Fitness Seller

Hellup, wat moet ik met 4,5 kg weipoeder? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

is dat droog-houd-spul niet chemisch en daardoor niet geschikt voor voedsel esperantisto?

ik ken alleen dat spul van bizon, maar dat zal t vast niet zijn... :D
 
De wei die je bij de boer/kaasfabriek haalt kan je niet vergelijken met wei als supplement !!!!!!!
 
Inderdaad...ik vind dat ook een domme opmerking...
 
Originally posted by 3XL
De wei die je bij de boer/kaasfabriek haalt kan je niet vergelijken met wei als supplement !!!!!!!
De weipoeder die je koopt is extra gezuiverd en natuurlijk poedervormig, maar het kwaliteitsverschil is niet gigantisch denk ik.. dus als je het voor een klein prijsje kunt kopen, is dat mooi meegenomen.
Uiteraard zul je veel grotere hoeveelheden moeten innemen om de zelfde hoeveelheid eiwit tot je te kunnen nemen, maar dat spreekt voor zich.
 
Nee hoor...nooit gehoord van concentraat, isolaat...ion exchanged ed
 
Originally posted by Robin
Nee hoor...nooit gehoord van concentraat, isolaat...ion exchanged ed
Pak het pak er maar eens bij:
- whey protein concentrate (gewoon geconcentreerd door verdamping bij redelijk lage temperaturen)
- ion exchange whey protein isolate (geïsoleerd mbv hogere concentratie ionen, de techniek had ik je ooit kunnen uitleggen, maar ben het helaas vergeten, is een veel verfijndere concentratietechniek omdat er niets gedenatureerd kan worden, wel redelijk duur)
- cross flow micro-filtered whey protein (concentratie onder druk? er komen ook veel andere stoffen mee, o.a. mineralen)
- low molecular weight and hydrolyzed whey peptides (chemisch proces). , gedenatureerd spul, maar wel volgens hen snel opneembaar en bruikbaar.
 
Die gast drinkt vast gewoon 3 liter wei na de training :D ;) Of het lekker is ... :)
 
Originally posted by Esperantisto

Pak het pak er maar eens bij:
- whey protein concentrate (gewoon geconcentreerd door verdamping bij redelijk lage temperaturen)
- ion exchange whey protein isolate (geïsoleerd mbv hogere concentratie ionen, de techniek had ik je ooit kunnen uitleggen, maar ben het helaas vergeten, is een veel verfijndere concentratietechniek omdat er niets gedenatureerd kan worden, wel redelijk duur)
- cross flow micro-filtered whey protein (concentratie onder druk? er komen ook veel andere stoffen mee, o.a. mineralen)
- low molecular weight and hydrolyzed whey peptides (chemisch proces). , gedenatureerd spul, maar wel volgens hen snel opneembaar en bruikbaar.

Waar wil je naar toe met deze post? Je bevestigd zelf dat er een groot verschil is dus...
 
Originally posted by Robin


Waar wil je naar toe met deze post? Je bevestigd zelf dat er een groot verschil is dus...
Je zei dat je er niets van snapte...

Dat mijn weipoeder hoog gezuiverd is, wil nog niet zeggen dat ongezuiverde wei slecht is! Je hebt er alleen meer van nodig om dezelfde hoeveelheid eiwit binnen te krijgen...
Het is echter moeilijker uit te mikken hoeveel dat dan moet zijn en bovendien is dat spul niet lang houdbaar. Weipoeder is wel lang houdbaar.

Dus, het financiële voordeel kan wel eens in een nadeel veranderen wegens de praktische bezwaren.

Groetjes
 
Haha, zo bedoelde ik dat dus niet. Ik wilde daarmee aangeven (met die verschillende varianten) dat er wel degelijk grote verschillen zijn...

En dat je er meer van moet eten...ja...dat is dus het verschil. En dat vind ik geen klein verschil.
 
Originally posted by Robin
Haha, zo bedoelde ik dat dus niet. Ik wilde daarmee aangeven (met die verschillende varianten) dat er wel degelijk grote verschillen zijn...

