Fitness Seller

Hellup, wat moet ik met 4,5 kg weipoeder? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Een aantal maanden geleden heb ik uit de VS per post 10 imperialistische ponden weipoeder besteld van het merk

Optimum Nutrition Whey Protein (smaak vanilleijs).

Het is dus 4,5 kg poeder.. in een zak!

Waar LAAT ik dat allemaal? Ik dacht aan verdelen in zo'n 20 kleinere zakjes van 225 gram, maar moet dat niet geseald worden? Ik heb geen zin om het te laten bederven, daar is het spul te duur voor... al was het inclusief verzendkosten nog altijd de helft goedkoper dan wat ik er bij de lokale natuurvoedingswinkel voor betaalde..

Bespottelijk trouwens, mijn broer, die melkveehouder is, vertelde me dat de marktprijzen voor weipoeder rond de 1 euro liggen! :mad:

Dus, wat doen jullie er mee? In een grote afsluitbare trommel of zo, zoals waar waspoeder in kan???

Bovendien vraag ik me af hoeveel gram van dat spul ik per dag kan gebruiken? Een of twee eiwitdrankjes maken per dag? Sorry als dit al 200 000 maal gevraagd is.
 
koop zo een grote emmer weightgainer.. vreet hem op in 1 weekend en stort die proteine erin! :D:D doe ik ook altijd!
Altijd!
 
Ik heb ook weleens zo'n grote zak van 4,5 kilo met weightgainer. Ik doe gewoon een gedeelte in een tupperware trommel en de zak maak ik weer dicht. Als de trommel leeg is vul ik die weer bij.

Ik denk niet dat het zo snel zal bederven. met een paar weken heb je het toch op.
 
Originally posted by -PEOPLES-
Ik heb ook weleens zo'n grote zak van 4,5 kilo met weightgainer. Ik doe gewoon een gedeelte in een tupperware trommel en de zak maak ik weer dicht. Als de trommel leeg is vul ik die weer bij.

Ik denk niet dat het zo snel zal bederven. met een paar weken heb je het toch op.
Ik weet niet hoeveel je van dat spul neemt, maar ik was niet van plan meer dan 1 drankje per dag er mee aan te maken. In 30 gram zit al 23 gram eiwit en dat is precies net zoveel als ik in 1 maaltijd hoor in te nemen.
Er zit dan voor 150 porties eiwit in die zak.. beetje veel voor 'een paar weken'
 
Originally posted by Esperantisto

Ik weet niet hoeveel je van dat spul neemt, maar ik was niet van plan meer dan 1 drankje per dag er mee aan te maken. In 30 gram zit al 23 gram eiwit en dat is precies net zoveel als ik in 1 maaltijd hoor in te nemen.
Er zit dan voor 150 porties eiwit in die zak.. beetje veel voor 'een paar weken'

peoples had het over een weightgainer... :D :rolleyes:

en stop idd het 'spul' in zo'n grote weightgainer emmer ofzo...
 
Wat je eventueel kan doen is gewoon vanuit de zak gebruiken. Hoekje eraf knippen, en daaruit 'gieten'. Of af en toe een kleine pot vullen, en de zak dicht met een knijper/plakbandje...
 
Het is zo simpel... :D
 
Eens geopend denk ik niet dat het verstandig is van eiwitpoeder langer dan 3 maand te bewaren. Beste is van het met zo weinig mogelijk lucht terug te verzegelen. In de grootwarenhuizen verkopen ze verschillende zakjes van 250cl tot 5l. Verdeel het daar eventueel in, ontdoe het van de lucht en doe er eventueel een drooghoudtablet of zakje in. Zo kan je het het langst bewaren. Trommels of potten bevatten nog altijd lucht. Groote zakken of trommels kopen van 4 a 5kg is alleen maar nuttig voor mensen die dit binnen die 3 maand opgebruiken.
 
Verkoop de helft voor een vriendenprijs aan soulreaver :) dan komt die het nog halen ook, hee!! service of wat? :)
 
Originally posted by soulreaver
Verkoop de helft voor een vriendenprijs aan soulreaver :) dan komt die het nog halen ook, hee!! service of wat? :)

Jaha, ik houd het lekker voor me zelf, dan moet hij ook maar een zak weipoeder uit de VS bestellen... Tenzij we samen gaan delen in de verzendkosten :).
Nee, ik ga het gewoon sealen.. die eiwitten zijn te kostbaar om te laten bederven of achteruitlopen in kwaliteit.
Ik kijk de werknemers van de slagerij bij AH wel eens lief aan en bied een paar euro voor het gebruik.. Of ik ga eens informeren wat zoiets kost, er zijn nog wel meer levensmiddelen, die ik in bulk wil inkopen en dan luchtdicht verpakken voor langere tijd...

