MuscleMeat

Hellup ik verzuip! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Tja, al 2 weken voel ik me zwaar klote... blijkbaar overtraind? Te lang aan KT doen en dat 5x per week (later 4x) en 3x per week cardio.. plus 150 km fietsen bij 1800 kcal.

Nu is me verteld dat ik meer moet eten. Ik ben echter na de twee spinning marathons zo uitgeteld, dat ik nergens meer zin in had. Ik ben gestopt met het afwegen van eten en het kost me moeite om tijdig te eten.
'k Ben wel met een nieuw KT-progje begonnen dat meer op kracht focust, minder tijd kost en dus tijd oplevert voor fietsen.

Door de vermoeidheid heb ik afgelopen week een spinningles laten lopen, waardoor ik me nog kloteriger voelder. Zaterdag wel meegedaan maar met weinig energie.

Terwijl ik woensdag na het eten van bananen een dropjesvreetbui kreeg, had ik de dagen erna helemaal geen zin meer in eten en voor die spinningles heb ik ook niet de benodigde KH gegeten. In de noten die ik mee had genomen voor erna, had ik al helemaal geen zin. Drankjes krijg ik wel goed weg, maar ik combineer eiwit met vet niet met KH, die eet ik erbij.
Maar blijkbaar kan ik niet goed tegen lactose, daarom had ik de slagroom eruit gegooid.
Kan ik eventueel mascarpone nemen? Dat is vet in vaste vorm wat ik wel kan oplossen met heel goed mixen denk ik... Daar zit vast minder lactose in (nadeel is dat het veel duurder is dan slagroom).

Ik weet echt niet of het wel zin heeft om meer te gaan eten. Nu ik iets minder aan sport heb gedaan (3 dagen ipv 6) ben ik gelijk 1 kg aan gekomen evenals ettelijke centimeters erbij (2-3) op buik en billen.. Meer gaan sporten onderdrukt wel het hongergevoel bij mij, maar minder eten is misschien niet zo zinvol.

Espi... die al 2 of 3x had moeten eten maar alleen nog maar een ontbijt op heeft.
 
Laatst bewerkt:
Gvd, volgens mij moet je eens deftig 1 schema voor een hele tijd volgen en dan zien hoe je evolueert!!!
Espi, je verzuipt in de theorie terwijl je eigenlijk een keer dat je een bepaald schema hebt het gewoon moet doen en voor de rest er niet meer over nadenken/praten. Idem dito voor eten - je overtheoretiseert ipv naar je lichaam te luisteren. Zorg nu maar gewoon dat je iets doet waar je je goed bij voelt zonder elke 2 dagen iets anders te proberen... je lichaam is geen stukje speelgoed.

My 2 cents.

ps Ow ja, en lees mijn sig maar eens deftig.
 
Naar mijn lichaam luisteren? Ja, daarom juist verander ik schemas omdat dat lichaam zegt dat iets niet bevalt.
Het trainingsschema dat ik nu heb wil ik handhaven alleen evt. volgorde veranderen.. zal wel moeten met zoveel te fietsen kilometers.

Op 1800-2000 kcal zit ik al 4 maanden. In de eerste 2 maanden deed ik eerst BFL en ging toen op intensieve fietsvakantie. Toen viel ik veel af. Erna at ik evenveel, maar deed meer.. Dus nu meer gaan eten?

De eiwitdrankjes van mij waren altijd op basis van wei met kwark en slagroom (en koffiepoeder). Nu ik niet goed tegen slagroom blijk te kunnen, weet ik niets anders te verzinnen dan noten, die ik niet wegkrijg. Dan maar een KH-eiwitdrank nemen en het uit ketose komen voor lief nemen? Dan denk ik aan ananassap met eiwit (kwark-weipoeder).

