorgen dat je voeding op orde is, en dan je cardio. Dan kan je uiteindelijk meer resultaat halen uit bv een fatburner. Je kan waarschijnlijk veel dieper zakken met je kcal, dan dst je nu denkt
 
Dus, even voor de goede orde. Je bent 1.93m, weegt 113kg en eet 2000 calorieen, sport 5 dagen id week en doet 2-3 uur cardio? Ik zou je aanraden je snel te verdiepen in de sticky's van dit forum :o
 
Dus was ts 30kg lichter in het verleden? Dat zou 83kg zijn op 1.93
Wat dan weer ondergewicht is. Daarom denk ik niet dat die 30kg alleen maar vet is. Maar ook een deel achterstallige groei.

In hoeveel tijd heb je die 30kg er bij gekregen ?
 
  • Like
Waarderingen: Fwan
Dus was ts 30kg lichter in het verleden? Dat zou 83kg zijn op 1.93
Wat dan weer ondergewicht is. Daarom denk ik niet dat die 30kg alleen maar vet is. Maar ook een deel achterstallige groei.

In hoeveel tijd heb je die 30kg er bij gekregen ?
15kg tijdens covid en nog 15kg sinds ik gestopt ben met roken en ben gaan trainen. Trainen doe ik nu 7 maanden
 
15kg tijdens covid en nog 15kg sinds ik gestopt ben met roken en ben gaan trainen. Trainen doe ik nu 7 maanden
Als je lichaam gewend raakt aan het niet roken, zoekt het opnieuw een balans en zullen die laatste 15kg er ook weer af gaan.

Het enige hulpmiddel dat echt help bij afvallen is zelfdiscipline. En het tweede hulpmiddelen is tijd.
Je zegt dat je aankomt in spieren, dan zou ik mij druk maken om hoe het er uitziet in de spiegel. En taille omvang en genieten van het sterker worden, afvallen kost tijd, maar gewicht alleen zegt te weinig.
Elke maand een progressie foto helpt sommige mensen ook, om de vooruitgang te zien.
Succes :thumb:
 
Ik ben 43 en bij mij lukt dat perfect hoor. Zoals gezegd bereken hoeveel je nodig hebt en ga eronder zitten of verbrand meer door meer te bewegen. 30 kilo is natuurlijk wel veel, en je nieuwe spieren wegen ook wel wat, dus misschien zie je het gewoon niet, of niet snel genoeg 😉
 
"hulpmiddelen" lekker links laten liggen en verdiepen in de juiste manier van eten en trainen. Direct naar "hulpmiddelen" grijpen bereik je op de lange termijn niks mee
 
Wat heb je allemaal gegeten dan in die tijd? Ik heb het tegenovergestelde van jou maar dat heeft meer met mijn gezondheid te maken waarschijnlijk.

Maar goed 30kg vet in 6 maanden? Dat is echt zo goed als onmogelijk tenzij je 24/7 op bed ligt en 20k calorieën binnen krijgt per dag. Dat kan nooit 30kg vet zijn.

Ook even je schildklier laten nakijken wellicht?
 
Alsof iemand gelooft dat TS 2000 kcal pd eet op 112kg bw en niet afvalt, sterker nog hij komt aan.

Denk 2000 kcal per maaltijd misschien?
 
He man,

2000kcal is extreem laag voor een vent van jouw lengte/gewicht. Als je overtuigd bent dat je 2000kcal eet, dan zou je even verder moeten zoeken wat je stofwisseling in de weg zit. Misschien is je slaapkwaliteit waardeloos, heb je enorme stress, etc.
Is er toch enige twijfel of je echt op 2000 zit, reken het even opnieuw uit. Zelfs 2000kcal aan McDonalds elke dag, zou je gewicht moeten zakken.
Hoe dan ook, mijn advies zou zijn; voer je eten op. Gooi wat hout op dat kleine vlammetje. Ga meer en schoon eten en focus op prestatie in de gym. Aankomen (in vet) op 2000 kcal is ongehoord en je moet de stofwisseling opvoeren.

Hulpmiddelen (legale) kunnen altijd het proces versnellen en hier ben ik zeker voorstander van, mits je basis goed is. Je basis maakt het verschil, enkel een hulpmiddel niet.
 
Back
Naar boven