MuscleMeat

HELP!!!11 stroomuitval (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

AboveAndBeyond

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
6 sep 2014
Berichten
4.321
Waardering
1.786
Lengte
2m01
Massa
107kg
Vetpercentage
12%
Zojuist is in mijn bescheiden optrekje de stroom uitgevallen.
Nu ben ik niet zodanig hulpeloos dat ik geen palletje over kan halen, het probleem is dat er überhaupt geen palletje is om over te halen.
De aardlekschakelaar dateert nog uit de tijd dat mijn opa's hun fietsen onvrijwillig moesten doneren en ik kan er simpelweg geen wijs uit. Zoeken op internet levert bovendien ook niets op.
Ik weet dat het DBB publiek vol zit met vindingrijke mensen, dus als er iemand is die a.d.h.v. de bijgevoegde foto iets van hulp kan bieden dan ben ik diegene eeuwig dankbaar.

Alvast bedankt.

P.S. Ik heb allebei de zekeringen al vervangen, daar ligt het niet aan.
 

Bijlagen

  • 41DE7AE3-677C-430E-A045-8A7C3223F48A.jpeg
    41DE7AE3-677C-430E-A045-8A7C3223F48A.jpeg
    137,5 KB · Weergaven: 111
Helaas ben ik als faalmilleniaal al volledig uit de huizenmarkt geprijst, als het aan mij lag was ik hier al een tijdje weg. De kwaliteit van het huis komt redelijk overeen met die van de aardlekschakelaar, om je een idee te geven.
 
Zijn die ronde dingen met een zwart streepje erop geen knoppen (schakelaars) die je weer richting het streepje in kunt drukken?
 
1. Druk de knop met de T (linksboven aardlek) in. Springt de aardlek naar 0?
Dan weet je dat die werkt.
Zo niet zet de aardlek handmatig op 0 en weer aan op 1. Kijk of alles t dan doet.
2. Zet de midden schakelaars om. Ik kan niet geheel duidelijk zien of ze aan of uit staan.
3. Werkt 1en 2 niet dan zit er wss is de kast zelf iets niet goed.
Dan morgen monteur bellen.
 
Zijn die ronde dingen met een zwart streepje erop geen knoppen (schakelaars) die je weer richting het streepje in kunt drukken?
Alle knoppencombinaties heb ik al geprobeerd, hoewel ik je input waardeer.


1. Druk de knop met de T (linksboven aardlek) in. Springt de aardlek naar 0?
Dan weet je dat die werkt.
Zo niet zet de aardlek handmatig op 0 en weer aan op 1. Kijk of alles t dan doet.
2. Zet de midden schakelaars om. Ik kan niet geheel duidelijk zien of ze aan of uit staan.
3. Werkt 1en 2 niet dan zit er wss is de kast zelf iets niet goed.
Dan morgen monteur bellen.
Alle opties geprobeerd, geen enkele beweging.
Dan wordt het inderdaad maar een monteur bellen vrees ik. Bedankt voor de tips.
 
Oh ja... stap 0
Hebben de buren wel stroom? :o
Waren de "nieuwe" stoppen nog wel heel? (Heb dat zelf vroeger ook wel gehad. Bleken de reserve ook stuk... ) en waren de oude wel stuk? Zie puntje aan de achterkant.
Heb je overal in huis geen stroom?
Gezien 2 stoppen heb je nl 2 groepen
 
Laatst bewerkt:
Oh ja... stap 0
Hebben de buren wel stroom? :o
Jup, hoewel de dichtsbijzijnde buur 100m hiervandaan is. Ik woon in een soort bouwpakket aan de rand van een bos, stilletjes afwachtend totdat/of de huizenmarkt implodeert en ik een grote mensen huis kan gaan bewonen.
Heb je het problematische apparaat wel verwijderd?
Yes, ik was m'n slavinken uit de oven aan het halen (ja, ik maak slavinken klaar in de oven) toen alles eruitspatte. Deze gelijk van de stroom gehaald toen ik ging pogen om de stroom weer aan de praat te krijgen.
 
Heb je enexis al gecontacteerd?
 
Ik zie op de foto een electriciteit snoer.
Loopt die naar een stopcontact in de kast? Dan die even testen.

Wij hebben ook zo een kast gehad. Tot ie in de fik vloog door een lekkage.... bleek erboven 1 stopcontact te zitten. Dus konden we iig de vriezer en koelkast aansluiten. Duurde nl een paar dagen ivm nieuwe kast inbouwen en aansluiten....
 
Heb je enexis al gecontacteerd?
Nee, wilde eerst een aantal andere kanalen proberen om het te fixen. Monteur is nu de enige logische optie, lijkt mij niet dat een call center medewerker mij hier doorheen kan loodsen.

Ik zie op de foto een electriciteit snoer.
Loopt die naar een stopcontact in de kast? Dan die even testen.

Wij hebben ook zo een kast gehad. Tot ie in de fik vloog door een lekkage.... bleek erboven 1 stopcontact te zitten. Dus konden we iig de vriezer en koelkast aansluiten. Duurde nl een paar dagen ivm nieuwe kast inbouwen en aansluiten....
Snoer verdwijnt in de muur, er komt een hoop geweld bij kijken wil ik erachter komen waar dat snoer heen gaat.
 
Hoop dat t vandaag opgelost kan worden :(
 
Back
Naar boven