AndroidHealthClinic

Help! Advies gevraagd Gyno door finasteride

Bezoekers in dit topic

Sanchez123

Novice
Lid geworden
14 apr 2016
Berichten
13
Waardering
2
Lengte
1m84
Massa
85kg
Vetpercentage
14%
Circa 3 maanden geleden heb ik 0.25mg finasteride. Finasteride verlaagt je DHT en wordt gebruikt tegen haaruitval.. Na 2 weken kreeg ik steken in de borst en stijve tepels. Ik ben gelijk gestopt. De steken in de borst namen af maar mijn tepels bleven wel stijf. Inmiddels is het 2,5 maand later en merk ik sinds 3 weken dat er schijfjes achter mijn tepels zitten en deze nemen nog steeds toe. Daarnaast zijn ze ook nog steeds gevoelig en stijf. Ik zie ook al wat 'punterige' tietjes als ik het vergelijk met eerder.

Hoewel de kans op gyno met deze medicatie al klein is, is het bij deze hoeveelheid en het korte gebruik helemaal bizar (heeeel veel pech dus waar ik erg van baal). Ook zou het vanzelf weggaan bij stoppen, maar dat is dus niet gebeurd en is alleen maar toegenomen. Ik wil er dus wat aan gaan doen voordat alleen plastische chirurgie een mogelijkheid is.

Als gyno experts hoop ik dat jullie mij daarbij kunnen helpen. Wat zouden jullie in mijn geval doen? Zijn er bepaalde medicatie die jullie zouden proberen? En zo ja, welke hoeveelheid en hoelang?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!


Wat informatie over mij:
- Man
- 28 jaar
- Nooit een kuur gedaan
- 12% lichaamsvet
- Nooit last van gyno verschijnselen gehad tot het gebruik van finasteride
- Sport 3x per week (fitness) en eet redelijk gezond.
- Gepraat hiermee met de huisarts, die heeft geconstateerd dat er inderdaad gyno aan het ontwikkelen is. Ze willen het nog een aantal maanden aankijken om te kijken hoe het zich ontwikkelt. Ze hopen dat het weggaat, maar ik heb genoeg berichten gelezen dat deze kans 0% is.
 
Laatst bewerkt:
Tamoxifen, 20 mg pd, 4 weken.
 
heeft de finasteride geholpen tegen hairloss?
 
Tamoxifen, 20 mg pd, 4 weken.

Ik heb je advies gevolgd en zit nu al 1 week aan 20mg Tamoxifen per dag. Geen sides, maar schijfje net zo groot en nog net zulke gevoelige / stijve tepels. Geen vooruitgang dus.
Zou ik het kunnen verhogen naar 40mg per dag (in de ochtend en in de avond 20mg) of is dat niet aan te raden?
 
Back
Naar boven