MuscleMeat

Heeft bodybuilding je algemene gezondheid verbeterd? (1 bezoeker)

Heeft Bodybuilding Je Algemene Gezondheid Verbeterd?


  • Totaal stemmers
    249

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen idee. Ik heb altijd al gebodybuild.
 
Ja, ik denk van wel. Ik eet zelden junkfood meer en minder vettig troep.
 
Ik ben veel gezonder gaan eten, gestopt met alcohol en andere drugs en zorg dat ik altijd mn vitamientjes etc binnenkrijg.

Eerder dronk ik met gemak 4-5 bier per dag en ook heel vaak junkfood.

Maar toch heb ik nog wel regelmatig momenten dat ik me helemaal wazig in mn hoofd en futloos voel en dan maak ik me wel beetje zorgen aangezien ik al zo gezond leef en niet zou weten waar het aan zou kunnen liggen.
 
Ik ben veel gezonder gaan eten, gestopt met alcohol en andere drugs en zorg dat ik altijd mn vitamientjes etc binnenkrijg.

Eerder dronk ik met gemak 4-5 bier per dag en ook heel vaak junkfood.

Maar toch heb ik nog wel regelmatig momenten dat ik me helemaal wazig in mn hoofd en futloos voel en dan maak ik me wel beetje zorgen aangezien ik al zo gezond leef en niet zou weten waar het aan zou kunnen liggen.

Te weinig carbs??
 
Hmm lijkt me niet... 500gr carbs op een dag wel
 
Nee dat kan nooit te weinig zijn heheh
 
Yep, tussen mn 16 en 22 heb ik aardig wat afgefeest met alle atributen die daarbij hoorden :o blowde me de hele dagen lam en in het weekend sliep ik amper en ging ik feesten. Heb toen ik mn vrouwtje leren kennen met alles gekapt en heb me volledig op bodybuilding gestort, ben van 72kg naar 84kg gebulkt in twee jaar en toen op onderhoud tot voor kort.
Nu ben ik weer gemotiveerd, ga voor de 90kg droog :D
 
yes! hiervoor nooit echt gesport dus dat was voor mij een hele overgang.

voel me nu een stuk fitter en zelfverzekerder
 
Bodybuilding niet. Fitness wel.
 
Heel veel bij mij oa:
- Gezonder, regelmatiger, gevarieërder eten.
- Meer water gaan drinken
- Beter slaapritme
- Beweging
 
Daarnet knockout gegaan.
Voor de rest doet het me wel goed :D
 
Ja heel veel.

Enkel weet ik niet in hoeverre mijn gezondheid verbeterd is, wél weet ik dat mijn levenswijze gezonder is geworden. Voorbeeld, mede dankzij BB ben ik gestopt met roken.
 
BB heeft mij enorm geholpen, was altijd de meest luie zak die je kon indenken, zoiets als die gast van de landmacht reclame met zijn pizza die geleverd wordt :p

Ben gestopt met die levensT, niet meer gameverslaafd (wel aan BBing nu :o), bijt geen nagels meer (weet niet waarom), ben geen ondervoede ethiopiër meer. Goede en gezonde voeding nu, geen slechte en halve maaltijden meer.

Van 3 uur slaap per dag naar 7 gegaan dus meer levenslust en energie. En het heeft me onzekerheid weggewerkt en dat is het beste wat BB me gebracht heeft :D

Dus ja.
 
maar serieus ben je zo vroeg begonnen? :)

Op mijn 14e. Maar ik neem aan dat de meeste mensen op hun 14 nog wel behoorlijk gezond zijn. :)

Ik denk dat bodybuilding vooral je fitheid bevordert.

Qua gezondheid kan het een gunstige langetermijn invloed hebben op cardiovasculaire gezondheid, en draagt het bij ter voorkomen van een aantal andere welvaartsziekten zoals overgewicht en diabetis en daarmee verbandhoudende aandoeningen. Misschien kan het ook de kans op bepaalde kankers verkleinen, maar dat is volgens mij geen zekerheid.