Espi
 
Laatst bewerkt:
:(

Je snapt niet echt wat ik wil zeggen hé?!
Ik vind dat je gewoon moet doen wat je zelf en je lichaam goed vinden en niet voortdurend afgaan op het zoveelste onderzoek of de zoveelste theorie die je ergens op het internet hebt gevonden en alles gaan overanalyseren...

Verdorie, je lichaam is uniek en van jezelf en het reageert ook zo - je kan sommige dingen best als richtlijn gebruiken maar vragen zoals 'Moet ik een KH-eiwitdrank nemen dan en het uit ketose komen voor lief nemen?' kan je alleen zelf beantwoorden.

Je zegt 'Tja, al 2 weken voel ik me zwaar klote... ' en dan moet iemand anders via internet kunnen zeggen waarom?
 
OK, Byron, maar op mijn lichaam afgaan durf ik niet. Ik heb nooit ernaar geluisterd en dat vind ik moeilijk.. of is het eerder een kwestie van onmiddellijk reageren?
En alle theorietjes de theorietjes laten?

Espi
 
theorietjes als uitgangspunt nemen. Verder maak je dan kleine aanpassingen net zolang tot je voor jezelf zoiets hebt waar je je lekker bij voelt.

vb. keto werkt wel degelijk, maar voor mezelf heb ik ondervonden dat laag in carbs heel hoog in eiwitten en relatief laag in vetten beter werkt.

Evenals bepaalde normen qua eiwitinnames, richtlijnen geven meestal aan 1.8-2gr per kg. ik voel me beter bij 3-3+

Ieder lichaam is weer anders en zolang je niet naar je lichaam leert luisteren zal je er nooit profijt van ondervinden en zal je met de problemen blijven zitten waarmee je nu zit.

Ook moet je het wat meer de tijd gunnen, binnen 2 weken kan je niet bepalen of iets wel of niet werkt, gaat meestal wel een tijd overheen.



groeten
 
Ik voel me nu 2 weken zwaar klote sinds ik aan de spinning marathon heb meegedaan, waarvoor ik wel heel veel KH heb ingenomen. Die ging toen heel goed, maar wellicht heb ik niet genoeg bijgegeten en sindsdien ben ik in de 'versukkeling'. Ik had 1 week rust moeten nemen bij de overgang naar een 3x/wk KT schema (in combinatie met 3x spinning) maar heb dat niet gedaan.

Ketodieet volg ik al 4 maanden, eerst met heel goed resultaat, maar wellicht door te laag calorie-gehalte in verhouding met activiteitenniveau blijft het gewicht (en vet%) hetzelfde. Na 2 weken geen zin in afwegen van eten maar toch keto eten en minder sporten kom ik gelijk een kilo aan..
Maar ik moet niet panieken misschien.

Wat is voor jou trouwens laag in KH? Hoeveel gram is dat per dag?

Espi
 
EXTREEM WERKT NIET!
Je moet verder idd luisteren naar je eigen lichaam want je kan niet een theorietjes van het net plukken en metteen verwachten dat je daarop perfect gaat.
Verder denk ik dat je zoiezo moet denken in langere periodes, die korte harde dieten werken tijdelijk maar houd je nooit vol, daarom moet je iets doen dat vol te houden is, waar je zonder jezelf slecht te voelen mee verder kan voor je hele leven en niet voor 1 maand ofzo.
 
tijdens mij cuttingcycle heb ik mn koolhydraten steeds verlaagt, tot ik op een keer op max 20gr zat ofzo. Iets van een half sneetje roggebrood per dag
 
Vanmiddag ga ik voor het eerst een wei-ananas shake proberen zonder vet , kijken of dat bevalt. (kwark is op).

Espi, die weer eens giga-depri is.... en geen eetlust heeft (komt door caffeïne, 200 mg pilletje genomen vanochtend). Krijg amper mijn lunch naar binnen... (spinazie met koolvis) en ben het ene moment aan het lachen :lol: en het andere letterlijk aan het huilen zonder aanleiding... :sob: ... ik heb nog nooit zulke extreme stemmingswisselingen meegemaakt...
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Esperantisto


ben het ene moment aan het lachen :lol: en het andere letterlijk aan het huilen zonder aanleiding... :sob: ... ik heb nog nooit zulke extreme stemmingswisselingen meegemaakt...


