XXL Nutrition

Helfi natuurlijke whey-eiwit (zuiver)

Bezoekers in dit topic

physiquenl

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
18 apr 2014
Berichten
1.012
Waardering
56
Lengte
1m65
Massa
80kg
Vetpercentage
12%
Beste DBB,

Ik heb kennis mogen maken met de Bulletproof Whey Protein Poeder. Deze zak heb ik aangeschaft op www.helfi.nl. Vanwege de onduidelijkheden rondom de whey (voornamelijk de uitslagen van Body en Fit Whey Perfection was ben ik op zoek gegaan naar zuivere eiwitpoeder.

Het is een licht verteerbare eiwit, die gemaakt wordt van verse melk i.p.v. de normale bijproducten uit de kaasproductie.

Op de site van Helfi staat het volgende vermeld:
-Bulletproof Whey Protein wordt gemaakt van verse melk in tegenstelling tot andere whey protein die vaak gemaakt worden van bijproducten van kaasproductie. De stoffen in verse melk bevatten elementen die goed zijn voor het immuunsysteem
-het unieke filter- en droogproces zorgt ervoor dat de whey niet wordt blootgesteld aan hoge temperaturen die de unieke ingrediënten vernietigen. Hierdoor is het rijk aan vitamines en mineralen.
-bevat geen antibiotica, xenon oestrogeen of rBGH
-het whey concentraat versterkt de hoeveelheid glutathione waardoor je een hogere weerstand hebt tegen verontreiniging, stress en giftige stoffen
-de toegevoegde Colostrum helpt het immuunsysteem en stimuleert groei
-er worden geen vulstoffen toegevoegd om kosten te besparen
-MCT poeder geeft extra energie voor maximale mentale prestaties
-zeer goede prijs kwaliteit verhouding
-er zijn geen (kunstmatige) zoetstoffen toegevoegd aan Bulletproof Whey Protein

De voedingswaarden per 14 gram zijn:
kcal: 60kcal
vet: 1,5gr
koolhydraten: 1gr
eiwitten: 9gr

Per 100 gram zitten er dus 64gr eiwitten in, maar volgens het etiket is dit wel de meest zuivere variant. Het product bevat geen smaak- of zoetstoffen dus is puur voor de bodybuilder die waarde hecht aan kwaliteit zonder aan de smaak te denken.
 
Laatst bewerkt:
Beste DBB, Ik heb kennis mogen maken met de Bulletproof Whey Protein Poeder. Deze zak heb ik aangeschaft op www.helfi.nl. Vanwege de onduidelijkheden rondom de whey (voornamelijk de uitslagen van Body en Fit Whey Perfection was ben ik op zoek gegaan naar zuivere eiwitpoeder. Het is een licht verteerbare eiwit, die gemaakt wordt van verse melk i.p.v. de normale bijproducten uit de kaasproductie. Op de site van Helfi staat het volgende vermeld: -Bulletproof Whey Protein wordt gemaakt van verse melk in tegenstelling tot andere whey protein die vaak gemaakt worden van bijproducten van kaasproductie. De stoffen in verse melk bevatten elementen die goed zijn voor het immuunsysteem -het unieke filter- en droogproces zorgt ervoor dat de whey niet wordt blootgesteld aan hoge temperaturen die de unieke ingrediënten vernietigen. Hierdoor is het rijk aan vitamines en mineralen. -bevat geen antibiotica, xenon oestrogeen of rBGH -het whey concentraat versterkt de hoeveelheid glutathione waardoor je een hogere weerstand hebt tegen verontreiniging, stress en giftige stoffen -de toegevoegde Colostrum helpt het immuunsysteem en stimuleert groei -er worden geen vulstoffen toegevoegd om kosten te besparen -MCT poeder geeft extra energie voor maximale mentale prestaties -zeer goede prijs kwaliteit verhouding -er zijn geen (kunstmatige) zoetstoffen toegevoegd aan Bulletproof Whey Protein De voedingswaarden per 14 gram zijn: kcal: 60kcal vet: 1,5gr koolhydraten: 1gr eiwitten: 9gr Per 100 gram zitten er dus 64gr eiwitten in, maar volgens het etiket is dit wel de meest zuivere variant. Het product bevat geen smaak- of zoetstoffen dus is puur voor de bodybuilder die waarde hecht aan kwaliteit zonder aan de smaak te denken.

Je kan hem nog op smaak brengen met de vanille- of chocoladepoeder van de site of natuurlijk flavourdrops van andere sites.
 
Bijna €60 voor nog geen halve kilogram eiwitpoeder? Nee bedankt, dan bestel ik liever bij XXL of Sportfood. Daar kun je immers ook ongezoete whey krijgen.
Die verdere "elementen die goed zijn voor het immuunsysteem" is ook maar dubieus.
Welke elementen zijn dit dan, heb nergens namen van de stoffen gezien.

PS:
De stoffen (fenolen) die goed zijn voor het immuunsysteem zitten ook in alcoholvrij bier:
http://ergogenics.org/liter-alcoholvrij-bier-houdt-marathonloper-gezond.html
 
Ik heb ook whey staan van XXL, Bodylab en MyProtein maar vanwege de onduidelijkheid heb ik deze een keer erbij genomen. Ik weet dat er mensen zijn waarvoor de smaak en prijs niet van belang is maar wel de kwaliteit.
 
In mijn ogen een overpriced product. Reguliere whey van XXL/Powersupplements/Myprotein is uitstekend.
 
Back
Naar boven