XXL Nutrition

Heel graag advies voor beginner... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dat kan je jezelf idd afvragen. Dat vraag ik mezelf ook wel eens af. Zal ik de vraag eens anders stellen: denk je dat je met een biceps curl erbij meer vooruitgang zult boeken? Ik denk persoonlijk van niet.
De opzet van dit schema is lineaire progressie. In het geval van Rippetoe, verhoog je het trainingsgewicht elke training. Dat is voor iemand die ruim ervaren is bijna niet te doen. Iemand die nieuw is in krachttraining, zal hier prima een aantal maanden mee vooruit kunnen. De reden waarom dit programma dan ook relatief weinig volume heeft, is omdat je ervoor wilt zorgen dat je zo lang mogelijk door kunt blijven gaan met gewicht toevoegen. Ga je allerlei oefeningen toevoegen (aan het programma wat volgens Mark Rippetoe de basis is), dan zul je minder lang vooruit kunnen blijven gaan. Meer schade aan je spieren betekent dat je meer moet rusten om die schade te herstellen. En dat is volledig tegenstrijdig met de bedoeling van het schema.

Het toevoegen van oefeningen/volume aan een schema dat gemaakt is om juist weinig werk te doen en elke week vooruit te gaan, lijkt me daarom helemaal niet nuttig.

Ik begrijp het.

En nog een vraagje, hoe lang zou jij adviseren dit programma te volgen?
 
Tot je fysiek of metnaal geen voldoening meer uit je trainingen haalt. Dat kan na 1x 'vastlopen' op je oefening(en), dat kan ook na voor de 6e keer vastlopen. In principe kan je dit schema een behoorlijke tijd hanteren. Ik heb mensen op het forum gezien die het meer als een jaar hebben gedaan. Andere houden het na een paar korte maandjes voor gezien. Het ligt aan jezelf en je vooruitgang (zowel fysiek als mentaal)
 
Back
Naar boven