MuscleMeat

Heeft Body&Fit mij per ongeluk vergiftigd?

Bezoekers in dit topic

Ontevreden

Novice
Lid geworden
10 apr 2016
Berichten
3
Waardering
0
Ik heb vorige week voor het eerst 2 zakken L-arganine van 300g bij body&fit gekocht.

Na 1 week kwam ik er achter dat de zak bijna leeg was. Verbaasd kijk ik op het label (foto in de bijlage) en zie in het Nederlands het volgende staan: "neem 1-2 maal daags 1500 mg (halve maatschep) L-arginine." Daarlangs op hetzelfde etiket staat in het Engels "Mix 1/2 scoop Beta-Alanine pure (2.5 grams) with appr. 250ml of water, juice or sports drink."

Vervolgens zie ik op het meegeleverde maatschepje uit de zak zelf "5ml" staan. Nu vraag ik me af wat er dus in de zak zit. Volgens het label zou er een maatschep van 3g bij L-arganine horen, en 5g bij Beta-Alanine.

Ik hoop niet dat ik dus dagelijks ~45gram Beta-Alanine heb opgedronken... Hevige tintelingen heb ik in ieder geval niet gehad. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan uitsluiten?

arganine.jpeg
 
(No Pain No Gain) als je er niks van merkt is het toch goed als je er last van gaat hebben zou je het misschien kunnen na laten kijken. kan ook met bloed test volgens mij weet niet zeker.
je moet inderdaad wel oppassen met de hoeveelheid die je neemt. heb ook eens te veel van die zooi genomen 4 weken niet kunnen sporten/werken RIP :P
 
Maar wat zit er in de zak, L-Arganine of Beta-Alanine?
 
Ik denk dat je nu diabetes hebt.
 
Suiker i.p.v. whey, beta alanine i.p.v. arginine.....B&F blijven goed bezig, als ze maar goedkoper uitkomen LOL
 
Als je 45g beta op hebt dan merk je dat wel hoor...wordt je gillend gek..
 
Je hebt jezelf vergiftigd.
Moet je maar niet bij body en shit bestellen.
Karma is my girl.
 
Het meest aannemelijk is dat de Nederlandse beschrijving correct is.
Dat is de enige waarbij (300 gram / 200 doseringen) overeenkomt met de inhoud van een half schepje.
 
Als je 45g beta op hebt dan merk je dat wel hoor...wordt je gillend gek..

Daarom doen ze er tegenwoordig gewoon maar grotere scoops bij
 
Waarom zou je dagelijks 27 gram arginine opdrinken dan?

Geld weggooien is toch veel makkelijker dan zoveel van die stierensperma opdrinken
 
En ik begrijp nog steeds niet hoe je aan 45 gram per dag zou kunnen komen als je de instructies volgt. Als een schepje maximaal 5 gram zou kunnen bevatten, kom je met twee halve schepjes per dag nog steeds maar op 5 gram per dag ???
 
Ik heb vorige week voor het eerst 2 zakken L-arganine van 300g bij body&fit gekocht.

Na 1 week kwam ik er achter dat de zak bijna leeg was. Verbaasd kijk ik op het label (foto in de bijlage) en zie in het Nederlands het volgende staan: "neem 1-2 maal daags 1500 mg (halve maatschep) L-arginine." Daarlangs op hetzelfde etiket staat in het Engels "Mix 1/2 scoop Beta-Alanine pure (2.5 grams) with appr. 250ml of water, juice or sports drink."

Vervolgens zie ik op het meegeleverde maatschepje uit de zak zelf "5ml" staan. Nu vraag ik me af wat er dus in de zak zit. Volgens het label zou er een maatschep van 3g bij L-arganine horen, en 5g bij Beta-Alanine.

Ik hoop niet dat ik dus dagelijks ~45gram Beta-Alanine heb opgedronken... Hevige tintelingen heb ik in ieder geval niet gehad. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan uitsluiten?
Hoe smaakt het? Arginine smaakt vies, beta alanine smaakt helemaal anders. Volgens mij zal het wel arginine zijn want die tintelingen van beta alanine zou je wel gevoeld hebben. Om zeker te zijn, kan je hun dat het beste vragen. Er zal wel een uitleg voor zijn.
 
Beta-alanine had je gevoeld, maar had je tenminste nog wat aan gehad.

Wel vrij kwalijk van het label.
 
Kan ook echt geen medelijden hebben met mensen die daar nog steeds bestellen. Zijn waarschijnlijk dezelfde soort die een PlayStation 4 in een verhuisdoos denken te kopen bij een tankstation en met een baksteen thuis komen :o
 
Back
Naar boven