MuscleMeat

heb je iets minder slaap nodig als je fit bent? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hahaha! Eerlijk? Benijd je wel een beetje, dat dat jou gewoon lukt 😬 al zal jouw lijf, door je formaat, ook wel wat meer vragen qua herstel.

Oma doet voor het trainen vaak wel een klein powernapje. Mag ik die ook meetellen? :o
Merk inderdaad dat ik dit ook wel echt nodig heb. Heerlijk om gewoon 7 dagen per week vroeg naar bed te gaan, wat moet je anders doen in de avond?

Powernap mag je meetellen :p. Die probeer ik ook nog wel eens te doen als ik thuis kom van werk maar vaak word ik daar juist zo super sloom van.
 
Via Henselmans (mennohenselmans.com) heb je voldoende toegang tot wetenschappelijke onderzoeken m.b.t. slaap en slaapritme.
Algemeen is een rust/slaapperiode van 8 uur noodzakelijk en slaap je maar 6 uur dan raak je al tot 50% van je herstel kwijt.

Ik heb nog geen onderzoeken gelezen waarbij het doel van het onderzoek gebaseerd is op jouw vraag.
 
Slaap gemiddeld maar 5 tot 6 uur per dag en herstel prima.

Wel vermoeid ofc. En na nachtdiensten gemiddeld maar 6 uurtjes over 2 dagen.
 
Ik heb nog geen onderzoeken gelezen waarbij het doel van het onderzoek gebaseerd is op jouw vraag.
Deze en erin genoemde referenties volgen wel dezelfde lijn, maar ik vind er niet specifiek vergelijkingen voor krachttrainers bij. Zijn er wel denk ik.


Abboneer dus op mij voor betere wetenschappelijke bronnen/inzichten dan Menno.
 
Deze en erin genoemde referenties volgen wel dezelfde lijn, maar ik vind er niet specifiek vergelijkingen voor krachttrainers bij. Zijn er wel denk ik.


Abboneer dus op mij voor betere wetenschappelijke bronnen/inzichten dan Menno.
Deze vind ik erg lastig om te richten op de doelgroep van de vraagsteller.
Dit gaat om mannen tussen de 50-65 met een sedentaire levensstijl. (wel mijn doelgroep hahaha :p)
Daarbij verwacht ik dat elke vorm van krachttraining of cardio direct verbetering geeft.
Maar is dat dan te correleren met de hoeveelheid nachtrust?
Dat de nachtrust direct invloed heeft op de krachtstoename is w.m.b. een open deur van 6 uur naar 8 uur rust verbetert het herstel met 50% dat is best significant te noemen. En als dat dan projecteert op sedentaire mannen tussen de 50-65 dan kan je enkel verbetering zien.

Al met al vind ik deze lastig te plaatsen.
Maar wel een mooi voorbeeld.
 
Erg interessante podcast met de schrijver van het boek Why We Sleep.

 
Back
Naar boven