AndroidHealthClinic

Hechtingen zelf eruit halen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Own Sculpturer

Freaky Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
25 okt 2006
Berichten
5.629
Waardering
9
Over twee dagen mogen de hechtingen uit mn vinger.
Maar wil voor zoiets kleinzerigs niet naar de huisarts toe!!
Heeft iemand ervaring met het zelf verwijderen van hechtingen?
Moet imo toch geen grote moeite zijn???

Hier die vinger van me.
[afbeelding niet meer beschikbaar]
[afbeelding niet meer beschikbaar]
Dit zijn iig de eerste hechtingen die ik ooit gekregen heb,ja vroeger eens @5jr.maar daar herinner ik me dus niets van.:)
 
Niet dom doen en voor dokter spelen. Hoe lang zaten die krengen erin? Bovendien is het de volaire kant van je hand. Daar zitten de peesschedes, als je dat verkloot ben je erg ver van huis. De enige die dat mogen verwijderen zijn medisch geschoolde lui. Je mag best bij me langskomen, haal ik het er wel uit. Gaat je wel wat kosten! :D Voor niets gaat de zon op!
 
Niet dom doen en voor dokter spelen. Hoe lang zaten die krengen erin? Bovendien is het de volaire kant van je hand. Daar zitten de peesschedes, als je dat verkloot ben je erg ver van huis. De enige die dat mogen verwijderen zijn medisch geschoolde lui. Je mag best bij me langskomen, haal ik het er wel uit. Gaat je wel wat kosten! :D Voor niets gaat de zon op!

Zitten nu 8 dagen erin,en heb iig net geen pees geraakt(wel vaker schede's hehe).Die dokter zet toch alleen een schaartje achter het knoopje en trekt dan het hechtdraad eruit.Lijkt me niet zo moeilijk toch???
 
anders wil ik het wel voor je doen, geblindoekt als nodig!


maar serieus, ga er lekker mee naar de dokter, niet TE hardcore proberen te zijn RoaWwwRRrrr
 
anders wil ik het wel voor je doen, geblindoekt als nodig!

maar serieus, ga er lekker mee naar de dokter, niet TE hardcore proberen te zijn RoaWwwRRrrr

haha,jonkomans toch....
 
Zei die dokter hoe die hechtingen eruit moesten? Wat een eikel. Toevallig gebruiken we steriele scharen en een steriel pincet. Heb je die? En hoe wil je dat doen met 1 hand? Ga gewoon naar je huisarts man!
 
wat heb je gedaan man? :D dat is een flinke jaap geweest lijkt me!

ontopic: ik zou het lekker door de huisarts laten doen. voor je het weet trek je verkeerd aan zo'n draadje en gaat het weer bloeden ofzo
 
Zei die dokter hoe die hechtingen eruit moesten? Wat een eikel. Toevallig gebruiken we steriele scharen en een steriel pincet. Heb je die? En hoe wil je dat doen met 1 hand? Ga gewoon naar je huisarts man!

Was s'nachts gebeurd,ben in naar de eerste hulp moeten gaan,heb wel een verwijsbrief voor de huisarts meegekregen,maar na het zien van die film (kom ff niet op de naam) van michael moore,hoe mensen zichzelf aant hechten waren omdat ze niet verzekerd waren lijkt me dit een koud kunstje toch.
 
Heeft je huisarts geen leuke jonge doktersassistente? Misschien kan zij dat even doen?
 
wat heb je gedaan man? :D dat is een flinke jaap geweest lijkt me!

ontopic: ik zou het lekker door de huisarts laten doen. voor je het weet trek je verkeerd aan zo'n draadje en gaat het weer bloeden ofzo

Mega porseleinenasbak was gevallen een raapte een stuk scherf op,had in eerste instantie niets in de gaten,zo schrp was het.Merkte het pas toen mn hand lekker warm werd van het bloed,en keek naar de grond en zag net een screenshot van de movie SAW!!!!
 
Heeft je huisarts geen leuke jonge doktersassistente? Misschien kan zij dat even doen?

Die trut van een assistente heeft voor mij een afspraak gemaakt in het ziekenhuis voor iets waarvan ik heb afgezien,heb ik nu een rodekaart en willen ze me (@hospitaal) niet 1,2,3 meer helpen...Liever niet dus!!!
 
nogal wazige foto's, maar het lijken mij allemaal aparte hechtingen, niet een doorlopende draad?
stap1: ontsmetten, gebruik jodium of ontsmettingsacohol, wees niet zuinig
stap2: knip het draadje door, bij voorkeur dicht tegen de huid
stap3: trek aan het andere uiteinde, met een langzame maar constante snelheid.

een scherpere foto zou handig zijn, zodat zichtbaar is wat voor hechting het precies is. Voor zover ik kan zien zijn dit nylondraadjes, die zouden er vlotjes uit moeten komen. Der is no way dat je een pees kan verkloten door zo'n ding eruit te trekken.
De enige complicatie die kàn optreden is een zgn 'sleepinfectie", het inbrengen van bacterien door het doortrekken van de hechtdraad. Ontsmeten en kort bij de huid doorsnijden zijn in principe voldoende om dit te vermijden.
Ik ben het afgelopen jaar 3keer gehecht (je zal maar lomp zijn) heb de draadjes zltijd zelf verwijderd en ben der nog nooit an dood gegaan, inderdaad niet de moeite om de dokter voor te betalen.
 
Was s'nachts gebeurd,ben in naar de eerste hulp moeten gaan,heb wel een verwijsbrief voor de huisarts meegekregen,maar na het zien van die film (kom ff niet op de naam) van michael moore,hoe mensen zichzelf aant hechten waren omdat ze niet verzekerd waren lijkt me dit een koud kunstje toch.


