Fitness Seller

"Heeft de wetenschap God ontdekt?" (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

die vent is nu 81.... volgens mij ziet hij de dood aankomen en wil nog ff zn schaapjes op t droge hebben :rolleyes:

Ik geloof dat er veel meer is dan wij simpele mensen snappen/begrijpen/weten. maar ik geloof niet in een grote tuin of een grote BBQ waar je na je dood toe gaat. of dat er 1 persoon is die alles in de hand heeft....
 
"I'm thinking of a God very different from the God of the Christian and far and away from the God of Islam, because both are depicted as omnipotent Oriental despots, cosmic Saddam Husseins," he said. "It could be a person in the sense of a being that has intelligence and a purpose, I suppose.":eek:


GOD is nooit afgeschilderd als mens, zijn zoon Jezus wel; dats is degene die ons onze zonden heeft vergeven aan t kruis!:D

( alleen jammer dat zo bar weinig mensen iets hebben gesnapt van de boodsschap, zoals onze wereldleiders.......)
 
En als je het wat verder gaat onderzoeken blijkt dat Jezus een 'alien' is...

In de bijbel wordt vaak over ufo's geschreven:

Als we het oude testament lezen dan kunnen we veelvuldig lezen hoe de God van Israel in een wolk neerdaalt. Dat God in die wolk zit, ja zelfs dat het een fysiek Wezen is. Dat de wolk neerdaalt voor de tent der samenkomst, Hij eruitstapt en als "zoals vrienden met elkaar praten" met Mozes praat (Exodus 33:7)

Hij ging het volk Israel voor in een vuurkolom of in een wolkkolom. Tevens, bij de berg Sinai daalde hij daarop neer met veel rook en donderslagen (Exodus 19:16). En Mozes, die het volk leidde, die bleef 40 dagen in die "wolk".

In het boek Ezechiel, krijgt ook hij te maken met deze "wolk". Echter Ezechiel beschrijft het object in de wolk, en dit doet sterk denken aan een of ander technologisch vergevorderde vliegmachine (Ezechiel 1, Ezechiel 10).

“..daarbinnen, midden in het vuur, was wat er uitzag als blinkend metaal. En in het midden daarvan was wat geleek op vier wezens; en dit was hun voorkomen: zij hadden de gedaante van een mens, ieder had vier aangezichten en ieder van hen vier vleugels. Wat hun benen aangaat, deze waren recht; en hun voetzolen waren als die van een kalf en fonkelden als gepolijst koper.”

Ez. 1:15 “En ik zag naar de wezens en zie, op de grond naast de wezens, aan de voorzijde van alle vier, was een rad. De aanblik en het maaksel van de raderen was als de schittering van een turkoois; zij hadden alle vier een zelfde vorm; hun aanblik en maaksel was, alsof er een rad was midden in een rad. Als zij gingen, konden zij naar alle vier zijden gaan; zij keerden zich niet om als zij gingen.”

Jezus zegt ook dat hij niet van deze wereld komt maar van een andere wereld. Johannes 8:21 "Hij zeide dan wederom tot hen: Ik ga heen en gij zult Mij zoeken en in uw zonde zult gij sterven; waar Ik heenga, kunt gij niet komen. De Joden dan zeiden: Hij zal toch geen zelfmoord plegen, dat Hij zegt: waar Ik heenga, kunt gij niet komen? En Hij zeide tot hen: Gij zijt van beneden, Ik ben van boven; gij zijt van deze wereld, Ik ben niet van deze wereld. "


maar ja :P
 
Éen opmerking hierbij voor alle duidelijkheid:

Filosofie is geen wetenschap maar een begeerte.

Met andere woorden er wordt met geen enkel woord in het artikel wetenschappelijk bewijs geleverd over het bestaan van god. Wel maakt Anthony Flew, voormalig atheïst en filosoof, de bedenking bij het zien van complexe DNA-stringen, dat er een soort (collectieve) intelligentie in het universum moet bestaan, die je eventueel kan definiëren als god. Zo denk ik er persoonlijk allang over. Een god met een lange witte baard waarvoor je naar de kerk moet gaan heb ik nooit geloofd, en dat doe ik nog steeds niet.
 
"A super-intelligence is the only good explanation for the origin of life and the complexity of nature, Flew said in a telephone interview from England. "

Dit vind ik raar, dus omdat je het ontstaan niet kan verklaren zoek je maar een soort van God als verklaring? Zwaktebod.
Verder zou hij daarna dan ook die God moeten kunnen verklaren, doet die dus evenmin. Zwaktebod.
 
