AndroidHealthClinic

Help! Afvallen dmv cardio en dumbbells?

Bezoekers in dit topic

skrewdriver

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
4 apr 2003
Berichten
20
Waardering
0
Beste mensen,

Afgelopen week heb ik een weegschaal aangeschaft die vrij nauwkeurig het lichaamsvet percentage, visceraal vet etc etc aangeeft/

Mijn stats:

21 jaar.
Lengte: 170cm.
gewicht: 70 kg.
body fat % : 16%.
Visceraal vet: 2 kilo.
Mijn bmi : ca. 22/23 punten
Pakje sigaretten per dag (jaja ik weet 't)

Na alles te hebben opgezocht kan ik tot de conclusie komen dat ik een gezond gewicht heb, maar toch heb ik een opkomend buikje.

Exercise:

Ik fiets een paar keer per week 30 minuten, zeer intensief. Verder doe ik wekelijks dumbbell oefeningen met 5 kilo + de staaf zelf. Setjes van 15x per arm en dat 3 tot 4 keer.
Opdrukken en crunches ook setjes van 15 x.
Ik doe niet aan fitness, in ieder geval ga niet naar een gym

Voeding

Ik ontbijt met : yoghurt met muesli (met verse aarbeien of banaan), kopje thee met melk en suiker.

Verder eet ik vaak bruin brood met pindakaas of aarbeien jam (vaak is het brood geroosterd)

Een echt eet ritme heb ik niet omdat ik een onregelmatig werkrooster heb.

Ik probeer met het avond eten mijn groente binnen te krijgen, vooral uien, sla tomaten en paprika Verder eet ik meerdere keren per week een stuk vlees of tonijn (blikje per keer). Uiteraard eet ik incidenteel bij de mac of een zak chips"D.


Nu mijn vraag:

Hoe kan ik het meest effectief mijn gewicht verminderen, meer spieren kweken (armen, borst en buik spieren) en tegelijk zo veel mogelijk vet eraf krijgen, zonder te stoppen met mijn rook gedrag en evt mijn eet patroon?

En wat zijn naast zwemmen en fietsen en joggen goede cardio exercises buitenom club verband?
 
Weegschalen die vetpercentages berekenen vertrouw ik persoonlijk nooit.
Spieren kweken en daarnaast gewicht verminderen kan niet aangezien spieren zwaarder zijn dan vet. Je kunt sowieso niet afvallen en daarnaast spieren 'kweken'. Zorg maar eens dat je voedingsschemain orde komt, dat is misschien nog wel het belangrijkste en op het moment is het drie keer niks.
 
wat is dan een beter eet schema? wat voor producten en in welke hoeveelheden?
 
en het gaat mij er neit om het generale gewicht te verminderen maar het vet verminderen en evt. de spier hoeveelheid op te bouwen. Je moet het niet al te letterlijk nemen natuurlijk he:D
Ik begrijp zelf ook wel dat de densiteit van spieren vele malen hoger is dan de densiteit van vet.

Toch bedankt voor je post!
 
Kijk maar eens rond op het forum, dan zie je dat van je schema op het moment nog niet veel klopt. Vet verminderen en spiermassa opbouwen tegelijk gaat niet..
 
Nu mijn vraag:

Hoe kan ik het meest effectief mijn gewicht verminderen, meer spieren kweken (armen, borst en buik spieren) en tegelijk zo veel mogelijk vet eraf krijgen, zonder te stoppen met mijn rook gedrag en evt mijn eet patroon?

En wat zijn naast zwemmen en fietsen en joggen goede cardio exercises buitenom club verband?

Als je het vetpercentage wilt verminderen zul je op onderhoud moeten gaan eten en harder moeten trainen i.p.v het spelen dat je nu doet! :D
 
Hallo,

Wat Gauner zegt klopt wel. Alleen hij vergeet dat sommige mensen ( Die aanleg voor spieren hebben wel kunnen groeien (Spieren massa) En vet verminderen.

Je zal dan goed moet eten (Hoog in de eiwitten) Gehele dag.

En Crabs vermijden na 18uur savonds.

Vet op onderhoud. (Gezonde vetten alleen het lieft)

Uit vette vis noten olijf olie.


Clean bulken heet dit.
 
Ja vooral geen krab meer na 18:00!!!

Nee, inderdaad spieren kweken en vet verliezen gaat eigenlijk niet zo goed samen. Omdat je om je spieren te kweken een calorie-overschot nodig hebt en om vet te verliezen juist een calorie-tekort.
Als ik jou was zou ik gewoon eens een middagje of avondje inlassen om je hier op het forum goed in te lezen.
 
Hallo,

Wat Gauner zegt klopt wel. Alleen hij vergeet dat sommige mensen ( Die aanleg voor spieren hebben wel kunnen groeien (Spieren massa) En vet verminderen.

Je zal dan goed moet eten (Hoog in de eiwitten) Gehele dag.

En Crabs vermijden na 18uur savonds.

Vet op onderhoud. (Gezonde vetten alleen het lieft)

Uit vette vis noten olijf olie.


