MuscleMeat

Heb ik weer, pheiffer en zware keelonsteking (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Oxgene

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
26 jun 2004
Berichten
3.066
Waardering
1
De titel zegt het al. Ik voelde me sinds 3 weken geleden al een beetje vreemd. Beetje grieperig, eetlust was iets minder. Maar goed, de tijd van het jaar dacht ik.

Vorige week, kreeg ik zware keelonsteking (waar ik nu nog net zo erg last van heb) en ben ik maar eens naar de dokter gegaan. Bloedtestje laten doen en daar kwam uit dat ik ook pheiffer heb.
Nu is pheiffer niet altijd een ramp, maar het kan voor sommigen heel k*t zijn.

Het probleem waar ik nu vooral mee zit, is het feit dat ik nog seeds niet goed kan slikken (dat doet PIJN !). Dus een lekker bord pasta of rijst zit er niet in. Shakes (havermout, melk, weipoeder) gingen eerst redelijk, maar dat lijkt me keel te verstoppen en bovendien is zelfs de havermout nu te hard voor me keel.

Momenteel leef (of zweef) ik dus op groentesapjes, fruitsapjes, thee met honing en ijs en wei met water en zachtgekookte eitjes. Ik kan zelfs hiervan weinig eten door de pijn. Niet leuk als je 3800 kcal gewend bent kan ik je zeggen.

Hebben mensen nog tips voor mij om toch wat kcal binnen te krijgen? Het moet dus heel erg zacht zijn of vloeibaar. Liefst ook zonder veel vet, ivm de pheiffer.

Alvast bedankt voor de tips die komen gaan ;)
 
Ik heb een maandje geleden ook echt een zwaar dikke keelontsteking gehad, ik werd er echt helemaal gek van. Naar de huisarts geweest die dacht dat ik pheiffer had, bloed prikken maar gelukkig was het alleen keelontsteking.

Anyways, bij mij was het echt zo erg dat ik amper nog water kon drinken, kreeg echt totaal niets door mijn strot. Wat ik deed was ontzettend veel pijnstillers eten en proberen tussendoor wat binnen te krijgen.

Tips die ik kan geven zijn; probeer elke dag wat buiten te komen. Hoe verleidelijk het ook is om de hele dag in je nest te blijven, loop even een rondje en zorg dat je frisse lucht krijgt!

Probeer zo veel mogelijk water te drinken, schijnt ook goed te zijn tegen de pijn. Als je te veel moeite hebt met slikken, drink dan door een rietje wat je wat verder achter in je mond doet, dat drinkt stukken makkelijker.

Kamille thee met honing werkt behoorlijk rustgevend en haalt een beetje dat schuurpapier gevoel uit je keel weg.

Waterijs is wel ok om de pijn en zwelling in je keel wat weg te laten nemen en ook wel fijn om wat fris binnen te krijgen.

Soep is goed om het zout wat aan te vullen.

Als je echt extreme pijn hebt is het verstandig iboprufen af te wisselen met paracetemol. Je kan het door elkaar gebruiken en als je bv om 10:00 uur ibo pakt en om 12 uur para en om 2 uur weer ibo etc. etc. op die manier blijft de pijn altijd minimaal.

Suc6 en beterschap bro!
 
Melk kan zorgen voor veel slijmvorming in je keel, dat kan lastig zijn omdat je vaak sowieso al een slijmerige en dichte keel hebt.
 
citroenthee :D
 
Bedankt voor de tips.

Melk maakt me keel inderdaad dichter. Water doet ook erg veel pijn, maar ijskoude spa en fruit light gaat er nog redelijk in.

Ik ga zo eventjes op het balkon staan. Zit al dagen binnen. Goede tip !
 
Als je trouwens niks kan eten, niet stressen, kost je nog meer kg's;)

Gewoon rustig aandoen, die paar weekjes zullen wel wat kg's schelen, maar je hebt ze er zo weer aan.
 