D-MIXXX zei:
En als je het wat verder gaat onderzoeken blijkt dat Jezus een 'alien' is...

In de bijbel wordt vaak over ufo's geschreven:

Als we het oude testament lezen dan kunnen we veelvuldig lezen hoe de God van Israel in een wolk neerdaalt. Dat God in die wolk zit, ja zelfs dat het een fysiek Wezen is. Dat de wolk neerdaalt voor de tent der samenkomst, Hij eruitstapt en als "zoals vrienden met elkaar praten" met Mozes praat (Exodus 33:7)

Hij ging het volk Israel voor in een vuurkolom of in een wolkkolom. Tevens, bij de berg Sinai daalde hij daarop neer met veel rook en donderslagen (Exodus 19:16). En Mozes, die het volk leidde, die bleef 40 dagen in die "wolk".

In het boek Ezechiel, krijgt ook hij te maken met deze "wolk". Echter Ezechiel beschrijft het object in de wolk, en dit doet sterk denken aan een of ander technologisch vergevorderde vliegmachine (Ezechiel 1, Ezechiel 10).

“..daarbinnen, midden in het vuur, was wat er uitzag als blinkend metaal. En in het midden daarvan was wat geleek op vier wezens; en dit was hun voorkomen: zij hadden de gedaante van een mens, ieder had vier aangezichten en ieder van hen vier vleugels. Wat hun benen aangaat, deze waren recht; en hun voetzolen waren als die van een kalf en fonkelden als gepolijst koper.”

Ez. 1:15 “En ik zag naar de wezens en zie, op de grond naast de wezens, aan de voorzijde van alle vier, was een rad. De aanblik en het maaksel van de raderen was als de schittering van een turkoois; zij hadden alle vier een zelfde vorm; hun aanblik en maaksel was, alsof er een rad was midden in een rad. Als zij gingen, konden zij naar alle vier zijden gaan; zij keerden zich niet om als zij gingen.”

Jezus zegt ook dat hij niet van deze wereld komt maar van een andere wereld. Johannes 8:21 "Hij zeide dan wederom tot hen: Ik ga heen en gij zult Mij zoeken en in uw zonde zult gij sterven; waar Ik heenga, kunt gij niet komen. De Joden dan zeiden: Hij zal toch geen zelfmoord plegen, dat Hij zegt: waar Ik heenga, kunt gij niet komen? En Hij zeide tot hen: Gij zijt van beneden, Ik ben van boven; gij zijt van deze wereld, Ik ben niet van deze wereld. "


maar ja :P


Nooit verwacht dat hier op het board zulke "Bijbel-kenners" zouden zitten ;)
 
f#ckin' hey, ook maar een keer gelezen en even een korte samenvatting ervan gemaakt :p :D


/edit:

Zo heb ik ook gelezen dat de bijbel astrologisch opgevat kan worden.

Zo quote ik even een stukje:

Jezus was inderdaad buitenaards, namelijk de zon. De zo(o)n van God. De zon van God geeft letterlijk zijn leven voor de mensheid. De zon is het licht. De zon wordt geboren op 25 december onder de ster(sirius) van bethlehem met de 3 wijzen uit het oosten (belt of orion). Jezus is niet meer dan een personificatie van de zon met zijn 12 apostellen/sterrenbeelden in de zodiac.
 
Laatst bewerkt:
D-MIXXX zei:
Zo heb ik ook gelezen dat de bijbel astrologisch opgevat kan worden.

Zo quote ik even een stukje:

Mooi en interessant. Heb ook een andere opvatting over het begrip van de Heilige Graal (komt uit het spelletje Gabriel Knight III):

In de Heilige Graal zit het bloed van Jesus dat het eeuwige leven schenkt aan de drinker. Er wordt hier en daar gespeculeerd dat Jesus nakomelingen heeft met Maria Magadalena (een hoer volgens de kerk), en in die context moet je de Heilige Graal plaatsen. Het oorspronkelijke DNA van Jesus zou dan een synoniem zijn met de Heilige Graal zelf, het bloed staat voor zijn bloedlinie (= nakomelingen) en het eeuwige leven staat voor het eeuwige proces van geboren worden en ontstaan van zijn nakomelingen. Op die manier kan je besluiten dat het zoeken naar de Graal zinloos is, het zit namelijk binnenin ons zelf.
 