Trouwens, die Oberst blok (verdoving waarbij twee keer dwars door de zijkanten van je vinger wordt geprikt om hele vinger te verdoven is erg pijnlijk he? Ik heb het zelf nooit ervaren, wel vaak gedaan bij mensen, blijkt een erg vervelende prik te zijn.
 
Zei die dokter hoe die hechtingen eruit moesten? Wat een eikel. Toevallig gebruiken we steriele scharen en een steriel pincet. Heb je die? En hoe wil je dat doen met 1 hand? Ga gewoon naar je huisarts man!

ik sluit me hierbij aan own, denk eraan, dat als het misloopt je je wedstrijdambities nog langer moet uitstellen...
 
Trouwens, die Oberst blok (verdoving waarbij twee keer dwars door de zijkanten van je vinger wordt geprikt om hele vinger te verdoven is erg pijnlijk he? Ik heb het zelf nooit ervaren, wel vaak gedaan bij mensen, blijkt een erg vervelende prik te zijn.

Hehe,ja man ze zeiden dat ik die spuit nooit vergeten zou,maar heb vroeger eens wat kiezen moeten laten trekken en die spuiten (6stuks) waren bijna allemaal in mijn gehemelte gezet!!!En de pijn van die vingerspuit was zeker wel behoorlijk maar kwam daarbij niet in de buurt.Ook wazig hoe die vinger ineens dik werd,er zat behoooorlijk was juice in die spuit!!!
 
Je spuit precies rondom de zenuw. Voor elke vinger lopen twee zenuwen zijdelings omhoog, die blokkeer je in feite. Die gehemelte spuit wat jij noemde is helemaal ****ed up, heb ik ook gehad toen ze mijn kiezen trokken. Tandarts drukte zich erg zacht uit: "Dit is een GEMENE spuit". Je kan je mond niet dichtdoen, je kan niet schreeuwen, echt ****ed up die spuit, ik heb begrepen van een collega tandarts dat die spuit tot op het bot gaat!
 
bij onze kat hebben we zelf ook de hechtingen eruitgehaald! dus ja waarom niet :D
 
nogal wazige foto's, maar het lijken mij allemaal aparte hechtingen, niet een doorlopende draad?
stap1: ontsmetten, gebruik jodium of ontsmettingsacohol, wees niet zuinig
stap2: knip het draadje door, bij voorkeur dicht tegen de huid
stap3: trek aan het andere uiteinde, met een langzame maar constante snelheid.

een scherpere foto zou handig zijn, zodat zichtbaar is wat voor hechting het precies is. Voor zover ik kan zien zijn dit nylondraadjes, die zouden er vlotjes uit moeten komen. Der is no way dat je een pees kan verkloten door zo'n ding eruit te trekken.
De enige complicatie die kàn optreden is een zgn 'sleepinfectie", het inbrengen van bacterien door het doortrekken van de hechtdraad. Ontsmeten en kort bij de huid doorsnijden zijn in principe voldoende om dit te vermijden.
Ik ben het afgelopen jaar 3keer gehecht (je zal maar lomp zijn) heb de draadjes zltijd zelf verwijderd en ben der nog nooit an dood gegaan, inderdaad niet de moeite om de dokter voor te betalen.

Tja mn canon camera @4 megapixels is gaar,dus heb ze met mn handy geschoten.Dat van die sleep infectie is wel interessant man,dat wil ik dus wel ff 100% voorkomen!!!Goed desinfecteren dus,kan mss ook mn ma eens vragen die heeft er ook het een en ander voor moeten leren (werkt nu niet meer ivm een whiplash,werkte in een bejaardenhuis)en heeft denk ik wel die schaartjes etc..in huis.

Thx SR.
 
Je spuit precies rondom de zenuw. Voor elke vinger lopen twee zenuwen zijdelings omhoog, die blokkeer je in feite. Die gehemelte spuit wat jij noemde is helemaal ****ed up, heb ik ook gehad toen ze mijn kiezen trokken. Tandarts drukte zich erg zacht uit: "Dit is een GEMENE spuit". Je kan je mond niet dichtdoen, je kan niet schreeuwen, echt ****ed up die spuit, ik heb begrepen van een collega tandarts dat die spuit tot op het bot gaat!

Ja arnie,heb het ook zo ervaren.Die spuiten waren echt te pijnlijk voor woorden.

Bij het hechten hebben ze wel behoorlijk wat vlees terug de wond in geduwd,zag echt niet uit man!!!
 
Kerel we leven niet in Amerika! Je bent hiervoor verzekerd! Ik haat mensen die voor doktertje willen spelen! Waar haal jij deze kennis vandaan die je hier noemt?

nogal wazige foto's, maar het lijken mij allemaal aparte hechtingen, niet een doorlopende draad?
stap1: ontsmetten, gebruik jodium of ontsmettingsacohol, wees niet zuinig
stap2: knip het draadje door, bij voorkeur dicht tegen de huid
stap3: trek aan het andere uiteinde, met een langzame maar constante snelheid.

een scherpere foto zou handig zijn, zodat zichtbaar is wat voor hechting het precies is. Voor zover ik kan zien zijn dit nylondraadjes, die zouden er vlotjes uit moeten komen. Der is no way dat je een pees kan verkloten door zo'n ding eruit te trekken.
De enige complicatie die kàn optreden is een zgn 'sleepinfectie", het inbrengen van bacterien door het doortrekken van de hechtdraad. Ontsmeten en kort bij de huid doorsnijden zijn in principe voldoende om dit te vermijden.
Ik ben het afgelopen jaar 3keer gehecht (je zal maar lomp zijn) heb de draadjes zltijd zelf verwijderd en ben der nog nooit an dood gegaan, inderdaad niet de moeite om de dokter voor te betalen.
 
Back
Naar boven