MuscleMeat

HELP 8 maanden niet trainen. Spierverlies treed op

Bezoekers in dit topic

makkzz

Novice
Lid geworden
21 mrt 2017
Berichten
14
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
Hi allemaal,

Door persoonlijke omstandigheden kan ik 8 maanden niet trainen, hiervoor ging ik wekelijks 4 a 5 keer.

Er zijn nu 4 maanden verstreken zonder trainen en de spiermassa is al duidelijk afgenomen (wat natuurlijk te verwachten was).

Ik vraag me echter af, over 4 maanden mag ik weer beginnen met trainen (na een stop van 8 maanden dus), hoe snel krijg ik mijn oude spiermassa weer terug? Ik heb het een en ander gelezen over spiergeheugen maar krijg daar geen concrete antwoorden uit. Ben dus daarom benieuwd naar mensen die in hetzelfde schuitje zaten en ook een lange tijd niet hebben kunnen trainen en daarna weer volop aan de bak gingen!

Ik hoor het graag :)
 
Waarom mag je niet trainen?
 
In de gevangenis kan je toch gewoon jacked worden?
 
Een verhoogde inname van chocomel en pindakaas kan tot beperking spierverlies en beter geheugen leiden. Al zijn de resultaten, zover mij bekend, gebaseerd op zes maanden onderzoek uit de praktijk.
 
Een 3-4 tal maanden (?)

Gevoelsmatig zou ik zeggen wat langer, maar als je voeding, training en rust on top zijn kan het imo vrij snel gaan.
 
Tenzij je geopereerd bent aan weet ik het wat, kun je imo gewoon bodyweight oefeningen doen toch? :dunno:
 
Hi allemaal,

Door persoonlijke omstandigheden kan ik 8 maanden niet trainen, hiervoor ging ik wekelijks 4 a 5 keer.

Er zijn nu 4 maanden verstreken zonder trainen en de spiermassa is al duidelijk afgenomen (wat natuurlijk te verwachten was).

Ik vraag me echter af, over 4 maanden mag ik weer beginnen met trainen (na een stop van 8 maanden dus), hoe snel krijg ik mijn oude spiermassa weer terug? Ik heb het een en ander gelezen over spiergeheugen maar krijg daar geen concrete antwoorden uit. Ben dus daarom benieuwd naar mensen die in hetzelfde schuitje zaten en ook een lange tijd niet hebben kunnen trainen en daarna weer volop aan de bak gingen!

Ik hoor het graag :)


Moeilijk te beantwoorden zonder te weten wat je totale spierverlies is hoe je deze heb opgebouwd (natural/ondersteund) en wat je plan van aanpak is waneer je weer begin.

10kg ondersteund opgebouwd verlies naturel weer willen herstellen duurd langer dan 3kg natural opgebouwd verlies ondersteund willen herstellen
 
Ik heb er 10 maanden uit gelegen door een ongeluk. Al mijn vingers aan 1 hand waren er bijna af en zag mezelf ook als een pudding in elkaar zakken.
In die 10 maanden heb ik niet op mijn voeding gelet en gewoon alles gegeten wat los en vast zat. Ik was veel spiermassa kwijt en veel vet aangekomen.
Toen ik weer mocht gaan sporten ben ik meteen aan het cutten gegaan en in een periode van 2.5 maand van VP 19% naar 8% gegaan en al flink wat kracht/massa terug gepakt.
Daarna ben ik gaan bulken (300kcal boven onderhoud) en ben ik 3 maanden later alweer bijna op mijn oude niveau.

Er gaat wat tijd in zitten, maar je hebt de meeste massa redelijk snel weer terug.
 
Back
Naar boven