Suicide Sid zei:
Mooi en interessant. Heb ook een andere opvatting over het begrip van de Heilige Graal (komt uit het spelletje Gabriel Knight III):

In de Heilige Graal zit het bloed van Jesus dat het eeuwige leven schenkt aan de drinker. Er wordt hier en daar gespeculeerd dat Jesus nakomelingen heeft met Maria Magadalena (een hoer volgens de kerk), en in die context moet je de Heilige Graal plaatsen. Het oorspronkelijke DNA van Jesus zou dan een synoniem zijn met de Heilige Graal zelf, het bloed staat voor zijn bloedlinie (= nakomelingen) en het eeuwige leven staat voor het eeuwige proces van geboren worden en ontstaan van zijn nakomelingen. Op die manier kan je besluiten dat het zoeken naar de Graal zinloos is, het zit namelijk binnenin ons zelf.
Duidelijk een denker he, verdient wel karma vind ik, had ik nooit eerder bij stilgestaan.
 
boogie zei:
"A super-intelligence is the only good explanation for the origin of life and the complexity of nature, Flew said in a telephone interview from England. "

Dit vind ik raar, dus omdat je het ontstaan niet kan verklaren zoek je maar een soort van God als verklaring? Zwaktebod.
Verder zou hij daarna dan ook die God moeten kunnen verklaren, doet die dus evenmin. Zwaktebod.

Het enige wat Flew doet is verder doorgaan met waar de al bestaande wetenschappelijke theorieen, zoals de evolutietheorie en de oerknal, geen antwoorden meer kunnen geven. De laatste ontdekkingen op het gebied van DNA research tonen aan dat het wel zo'n complex geheel is, dat er wel enige vorm van hogere intelligentie achter MOET zitten. Hij zegt zelf overigens niet dat dit perse een 'God' hoeft te zijn, alhoewel hij er nu wel voor open staat.

In zijn nieuwe boek, die nog uit moet komen, gaat hij dieper op deze materie in, zoals hij ook in onderstaand interview zegt:



HABERMAS: So of the major theistic arguments, such as the cosmological, teleological, moral, and ontological, the only really impressive ones that you take to be decisive are the scientific forms of teleology?

FLEW: Absolutely. It seems to me that Richard Dawkins constantly overlooks the fact that Darwin himself, in the fourteenth chapter of The Origin of Species, pointed out that his whole argument began with a being which already possessed reproductive powers. This is the creature the evolution of which a truly comprehensive theory of evolution must give some account. Darwin himself was well aware that he had not produced such an account. It now seems to me that the findings of more than fifty years of DNA research have provided materials for a new and enormously powerful argument to design.

HABERMAS: As I recall, you also refer to this in the new introduction to your God and Philosophy.

FLEW: Yes, I do; or, since the book has not yet been published, I will!

HABERMAS: Since you affirm Aristotle’s concept of God, do you think we can also affirm Aristotle’s implications that the First Cause hence knows all things?

FLEW: I suppose we should say this. I’m not at all sure what one should think concerning some of these very fundamental issues. There does seem to be a reason for a First Cause, but I’m not at all sure how much we have to explain here. What idea of God is necessary to provide an explanation of the existence of the universe and all which is in it?

HABERMAS: If God is the First Cause, what about omniscience, or omnipotence?

FLEW: Well, the First Cause, if there was a First Cause, has very clearly produced everything that is going on. I suppose that does imply creation “in the beginning.”


bron: http://www.biola.edu/antonyflew/index.cfm
 
Laatst bewerkt:
Aangezien dit topic wel degelijk een serieuze insteek heeft is hij bij deze terug in Chat en Conversatie.

Svp dus hier serieus posten. :)
 
BassD zei:
Het enige wat Flew doet is verder doorgaan met waar de al bestaande wetenschappelijke theorieen, zoals de evolutietheorie en de oerknal, geen antwoorden meer kunnen geven.

Precies, een teken van zwakte dus.
 
ik geloof dat Feuerbach met het begrip aliënatie is gekomen wat zoveel wil zeggen als dat wij eigenenschappen die we willen hebben gaan toeschrijven aan een 'hoger wezen' zoals God. Hij was dan ook van mening dat de mens moest stoppen met dromen over dingen die zogezegd alleen maar voor de machtige God mogelijk waren. Iemand moest volgens hem wakker worden en zijn eigen dromen nastreven.
Jullie zullen hem mss wel kennen omdat Karl Marx er zijn 'godsdienst is de opium van het volk' stelling gehaald heeft.
 
Btw mensen zouden de "da vinci code" moeten lezen van Dan Brown ;), heerlijk boek.
 