En dat je er meer van moet eten...ja...dat is dus het verschil. En dat vind ik geen klein verschil.
Ja, maar als je het spotgoedkoop kunt krijgen.. bedenk de marktprijs voor wei(poeder?) is slechts 1 euro per kg.. stel dat maar eens tegenover de bespottelijk hoge prijs die ik bij een natuurvoedingswinkel moest betalen: 31,60 euro voor slechts 500 gram!
Mijn Amerikaanse weipoeder van Optimum Nutrition is minstens de helft goedkoper zelfs inclusief verzendkosten, maar nog altijd ruim 20x duurder dan de marktprijs..
Dan moet je wel heel veel wei drinken om die prijs te benaderen

Miepkniep
 
Kun je mij precies vertellen op welke site het was, wat de verzendskosten waren en hoe het kan dat je geen invoerrechten hebt moeten betalen.

mzzls
 
Eh, ik zal de bron even stilhouden voor het geval ik in moeilijkheden kom.
Het is gewoon per post verstuurd.. ik heb de vervoerskosten erbij betaald. Geen punt.
Ik gebruik nu 40 gram per dag en doe dus 110 dagen met zo'n zak, dat is zo'n 3,5 maand. Drie zakken per jaar dus, da's te doen.
Wat ik destijds precies heb betaald voor de weipoeder weet ik niet meer, ik heb nl. ook een aantal eiwitrepen van MetRX erbij besteld.

Mijn nieuwe bestelling was nog weer iets goedkoper: 49,95 USD (plm 53 euro) voor 4,5 kg. Dat is zo'n 6 euro per 500 gram. Laat daar 10 dollar vervoerskosten bij komen, dan komt dat neer op = 7,5 euro/500 g dus ongeveer een kwart van de prijs die ik er in NL bij een natuurvoedingswinkel voor neergelegd heb en 60% van wat je hier in de online-winkel betaalt.

Tegelijkertijd heb ik 1000 gram glutamine besteld, dat is ook voor 100 dagen gebruik. Kost 36 dollar (plm 38 euro). Als Glutaforce van J-Tech hetzelfde is, dan kost dat hier 70 euro/1000 gram. Ook plm 2x zo duur.

Kortom, bestellen aan de andere kant van de plas heeft aanzienlijke voordelen.
Hierbij wil ik aanvullen dat ik de verkoper aan de andere kant van de 'lijn' al ken van een discussielijst en er dus alle vertrouwen in heb dat hij (weer) de afspraken nakomt. Vorige keer heb ik er een gratis t-shirt bijgekregen ook...
 
Zeker wel relaxed, maar ik denk dat je er een beetje mazzel mee moet hebben waar je het besteld ivm de douane en vervoerskosten.

Zelf heb ik wat geinformeerd en er werd mij verteld dat ik per vliegtuig 75$ moest betalen en per boot 40$. Dan moet ik behoorlijk wat bestellen voordat het aantrekkelijk wordt (ivm vervoerskosten). Als ze dan bij de douane gaan heffen ben ik helemaal failliet.

Ik ga het een keertje proberen om te kijken of ik invoerrechten moet betalen (schijnt redelijk vaak voor te komen).

Maar eerst ff een creditcard regelen:(

BTW sorry voor de late reply, maar mijn pc was gecrached.

mzzls
 
Johnny, je hebt gelijk. Ik had enorme mazzel omdat het van de eigenaar van een forum kwam waar ik wel eens meebabbelde. Toen ik bij netrition.com bestelde kwam er een schrikbarend extra bedrag aan verzend- en importkosten bij, zodat ik de order maar snel heb afgezegd en opnieuw bij de zelfde bron heb besteld..
 
Esperantisto, wat kun je dan vertellen over de kwaliteit van de wei? Merk en samenstelling? Is dat hetzelfde van een A-Merk dat je hier in NL koopt?
 
Het is Optimum Nutrition en ik heb de smaak vanilla ijs. Lekker hoor!
 
zou je er gewoon geen shakes van kunnen maken, en die dan invriezen.. of is dat nt echt aan te raden?
 
Back
Naar boven