Niet kwaad bedoeld hoor Espi, maar volgens mij heb je eens een stevige beurt nodig!!!!
 
Haha Oli... maar niet van jou! :lol: Je hebt me wel aan het lachen gekregen..
Dan eerder speed of bij gebrek daaraan KH en stimulantia... ik nam net de helft van de nieuwe wei-ananasshake en het had bijna hetzelfde effect. Daarna een theelepel guaranapoeder en ik vlieg door het dak ahw...

Op weg naar de sportschool... voor weer een afmattend partijtje squatten, bankdrukken en chinnen.. evenals spinnen.

Espi
 
Interessant.. heel interessant. Een uur eerder KH innemen en 50 gram KH extra maken een wereld van verschil uit.
Normaal begin ik pas in de sportschool aan de KH.
Nu dronk ik de nieuwe drank (50 gram wei en 1 blik ananas = plm 80 gram KH plus wat kaneel en een beetje kokos) voor de helft thuis op en merkte al wat effect tijdens de fietstocht.
Daar heb ik nog 25 gram KH aan drop gegeten (30 g) en de KT ging als een speer....
De tweede fles soldaat gemaakt tijdens spinningles en omdat ik me nog energiek voelde nog 24 minuten depletie-oefeningen gedaan op de hometrainer: 30 s op trapfreq van 120-140 en dan 1,5 minuut rust.. tegen het eind was ik gaar.

Ik had geen eten meer bij me en merkte duidelijk dat alles op was want het tempo was zeer laag en ik voelde me alsof ik dronken was. Opmerkelijk was dat ik na ongeveer 14 km toch ineens kon versnellen voor een eindsprint.. blijkbaar is toen de vetverbranding in werking getreden..

Ik geloof dat een weidrank met KH ipv met vet me wel bevalt... dan zorg ik gewoon dat alle overtollige KH met een hometrainer sessie worden verbrand na afloop.

Zie PL voor bespreking training...

Espi, die ongeduldig op haar avondeten (in de magnetron) aan het wachten is: weer spinazie met koolvis, maar nu met extra vet (Manchego kaas)....
 
Laatst bewerkt:
Espi, deze ga je ook weer idioot vinden, maar eigenlijk meen ik hem....
Probeer eens gewoon een paar weken aan een stuk elke dag een uurtje te bewegen (spinnen, gewoon fietsen, steppen, joggen... maakt niet uit).
En dan gewoon 3x in de week wat krachttraining doen met oefeningen die je aangenaam vind, maar je toch moeite kosten.....
Als je dat een maand gedaan hebt, denk er dan pas nog eens over na hoe je je verdere training wil aanpakken...
 
Ik heb deze wanhoop van Espi nu al op verschillende boards teruggevonden....
ik wilde me er eigenlijk niet mee bemoeien omdat ik verder nog niet zoveel van haar gelezen heb maar nu dan toch maar mijn gedachten...

Ik zie inderdaad ook terug dat je een onwijze hoeveelheid kennis over al hetgeen training en voeding betreft aan het vergaren bent...
maar ook dat je steeds depri en ongelukkig bent en last hebt van moodswings...

ik had dat zelf een tijdje geleden ook, samen met mijn ex-vriend...
we waren namelijk zo bezig met trainen dat niets op een gegeven moment nog goed genoeg was.... alles voelde gewoon k*t.....
het overmatig gefocused zijn op je lichaam kan ook dat slechte gevoel met zich meebrengen....

ik zie dat mensen je proberen van goed advies te dienen, en bovenstaande postings kan ik me helemaal in vinden...
maar voornamelijk mijn advies...
probeer inderdaad je lichaam de tijd te gunnen, ga gewoon lekker een tijdje een zelfde voedingsschema volgen en trainen naar dat je je goed voelt... even lekker opladen om straks lekker fris de zomer tegemoet te gaan....

en je hebt al veel bereikt, kijk daar ook eens naar terug.... :D..
keep up te good work, maar nog veel belangrijker, werk naar een gelukkige espi toe...
 