Ik maak me daar ook niet zo druk om. Zie het als een gedwongen relax periode.

Zal er in elk geval alleen maar droger van worden ;)
 
Shit man, echt ****ed up voor je man
Ik weet hoe belangrijk trainen voor je is :D
Beterschap en inshallah word je snel beter man!
 
Voorlopig niet sporten.......
Zoals al geschreven, zijn bij veel patiënten de leverfuncties (licht) gestoord. Pas als de leverfuncties weer normaal zijn, wordt het advies tot sport- en werkhervatting gegeven.
Medisch

Sterkte en beterschap!
 
Chocolademelk zitten heel veel calorieen in! Maar het zijn voornamelijk suikers. Ik wens je heel veel beterschap!
 
veel beterschap gewenst! ik heb momenteel een erg zware verkoudheid en kheb bovendien nachtdiensten op me werk, balen!!
 
Vandaag lijkt alles ineens beter te gaan. Na een week niks te kunnen eten, krijg ik nu weer wat vast voedsel binnen.

Ik ben zeker 7 kilo verloren, maar dit zit er binnen no-time weer aan natuurlijk :D
 
7kg, dat is zeker niet niks!!
Hebben de tips je nog geholpen? en welke?
Ik voel zelf al een keelpijn aankomen en probeer met man en macht te voorkomen dat het erger word.
Mocht de nood aan de man komen, weet ik welke tips nuttig zijn :p
 
lauw water met theelepeltje keukenzout en dan gorgelen
 
Geen enkele tip verzachte mijn pijn. Ook geen enkel medicijn helaas. Het zijn echter wel goede tips om je keel schoon te houden.

Gister kon ik weer redelijk eten en heb toen ook gelijk een pizza besteld. Vandaag zit ik weer lekker aan de pasta.
 
pheiffer = echt klote man ik heb het ook gehad en heb nooit meer mijn oude energie nivo terug gekregen. Ik hoop dat je er snel weer boven op komt man!
De oorzaak van pheiffer = Epstein-Barr virus
Intressante link voor je:
Scriptie virale meningitis
 
pheiffer = echt klote man ik heb het ook gehad en heb nooit meer mijn oude energie nivo terug gekregen. Ik hoop dat je er snel weer boven op komt man!
De oorzaak van pheiffer = Epstein-Barr virus
Intressante link voor je:
Scriptie virale meningitis

serieus?
ik heb het ook gehsad
wist niet dat je permanent met een energie probleem kan blijven zitten
 
kerel dat is ****ed up! Ik heb ook pfeiffer( gehad)
Het begon half 2005 en geloof me of niet.. ik heb er nu nog last van!

wanneer pfeiffer is geconstateerd meteen rust nemen! NIET werken NIET trainen! RUST! Doe je dat niet, dan zul je er enkel langer mee rondlopen. Die keelontsteking gaat meestal gepaard in het begin van je pfeiffer '''periode'', dat moet toch wel in een aantal dagen verbeteren. Zo niet haal een antibiotica kuurtje! Wat bij mij hielp; Veel vitamine C ! Ik heb een artikel gelezen over pfeiffer en in Amerika word pfeiffer behandelt met een overdosis vit c, tot maar liefst 5000mg per dag! Drink in deze periode geen alcohol, je lever heeft nu al genoeg te verduren. Ik heb er dus nu nog steeds last van dus heb ik een aantal maanden geleden vitamine b12 gehaald, om de dag geinjecteerd en ik voelde me heel wat beter!

Ik hoop dat je er snel van af bent of dat je het iig niet in erge maten hebt! IK vond altijd dat die mensen watjes waren.. wat nou moe, niet zeiken etc! Maar ik meen het echt.. ik breek liever alle 2 mijn benen dan nog eens die pfeiffer!

beterschap.
 
****... zou ik er ook nog steeds last van hebben
voel me nooit echt energiek
 
Back
Naar boven