Clean bulken heet dit.

Crab na 18:00 is inderdaad zeer sterk af te raden. Beter doe je dan wat scampi's of mossels :D. lol...
 
haha nare mensen hier!
 
Mwah 70 kg bij 1m70. Lijkt me gewoon netjes. Als je serieus spieropbouw wilt, zou ik me richten op krachttrainning. Wel letten op wat je naar binnenwerkt, maar ook wanneer en hoeveel. Maar je niet te veel zorgen maken als je bf 1% omhoog schiet. Lekker massa opbouwen. Over een half jaartje kijken hoe je ervoor staat en misschien dan ook kijken naar cardiomogelijkheden. Hoewel het geen kwaad kan om naast kracht cardio in te lassen.

Ik heb ook geleerd dat zo'n weegschaal niet 100% betrouwbaar is, maar het is wel een goede maatstaf voor vooruitgang.

Mij lijkt het me moeilijk om een pakje p/d te roken en geen eetritme te hebben, om deze doelstellingen te bereiken. Maar ik denk dat met vastigheid en doelgerichtheid het resultaat te behalen is. Mac enz. zou ik voor een vaste dag houden.

Maar nogmaals als ik het bekijk uit jouw perspectief zou ik toch het een en ander afwegen.
Krachttrainen en bf verlagen hangen met veel dingen samen.
Succes!
 
Allereerst ik ben niet van plan om echt te bodybuilden ( echt dag in en dag uit er mee bezig zijn met shakes en eiwitten) , wat ik me afvroeg is of ik meer spieren kan krijgen in me torso door veel met dumbbells te werken die ik thuis heb.
IK doe nu setjes van 5 kilo + staaf en soms 7.5 +staaf en ik moet zeggen 7.5 hou ik niet lang vol haha. Het lukt me ook om 10 kilo te doen maar dan kom ik echt niet verder dan 3x ofzo haha in vergelijking met andere hier zal ik wel een slapjanus zijn maarja ik moet toch ergens mee beginnen..!

Ik heb een redelijk atletische bouw van mezelf ( de v vorm) maar die onderste buikspieren zit onder een laagje met vet.. wil een echte 6 pack geen 4 pack:d
Ik ben ervan overtuigd als ik nog 1 of 2 kilo afval aan vet dat die spieren ook zichtbaar gaan worden of is dat onzin?

Wat is beter voor spier opbouw en wat is beter om af te vallen? . Veel setjes met minder gewicht of veel gewicht en minder setjes? en hoeveel keer opdrukken en crunches per dag heb je nodig om er ook resultaten aan over te houden? 50x? 100x? setjes van 25 tot 30 haal ik wel.. of is het beter om setjes van 50 aan te houden?
Is het voor iemand als ik (die het allemaal niet al te nauw neemt met de voedsel schema;s) goed als ik ook van die eiwit supplementen in me eten gooi of creatine?
 
Niet vergelijken met anderen, laat je wel inspireren. Doe je nu met 10kg 3x, volgende maand setjes van 4 of 5 reps. Idd, begin ergens.

Iedereen heeft even veel spieren, je kan ze wel verder ontwikkelen.

Zou kunnen dat je met 2 kg minder bf droger gaat staan en dat het zichtbaarder wordt. Je hebt geen pics.

Beter voor spieropbouw: Zo zwaar mogelijk 10,8,6,6 bijv. in 4 setjes.
Afvallen: voeding en cardio

Met opdrukken gebruik je je lichaam als weerstand, maar daar train je maar een deel mee.
Ik zou niet weten hoeveel, ik doe ze weinig.

Supplementen zijn aanvullingen.
Eerst zorgen dat alles op orde is (voeding, training)
Haal eiwitten uit je voeding. (mager rood vlees, kipfilet, vissoorten dan niet gefrituurd, bepaalde noten, eieren, kwark, enz. enz.

Creatine nog niet aan denken. Op het plateau zit je nog lang niet.

Liever dat geld besteden aan materiaal of abbo.

Je hoeft niet als een bodybuilder te leven, dat vul je zelf in.
Maar er zijn wel overeenkomsten in de richtlijnen.
Je moet er wat voor over hebben.

Greetz!
 
Everbody wants to be a bodybuilder, but nobody wants to lift heavy ass weight
 
correctie: maiskorrel: ik wil niet een body builder zijn , maar aan de andere kant wil ik wel een body builden :D
en daar zit een wezenlijk verschil tussen (naar mijn mening).
In ieder geval bedankt voor ieder zn posts.
ps ik wil wel pics posten maar waar doe je dat?
 
correctie: maiskorrel: ik wil niet een body builder zijn , maar aan de andere kant wil ik wel een body builden :D
en daar zit een wezenlijk verschil tussen (naar mijn mening).
In ieder geval bedankt voor ieder zn posts.
ps ik wil wel pics posten maar waar doe je dat?

Uploaden bij tinypic en vervolgens de link hier plaatsen.
 
Back
Naar boven