AndroidHealthClinic

Helemaal uit de hand gelopen

Bezoekers in dit topic

DavidSjalo

Novice
Waardering
13
Lengte
1m78
Massa
55kg
Vetpercentage
25%
Hallo,

Inmiddels voel ik mij een man van middelbare leeftijd (33 jaar), terwijl ik een paar jaar geleden nog een superfitte 20-er was die bijna elke dag sport deed, een actief en fit leven had. En mij vooral ook goed voelde.

Nu ben ik dus 33 jaar, werk 45 uur per week op kantoor (dagen van 9 uur vaak), eet ongezond, ga niet tot nauwelijks meer naar de gym en ben totaal uit vorm:

1.78m lengte
92kg
vetpercentage: denk iets van 25%.

Maar vooral: qua mindset zit het totaal niet goed momenteel. Ik rij uit mijn werk vaak langs de Mac-Drive omdat ik te lui ben om gezond te koken. Ongelooflijk als ik dit nu typ, maar het is helaas waar. In het weekend drink ik teveel alcohol en ga laat naar bed.
Ik ben nu sinds 2 weken weer begonnen met voorzichtig hardlopen, maar ik moet vooral de eet mindset weer goed krijgen. Sporten heb ik oprecht plezier in, dat komt wel weer goed.

Hoe kom ik uit deze "luie"mindset? Vaak begin ik de dag met veel motivatie, gezonde eiwit/groente shake als ontbijt, lunch semi gezond. Maar rond 4 uur krijg ik trek en als ik om 6 uur naar huis rijdt, dan verval ik in slecht junkfood. Bestellen, afhalen, teveel Kcal, etc.

Doelstellingen:
Mindset qua voeding weer goed krijgen
Weer gezond eten (porties en keuzes)
10kg vet verliezen
Mij weer mentaal goed voelen

Ik ben zelfs bereid om te betalen voor goede begeleiding. Totaal klaar ermee.

Alle tips / hulp is welkom!

Hoe kom ik uit deze "luie"mindset? Vaak begin ik de dag met veel motivatie, gezonde eiwit/groente shake als ontbijt, lunch semi gezond. Maar rond 4 uur krijg ik trek en als ik om 6 uur naar huis rijdt, dan verval ik in slecht junkfood. Bestellen, afhalen, teveel Kcal, etc.
Gewoon geen geld meenemen en wel avondeten.

Vooral niet te extreem gaan en zo veel honger lijden dat je op weg naar huis je laat verleiden tot ongezonde shit.

Dus eet een licht ontbijt. Zorg dat je voldoende eet met je lunch en dan rond 4 u iets gezonds om je te vullen. Wortels, tomaatjes, komkommer. Zodat je daadwerkelijk in staat bent de mcd voorbij te rijden.

Uiteindelijk is het niet zo ingewikkeld. Geen/minder alcohol. Geen afhaal of bezorgeten behalve bij uitzondering. Veel groenten, per dag twee stuks fruit en genoeg eiwitten en vezels tegen de honger.

In combinatie met sporten (krachtsport om spieren op te bouwen en straks niet weer dik te worden en wat cardio voor je conditie en gezondheid ) als je het maar volhoudt een prima recept.

Maar vooral: qua mindset zit het totaal niet goed momenteel. Ik rij uit mijn werk vaak langs de Mac-Drive omdat ik te lui ben om gezond te koken. Ongelooflijk als ik dit nu typ, maar het is helaas waar. In het weekend drink ik teveel alcohol en ga laat naar bed.

Totaal klaar ermee.
Lees eens wat je schrijft en bedenk dan wie je wil zijn. Niemand bereikt wat ie wil zonder ervoor te doen (of laten) wat nodig is.

Hoe kom ik uit deze "luie"mindset?
Mealpreppen.
Gewoon in het weekend of zo een uur of 2 een aantal maaltijden bereiden die je kan invriezen.
En zorg ook dat je gezonde kant en klaar in de vriezer hebt staan. Bijvoorbeeld maaltijden van Musclemeat, die zijn ook bij de Jumbo te krijgen.
Zorg gewoon dat je de vriezer vol hebt met gezond eten wat je met 5 minuten klaar hebt, dan is het echt heel makkelijk om gezond te eten.

En een paar blikken soep (en ander eten) op voorraad hebben is ook heel handig, misschien niet het gezondste maar altijd beter dan de zooi van de mac of dominos.