Vind het geen bewijs.. eerder speculatie
 
BassD zei:
Het enige wat Flew doet is verder doorgaan met waar de al bestaande wetenschappelijke theorieen, zoals de evolutietheorie en de oerknal, geen antwoorden meer kunnen geven.
Kortom: hij verzint iets wat hem wel aannemelijk lijkt, en hoeft daar vervolgens geen enkel bewijs voor te leveren. ZO kan ik het ook.

De laatste ontdekkingen op het gebied van DNA research tonen aan dat het wel zo'n complex geheel is, dat er wel enige vorm van hogere intelligentie achter MOET zitten.
Waarom dan? Nog slechts 4 decennia geleden wisten we niet eens van het bestaan van DNA af. Nu kunnen we er al aan sleutelen. Big deal. Over 30-40 jaar kunnen we alles met DNA wat we maar willen. Wat wordt dan het argument voor een onbewijsbare superintelligentie?

Hij zegt zelf overigens niet dat dit perse een 'God' hoeft te zijn, alhoewel hij er nu wel voor open staat.
Kortom: hij zegt eigenlijk nog steeds precies niets.
 
D-MIXXX zei:
En als je het wat verder gaat onderzoeken blijkt dat Jezus een 'alien' is...

In de bijbel wordt vaak over ufo's geschreven:

Als we het oude testament lezen dan kunnen we veelvuldig lezen hoe de God van Israel in een wolk neerdaalt. Dat God in die wolk zit, ja zelfs dat het een fysiek Wezen is. Dat de wolk neerdaalt voor de tent der samenkomst, Hij eruitstapt en als "zoals vrienden met elkaar praten" met Mozes praat (Exodus 33:7)

Hij ging het volk Israel voor in een vuurkolom of in een wolkkolom. Tevens, bij de berg Sinai daalde hij daarop neer met veel rook en donderslagen (Exodus 19:16). En Mozes, die het volk leidde, die bleef 40 dagen in die "wolk".

In het boek Ezechiel, krijgt ook hij te maken met deze "wolk". Echter Ezechiel beschrijft het object in de wolk, en dit doet sterk denken aan een of ander technologisch vergevorderde vliegmachine (Ezechiel 1, Ezechiel 10).

“..daarbinnen, midden in het vuur, was wat er uitzag als blinkend metaal. En in het midden daarvan was wat geleek op vier wezens; en dit was hun voorkomen: zij hadden de gedaante van een mens, ieder had vier aangezichten en ieder van hen vier vleugels. Wat hun benen aangaat, deze waren recht; en hun voetzolen waren als die van een kalf en fonkelden als gepolijst koper.”

Ez. 1:15 “En ik zag naar de wezens en zie, op de grond naast de wezens, aan de voorzijde van alle vier, was een rad. De aanblik en het maaksel van de raderen was als de schittering van een turkoois; zij hadden alle vier een zelfde vorm; hun aanblik en maaksel was, alsof er een rad was midden in een rad. Als zij gingen, konden zij naar alle vier zijden gaan; zij keerden zich niet om als zij gingen.”

Jezus zegt ook dat hij niet van deze wereld komt maar van een andere wereld. Johannes 8:21 "Hij zeide dan wederom tot hen: Ik ga heen en gij zult Mij zoeken en in uw zonde zult gij sterven; waar Ik heenga, kunt gij niet komen. De Joden dan zeiden: Hij zal toch geen zelfmoord plegen, dat Hij zegt: waar Ik heenga, kunt gij niet komen? En Hij zeide tot hen: Gij zijt van beneden, Ik ben van boven; gij zijt van deze wereld, Ik ben niet van deze wereld. "


maar ja :P
De BBC heeft hierover eens een reportage over gemaakt,was echt wel interessant en geeft echt een hele andere kijk op de bijbel
 
Maar hoe kijken jullie er tegen aan dat er schilderijen zijn uit de middeleeuwen en grot-tekeningen waar ufo's op afgebeeld staan? Met name dan de ufo's zoals wij die ook kennen...
 
D-MIXXX zei:
Maar hoe kijken jullie er tegen aan dat er schilderijen zijn uit de middeleeuwen en grot-tekeningen waar ufo's op afgebeeld staan? Met name dan de ufo's zoals wij die ook kennen...
Je kan het ook van de andere kant bekijken: misschien denken wij wel dat UFOs er zo uit zien omdat die tekeningen er al waren, en we dus beïnvloed zijn. Of misschien zijn het wel typisch menselijke zinnebeeldige symbolen die in vele culturen terugkomen, en hebben wij er slechts een andere betekenis aan gegeven.
 
Back
Naar boven