Verder zijn er helaas ook een heel aantal ziektes/aandoeningen/kwaaltjes waar het weinig of geen invloed op heeft bv. allergie, alzheimer, ...

Ook je afweersysteem wordt er volgens mij niet echt sterker van.

Helaas heeft BB ook wel een aantal mogelijke nadelen: slijtage van gewrichten, artritis, kwetsures...

Een hoogkalorisch dieet dat voor veel BB-ers ook vaak nogal weinig afwisseling bevat, kan ook nadelen hebben. Al is het meestal nog wel gezonder samengesteld dan het dieet van de gemiddelde westerling.

Tja, en het gebruik van supplementen en doping, daar zullen we het maar niet over hebben zeker. :)

Als je het puur voor de gezondheid doet, denk ik dat je met 3 x per week wat gematigde fitness, wat cardio en een gezond dieet waarschijnlijk beter doet dan met het echte hardcore bodybuilding + bijhorend dieet + supplementen.
 
Ok tnx voor het antwoord.

Ik hoor dat wel vaker slijtage door BB, maar eigenlijk geloof ik daar niets van. Ik denk juist eerder het tegenovergestelde. Je botten worden steviger door KT, dus ik vermoed je pezen en gewrichten ook. Let wel: op voorwaarde dat je geen prof/gebruiker bent en alles zuiver uitvoert.

Verder denk ik dat zelfs de hardcore BB levensstijl nog steeds gezonder is dan de meeste levensstijlen in het Westen!

De doping zal natuurlijk nooit gezond zijn. Hoewel dat ook sterk overdreven wordt hoor. Als je wat ouder wordt (+45) dan zou TRT zelfs gezonder zijn dan naturel (al zal je het niet graag horen :D)
 
ik weet het wel zeker!
vroeger ging er heel wat snoep naar binnen
 
Ok tnx voor het antwoord.

Ik hoor dat wel vaker slijtage door BB, maar eigenlijk geloof ik daar niets van. Ik denk juist eerder het tegenovergestelde. Je botten worden steviger door KT, dus ik vermoed je pezen en gewrichten ook. Let wel: op voorwaarde dat je geen prof/gebruiker bent en alles zuiver uitvoert.

Verder denk ik dat zelfs de hardcore BB levensstijl nog steeds gezonder is dan de meeste levensTen in het Westen!

De doping zal natuurlijk nooit gezond zijn. Hoewel dat ook sterk overdreven wordt hoor. Als je wat ouder wordt (+45) dan zou TRT zelfs gezonder zijn dan naturel (al zal je het niet graag horen :D)

wat is TRT?
 
Ik was qua conditie fitter voordat ik aan bodybuilding begon. Dit komt omdat ik het nog niet gecombineerd heb met cardio-training(bulken) en hiervoor een zeer intensieve conditionaire sport heb gedaan.

Maar ik voel mij zeer goed sinds ik bodybuilding ben gaan beoefenen.
Eet regelmatig. slaap op vaste tijden en ben gezond vermoeid door de trainingen waardoor ik beter slaap. Kamp wel af en toe met een blessure maar train ook bovenmatig hard en intensief.

Het is inmiddels uitgegroeid tot een tijd verslindende hobby waar ik mij erg goed bij voel.
 
Bodybuilding heeft mij in de korte tijd dat ik het doe mij veel bewuster gemaakt over hoe mijn lichaam werkt en ik denk dat ik hier wel gezonder van zal worden. Gezonder worden en een strakker beter gedefinieerd fysiek is dan ook mijn huidige doel. Ik train hard maar probeer blessures te vermijden niemand zit te wachten op chronische pijn. De blessures die ik tot nu toe heb gehad zijn allemaal in 3dagen to 1week verdwenen en hadden te maken met wennen aan bodybuilding/kracht training.
Ben ook erg tevreden met BB als hobby :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven