Fitness Seller

Hebben nog andere studenten problemen gehad met studielink(was eerst IBgroep) ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kazamafury

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 dec 2006
Berichten
3.932
Waardering
2.402
Hey,

Ik heb flink problemen gehad met studielink omtrend mijn studiekeuze. Zo had ik me opgegeven in Breda voor fysiotherapie maar omdat ik niet ingeloot was moest ik mijn 2e studieverzoek indienen. Dit zou dan alleen mogelijk zijn als je je eerste studiekeuze introk (degene in Breda voor mij). Het probleem was dat dit niet mogelijk was door een bug in het systeem van studielink. Na gebeld te hebben kreeg ik te horen dat t het beste was om te wachten tot het wel mogelijk was de eerste studie in te trekken. Ondertussen stroomde de studenten maar binnen bij mijn 2e studiekeuze en zag het er naar uit dat ik niet een studieplaats meer kon krijgen hier als ik zou wachten.

Dat heb ik dan ook niet gedaan en ik heb nu een studieplek geregeld zonder dat studielink zich hiermee heeftt geholpen, wat toch het doel van de instelling is.

Ik heb niets gehoord van de meerdere emails die ik heb verzonden naar de instelling tot op de dag van vandaag.

Date: Tue, 12 Aug 2008 14:06:12 +0200
> From: helpdesk@studielink.nl
> Subject: Inschrijvingsverzoek in Studielink (KMM15978218I66L0KM)
>
> Beste Studielinkgebruiker,
>
> Je hebt een inschrijvingsverzoek gedaan voor een lotingsstudie waarvoor je niet
> bent ingeloot. Dit inschrijvingsverzoek kun je niet intrekken. Daarnaast heb je
> een inschrijvingsverzoek ingediend voor een vrije instroom studie. Dit
> inschrijvingsverzoek komt niet door in het systeem van de IB-Groep. Wij
> adviseren je om bij de onderwijsinstelling een inschrijvingspakket te vragen en
> je op die manier rechtstreeks bij hun in te schrijven. Zij zullen dan aan de
> IB-Groep doorgeven dat jij daar komt studeren. Je studie zal dan aangepast
> worden in het systeem van de IB-Groep.
>
>
> Met vriendelijke groet,
> Marieke de **** - ****
> Medewerkster Helpdesk Studielink
> www.studielink.nl

Leuk en aardig zo'n advies maar als je nu nog tot deze handeling moet overgaan dan is de kans erg klein om nog een studieplaats te krijgen, elke school heeft zijn maximum studenten nu al lang gehaald. Nogmaals, ik heb dit probleem niet meer maar ik denk dat andere nu mooi achter het net vissen door de gebreken van de instelling studielink. Ik heb dan ook het volgende mailtje teruggestuurd (lichtelijk geirriteerd)

Beste Marieke,

Gelukkig ben ik al lang overgegaan tot dit plan, zo heb ik mijn studieplek kunnen bemachtigen aan de HvA te Amsterdam. Jammer dat jullie het probleem omtrend de "studieverzoek intrekken knop" niet tijdig hebben kunnen oplossen. Ik kan me voorstellen dat een hoop studenten daar nu de vruchten van plukken en zo geen studieplek hebben kunnen krijgen. Ik vind dit persoonlijk een beetje jammer van de instelling studielink, jullie zijn immers de instelling die studenten een handje horen te helpen bij hun vervolgstudie inschrijving. Ik ben blij dat ik tijdig de dans ben ontsprongen.

Met vriendelijke groet,
Boudewijn Broers
komend student fysiotherapie aan de HvA

Ik vroeg me af of jullie ook problemen hebben gehad omtrend de instelling studielink? Volgens mij klopt er echt geen zak van daar
 
Hmm niet echt.. Alleen was het voor mij (lotingsstudie, al heb ik niet geloot :P) een heel gedoe aangezien ik nog extra formulieren moest opsturen (hier gaf studielink GEEN melding van) enzo.
 
Studielink sucks! Krijg veel te veel onduidelijke mailtjes maar sta volgens mij nu wel ingeschreven. Dan krijg je weer een mailtje dat je dit moet doen, dan weer dat, dan weer een brief van school waarin staat dat je je elk jaar opnieuw moet inschrijven bla bla bla wat een klote zooi allemaal
 
Heb in het dagelijks leven veel te maken met SL/Surf/Chronotech. Volgens mij zijn ze daar ook behoorlijk under-staffed momenteel. Het is complex proces om te automatiseren. Ook voor de instellingen is het op dit moment geen pretje.
 