Momenteel zelf bezig, ging van 97kg naar 91kg door terug sport te doen (vooral lopen/wandelen). Beginnen stagneren en daarna ook op het eten beginnen letten van 91kg naar 87kg op korte tijd. Voedsel tracken met MyFitnessPal, extra motivatie om te sporten komt dan ook door meer (calorieën) te mogen eten. Doel is volgende week geleidelijk terug met krachttrainen te beginnen door Stronglifts 5x5 te volgen.

Gewoon stap per stap bekijken vooral en ervoor zorgen dat je het kan volhouden dus niet teveel in 1 keer willen veranderen dan komt het wel goed als je het tijd geeft.

Mealpreppen.
Gewoon in het weekend of zo een uur of 2 een aantal maaltijden bereiden die je kan invriezen.
En zorg ook dat je gezonde kant en klaar in de vriezer hebt staan. Bijvoorbeeld maaltijden van Musclemeat, die zijn ook bij de Jumbo te krijgen.
Zorg gewoon dat je de vriezer vol hebt met gezond eten wat je met 5 minuten klaar hebt, dan is het echt heel makkelijk om gezond te eten.

En een paar blikken soep (en ander eten) op voorraad hebben is ook heel handig, misschien niet het gezondste maar altijd beter dan de zooi van de mac of dominos.

Schaf een grotere vriezer aan en ga los bij

dan trek je elke dag een of een paar maaltijden eruit en hoef je niet in de verleiding te komen voor junkfood

Andere gewoontes aanleren. Als je weet dat je na een drukke dak vaak geen zin hebt om te koken zoek dan een toko waar goede kant en klaar maaltijden worden verkocht.
Ik ga altijd naar een turk hier die verkoopt dat allemaal en ook van die kipvleugeltjes die je zo onder de grill flikkerd. Lekker en hartstikke goedkoop.

Rustig beginnen met trainen als het goed gaat bouw je vanzelf meer op.

Het moet nooit een straf zijn om te trainen en dieeten. Gewoon een goede balans.

Als je van huis uit geen compleet ongezond ritme gewend bent, dan zou ik dat eens een tijdje proberen. E.g. zoals een normale Hollander;
Ochtend brinta -> 2 stuks fruit mee naar het werk -> 4 bammetjes met vleeswaren -> aardappel groente vlees avond eten (muscle meat kan je daar ook bij helpen met hun kant en klare shit)

Als je hierbij dagelijks nog wat activiteit doet combinatie van gym/cardio zet je al een aantal stappen in de goede richting

Ik ben van mening dat er maar weinig succesvol kunnen cutten na lange tijd niks gedaan te hebben, dus daarom zou ik altijd eerst meer gaan doen en vervolgens na een paar maanden pas aan cutten gaan denken. Dus eerst een aantal maanden 2-3x pw naar de sportschool en wat cardio verdeeld over de week, dat is al zwaar genoeg om aan te wennen.

Belangrijke om nieuwe gewoontes aan te leren is de mindset van beter iets dan niets. E.g. maandag avond ga ik altijd sporten, maar deze week heb ik een meeting tot 20.00 en loopt in principe dat sporten in de soep, ga dan toch even 30 min wandelen om maar in het ritme te blijven.

We beginnen te vaak met een vet gedetailleerd schema om het meest effectief resultaat te halen, maar dit schreeuwt korte termijn denken.
Zie het eerder als een hobby. Hobby's ontdek je per toeval door een tijdje lekker wat aan te rommelen en naar mate je het steeds leuker gaat vinden investeer je je meer en meer in de hobby.

Laatst bewerkt:
Een goede coach die je een schop onder je hol geeft heb je nodig. misschien nog beter PB.

Nu 2j verder van dit topic, en met alle advies nog niks geholpen

Misschien is dit wat je nodig hebt

Coach nemen, hardstyle luisteren, trainen, caffeine pompen en meal prep van muscle meat of zo bestellen. Voor mij werkte ook boeken zoals David Goggins

Schaf een grotere vriezer aan en ga los bij

dan trek je elke dag een of een paar maaltijden eruit en hoef je niet in de verleiding te komen voor junkfood

Dit is ook hoe ik het doe, anders kom ik vaak gewoon niet uit met tijd.
Veel producten van musclemeat zijn erg goed te doen, zeer tevreden over!

Een goede coach die je een schop onder je hol geeft heb je nodig. misschien nog beter PB.

Nu 2j verder van dit topic, en met alle advies nog niks geholpen
Iemand die wil, vindt een manier. Wie niet wil, vindt een excuus :rolleyes:

Back
Naar boven