Veel te extreem wat je allemaal doet. Ik heb dit ook eens gedaan, was ook helemaal 'uitgeblust'. Na een week lang rust + normaal dieet was ik er weer bovenop. Ik volgde toen ook een ketogeen dieet en berekende alles wat ik deed, daarnaast deed ik veel te veel cardio. Ik had wel mijn doel om droog te worden bereikt(bf 5%), maar kon bij wijze van spreken geen trap meer oplopen.
 
Dat van die extreme stemmingswisselingen ligt dus aan het hypo zijn: te laag bloedsuikergehalte. Ik had nl. van het weekend totaal geen zin in eten...

Mja.. ik ga denk ik maar stoppen met calorietjes tellen en ook niet meer zo extreem ketoën omdat ik domweg te veel aan cardio doe om dat zonder extra KH vol te houden. Dat blijkt vooral nu ik ineens wel als een speer ga als ik voldoende KH inneem vlak voor de training. Ik heb gehoord dat ik toch ook maar beter ook een KH-drank NA de training moet nemen ook al ben ik dan niet in 'ketose'.

Dus... min of meer het zelfde blijven eten, meer KH en dan vooral 's ochtends vroeg en tijdens/na de training. Voor de rest niet meer te veel focussen op lijnen maar op kracht- en prestatieverbetering, waar ik nog steeds gestaag vooruit ga en zeker zodra ik meer koolhydraten gebruik.
Misschien komt het afvallen dan vanzelf ? Een vriendin schreef me dat het misschien net gaat als met vrouwen die zwanger willen worden. Lukt ze niet en dan wanneer ze stoppen met dwangmatig er mee bezig zijn, hoppa! Zijn ze zwanger..... ik ga in ieder geval op reis mijn vetmeter niet meenemen, mag wateengedoe van me lenen! En ik ga lekker fietsen en lol trappen en hopelijk kan ik ook blijven trainen, want ik vind KT toch wel hartstikke leuk...

Maar toch: ik bleek vanochtend 1 kg kwijt te zijn. Het bleek vocht te zijn.. er was nog geen gram vet afgegaan... tsss.. 33% vet!!! Het is toch om uit je vel te springen. Al 4 maanden bezig en slechts 5 kg kwijt zijn...
 
Laatst bewerkt:
"Een vriendin schreef me dat het misschien net gaat als met vrouwen die zwanger willen worden. Lukt ze niet en dan wanneer ze stoppen met dwangmatig er mee bezig zijn, hoppa! Zijn ze zwanger..... "






Het is net zoals wanneer je aan het naaien bent als je erg veel gezopen hebt!! Je denkt: nou ik kan toch niet klaarkomen hoor en dan ineens als je het niet meer verwacht: HOPPA ....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb heel weinig tijd, maar wilde toch even opnieuw goed nieuws doorgeven. Vanlochtend plm 150 g aan KH naar binnen gestouwd, vnl. voor en tijdens de training, maar ook een beetje erna. En het ging fantaaastisch. Echt, ik heb gezweet bij spinning, niet meer normaal... en zelfs weer een PR (erna notabene) op het 5x5 schema (zwaar) voor benen: gelegpresst op 170-170-180-200 en 220 kg (was toen eindelijk uitgehijgd van spinning)... alleen moeilijk de hoek goed te krijgen. Minder dan 90 graden en het belast je knieën en pezen te veel en groter dan 90 graden is het te makkelijk...

Espi die nu voor cortisol meting naar ziekenhuis moet...ben benieuwd want ik moet vannacht opblijven om in te pakken voor de reis (ga 7 weken weg)
 
Back
Naar boven