Studielink sucks! Krijg veel te veel onduidelijke mailtjes maar sta volgens mij nu wel ingeschreven. Dan krijg je weer een mailtje dat je dit moet doen, dan weer dat, dan weer een brief van school waarin staat dat je je elk jaar opnieuw moet inschrijven bla bla bla wat een klote zooi allemaal

Het probleem is ook dat de mailtjes die ze sturen zo laat komen, tenzij het automatische zijn of mass mails:mad:
 
Heb in het dagelijks leven veel te maken met SL/Surf/Chronotech. Volgens mij zijn ze daar ook behoorlijk under-staffed momenteel. Het is complex proces om te automatiseren. Ook voor de instellingen is het op dit moment geen pretje.

Het kan best dat ze understaffed zijn maar dan moeten ze dat imo aangeven. Op deze manier zijn de studenten echt de dupe, de groep die studielink probeert te helpen.;)
 
idd k*t site, gegevens checken gaat ook vaak mis
 
jup! ik vind heel dat studielink maar bagger. de helft werkt idd niet, ik heb ook 3 maal een mailtje moeten sturen voordat ik antwoord terug kreeg. + de helft van de scholen zitten er niet bij aangesloten allemaal vreemd.

wie start er btw ook in september met de opleiding fysiotherapie in breda?
 
Gelukkig geen probs gehad, maar had alleen een herinschrijving.
 
jup! ik vind heel dat studielink maar bagger. de helft werkt idd niet, ik heb ook 3 maal een mailtje moeten sturen voordat ik antwoord terug kreeg. + de helft van de scholen zitten er niet bij aangesloten allemaal vreemd.

wie start er btw ook in september met de opleiding fysiotherapie in breda?

eerste keuze van mij was Breda maar ik was uitgeloot, later kreeg ik toch nog de mogelijkheid om er te gaan studeren dmv terugtrekkende mensen maar ik heb toch maar voor het ruime sop gekozen-> A'dam. Heb ook gehoord dat Avas niet altijd even goed geregeld is ;)
 
Het is overal een zooi..

Ik heb vorig jaar toen t nog gewoon ib-groep was ook gezeik had.. Uiteindelijk ben ik wel ingeloot.
 
Idd waardeloos, heb me al meer dan een week geleden her-ingeschreven (na een hoop moeite) maar heb nog steeds geen bevestiging of betalingsmogelijkheid ontvangen van mijn school :s
 
jup! ik vind heel dat studielink maar bagger. de helft werkt idd niet, ik heb ook 3 maal een mailtje moeten sturen voordat ik antwoord terug kreeg. + de helft van de scholen zitten er niet bij aangesloten allemaal vreemd.

wie start er btw ook in september met de opleiding fysiotherapie in breda?

Ik start in sept met de opleiding fysiotherapie in breda :D
 
Studielink sucks! Krijg veel te veel onduidelijke mailtjes maar sta volgens mij nu wel ingeschreven. Dan krijg je weer een mailtje dat je dit moet doen, dan weer dat, dan weer een brief van school waarin staat dat je je elk jaar opnieuw moet inschrijven bla bla bla wat een klote zooi allemaal

x2 ik word er gek van.

op de oude manier was veel beter.
 
Ik heb er geen problemen mee gehad. Behalve dat ik niet ben ingeloot natuurlijk:P Ik heb me ook ingschreven voor een 2e loting studie en ik hoefde de eerste keuze niet eens terug te trekken. Dus ik heb geen problemen gehad.

Maar voor de rest ging alles netjes via studielink. Wel kreeg ik soms 5 keer dezelfde berichten, maar daar had ik niet echt last van.

Ben trouwens ingeloot voor farmacie:D maar ik ga die studie niet doen denk ik. Maar daar moet ik nog maar is over nadenken.
 
Ib-Groep en StudieLink zuigen beiden echt zwaar. Je moet echt heel vaak de zelfde dingen invullen ik snap niet dat dat niet gewoon in één keer kan.
 
ik vond het opzich wel lekker werken...IB-groep zoog echt big time...
Netjes aanmelden en dan een code invullen...Klaar :D
 
eerste keuze van mij was Breda maar ik was uitgeloot, later kreeg ik toch nog de mogelijkheid om er te gaan studeren dmv terugtrekkende mensen maar ik heb toch maar voor het ruime sop gekozen-> A'dam. Heb ook gehoord dat Avas niet altijd even goed geregeld is ;)

hoge school van amsterdam was geen loting toch dit jaar?
avans zal idd lang niet altijd even goed geregeld zijn, maar ik kan je wel garanderen dat dat op geen een school zo het geval is. Er loopt altijd wel eens iets klote, heb begint al bij het aanmelden:D
 
Back
Naar boven