Groetjes

Esperantisto
 
Originally posted by Esperantisto


Jaha, ik houd het lekker voor me zelf, dan moet hij ook maar een zak weipoeder uit de VS bestellen... Tenzij we samen gaan delen in de verzendkosten :).
Nee, ik ga het gewoon sealen.. die eiwitten zijn te kostbaar om te laten bederven of achteruitlopen in kwaliteit.
Ik kijk de werknemers van de slagerij bij AH wel eens lief aan en bied een paar euro voor het gebruik.. Of ik ga eens informeren wat zoiets kost, er zijn nog wel meer levensmiddelen, die ik in bulk wil inkopen en dan luchtdicht verpakken voor langere tijd...

Groetjes

Esperantisto

Kep me eigen goedkope adressen.. Me oude vertrouwde leverancier kan ook weer alles leveren :)
 
Originally posted by soulreaver


Kep me eigen goedkope adressen.. Me oude vertrouwde leverancier kan ook weer alles leveren :)

O, wat betaal je dan voor een kilootje weipoeder?? Nu word ik nieuwsgierig? Kijk ik heb er niks op tegen om bepaalde kosten te delen, maar vooral de verzendkosten zijn zodanig hoog, dat het handiger is om in bulk in te kopen en dan zelf kleinverpakkingen te maken..

Wij slachtten vroeger thuis ook altijd een half rund en huurden dan een half jaar een diepvries bij de slager tot het vlees in de eigen vriezer weer op was.. is ook lekker goedkoop..

Morgen ga ik maar eens een bulkhoeveelheid kwark voor een weekje bij de Aldi halen... 3 pakken!

Esperantisto
 
Voor de duidelijkheid.. je slacht een heel rund, mochten jullie erg gaan twijfelen.. we deelden dat dan met familieleden, die de andere helft overnamen en hetzelfde deden.. Een varken kun je als gezin wel in zijn geheel opkrijgen.
Jammer dat ik geen kippen kan houden hier.. al die eieren gaan ook in de papieren lopen, maar ik heb me ook laten vertellen dat hoogproductieve kippen erg veel voer nodig hebben.. en als de slangen dan ook nog eens je kippen en eieren op gaan vreten, dan ga je zelfs voor 45 mensen toch nog eieren kopen, zoals mijn gastvrouw in brazilië deed.. ;).


De agrarische groeten

Esperantisto
 
ik krijg me whey binnen in emmers van 3 kg werkt best ik vul elke keer een slabakje uit die emmer en de emmer goed afsluiten en opbergen en nix aan t handje :p
 
Originally posted by wateengedoe2

Vraag aan f*cking ecto of hij al die lege weightgaineremmers naar je opstuurt :p

L:DL
 
Heb 2 Curver dozen van ieder 4L gekocht, daar moet het in kunnen. Niet rechtstreeks maar in boterhamzakjes die ik dan met zo'n stukje plakband afsluit.
Helaas vond ik maar 1 winkel die droogmiddel verkocht en daar was het op.. de fotograaf. Duur spul: 4 euro voor 3 zakjes. En het duurde ook nog eens 10 dagen voor het er zou zijn...

Daar ga ik niet op zitten wachten!

Dit moet ook goed gaan.. ik ga lekker poeder zitten afwegen straks.

Groetjes van Esperantistino die niet op weightgainer emmers zit te wachten ;).
 
nee want dan zou je toch ook echt verzendkosten moeten betalen :p
 
las op bb.com dat fitnessman (heel bekend aldaar) zijn wei ook bij een of andere boer haalt omdat het een afval product is (zo noemt ie het).
 
Originally posted by ErEf
las op bb.com dat fitnessman (heel bekend aldaar) zijn wei ook bij een of andere boer haalt omdat het een afval product is (zo noemt ie het).
Klopt.. en wij zijn zo stom om er goudgeld voor te betalen.
Mijn broer krijgt sinds de mond- en klauwzeer slechts afbraakprijzen voor zijn koeien, en dacht je dat de prijzen in de winkel gezakt zijn? NEE! Gvd, gvd!

Idem dus voor varkensvlees, dat was vandaag in het nieuws: marktprijzen 10% gedaald, winkelprijzen 25% verhoogd!
 
Back
Naar boven