MuscleMeat

hele dag moe (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MacB

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
2 jun 2007
Berichten
12.077
Waardering
5
Ongeveer 3-4 dagen na de pret(refeed) start het weer, hele ****ing dag moe, en gaat ook downhill daarna, voel me gewoon te moe om naar de gym te fietsen eigenlijk.

vraag me alleen af of er een soort keer-punt is waarop je meer ketonen gaat aanmaken en dus meer energy krijgt..iemand een idee? of blijft het downhill gaan met de energy vanaf de refeed.
 
hoe zit het met het glucose vooraad..als je low in carbs zit ga je vanzelf moe zijn.. toen ik het op het ketosis dieet was..had ik dat ook vanwege het zo weining tot vrijwel geen glycogeen in je lichaam
 
ja dat is nu ook het geval, vrijwel volledig depleted na 4-5 dagen. alleen dacht misschien dat je door een hogere ketonen aanmaak meer energy kreeg. Want vorige week (op dag 7) wilde ik het liefst hele dag liggen. Lichamelijk werk wordt na dag 3 al zo goed als onmogelijk. (gelukkig werk ik nu niet :D )
 
nergens last van, eet je wel genoeg fruit? bieden mct's op dat soort momenten geen uitkomst? en slaap je niet gewoon teveel?
 
fruit = carbs
 
ja dus? je bedoelt dat je echt geen carbs eet? nogal nutteloos lijkt me.
 
welcome to keto
 
haha, waarom in godsnaam geen carbs eten? wat doe je jezelf aan.
 
ik eet wel carbs, alleen weinig. (<50gr)
 
ik op rustdagen maar 100 en voel me er prima bij.
 
35(wat ik meestal heb) of 100 is best een verschil
 
zou gewoon die 100 aanhouden, of heb je een bepaalde reden om totaal geen carbs te eten? volgens mij moet je altijd wel een beetje carbs eten en zijn carbs ook zeer nuttig, wanneer je ze met mate gebruikt. insuline is een van de belangrijkste hormonen om spiermassa aan te zetten.
 
ik ben niet van plan spiermassa aan te zetten.

keto ken je wel toch?
 
ja ken keto wel maar zie niet in waarom je jezelf dat aan zou doen als er andere opties zijn die ook prima en misschien wel beter werken.
 
werkt zeker niet beter, heb ut geprobeerd zonder succes
 
hoelang heb je dan gecarbcycled?
 
maand, nadeel is dat ik sowieso weinig kcal "kan" eten, met zoveel als jij per dag eet is zelfs low carb nog leuk lol

en nou weer ontopic lol
 
Originally Posted by lylemcd View Post
in the first few weeks, yes it's exceedingly common, many feel as if they've been hit by a truck. if things haven't gotten better by about the 3 week mark, you may not be cutout for very lowcarb diets. some never seem to adapt

beyond that, make sure mineral intake is good, sodium, potassium, calcium, magnesium. helps with fatigue


^^
 
riggard je weet wel dat je lichaam totaal geen moeite heeft om op 0 carbs te leven.. maar niet op 0 vet.

Bedoeling is dat gedurende de week al zijn glyc reserves leeg worden gemaakt (depleten) waardoor het lichaam geforceerd wordt vet te gebruiken om vet te verbranden (check mijn log naar het ketosis dieet)

het eenige nadeel is dat je gewoon moe en zwak voelt. Het positief gedeelte is dat het gewoon onwijs hard gaat met afvallen.. en het beste is dat spierafbraak gewoon MINIMAAL!! is. En als je ook nog hoog in vet zit (ketosis dieet zat ik rond de 200+gr op een dag) heeft je lichaam een grotere test aanmaak
 
volgens mij ligt het gewoon aan je Refeed ... is het niet zo dat je bij Keto dieten zowiezo
geen refeed mag houden de eerste 2 weken? Naderhand wel weer, maar dan zou de impact
van die refeed ook niet meer zo groot zijn, en zou je sneller terug in keto gaan.
 
Back
Naar boven