Fitness Seller

{help} Correcte sets = meer mass

Bezoekers in dit topic

Rookie45

Novice
Lid geworden
23 aug 2016
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
80kg
Vetpercentage
7%
Ik lift nu al ongeveer 4 jaar en heb mooi resultaat behaald maar wil meer dus heb ik liggen googlen

voorbeeld bench.
10x20kg 10x60kg 10x70kg 8-10x80kg

Ik stop bij 80 omdak het te moeilijk word maar ik zit al een tijd vast op 80 en krijg geen gains meer

Nu zeggen veel mensen dat dit juist is maar er is ook een groot deel dat zegt dat ik me te moe maak met de loading fases en dat ik grotere sprongen moet maken in gewichten dat ik anders op mijn max blijf zitten
 
wat is je doel? Meer bankdrukken?

Meer volume doen icm progressive overload is de beste manier om daar vooruit in te gaan. Oh en sub maximaal trainen dus niet tot het gaatje gaan maar zorgen dat er nog wat in de tank zit.
 
Ik lift nu al ongeveer 4 jaar en heb mooi resultaat behaald maar wil meer dus heb ik liggen googlen

voorbeeld bench.
10x20kg 10x60kg 10x70kg 8-10x80kg

Ik stop bij 80 omdak het te moeilijk word maar ik zit al een tijd vast op 80 en krijg geen gains meer

Nu zeggen veel mensen dat dit juist is maar er is ook een groot deel dat zegt dat ik me te moe maak met de loading fases en dat ik grotere sprongen moet maken in gewichten dat ik anders op mijn max blijf zitten

meer kgs duwen is niet = meer massa, gewoon lang genoeg trainen en op je voeding letten, en altijd maximum trainen wat je aankan en gezond aanvoelt en je blijft groeien
 
Hoe vaak bench je?
Doe je altijd setjes van 10 op de bench?

De stappen waarmee je opwarmt lijken me goed, maar doe je slecht 3 opwarmsetjes?
Het kan misschien helpen om de zwaardere opwarmsets met wat minder herhalingen te doen. Doe bijvoorbeeld iets zoals:
10x20
10x30
10x40
8x50
6x60
5x70
10x80
 
Hoe vaak bench je?
Doe je altijd setjes van 10 op de bench?

De stappen waarmee je opwarmt lijken me goed, maar doe je slecht 3 opwarmsetjes?
Het kan misschien helpen om de zwaardere opwarmsets met wat minder herhalingen te doen. Doe bijvoorbeeld iets zoals:
10x20
10x30
10x40
8x50
6x60
5x70
10x80
Ja altijd 10 reps
ik had gelezen dat opwarm sets ook als echte sets tellen en dat je per week max 16 sets mag hebben van borst dus ik wou niks over-doen ook omdat ik heeeel moeilijk gewicht bijkom (hardgainer) maar velen vinden dit onzin (ivm hardgainer)
Dus daar probeerde ik een beetje op te letten dat er geen stress hormonen vrij komen
Voor de rest ben ik ook natural dus ik hou 2 dagen ertussen en dan terug borst
 
Ja altijd 10 reps

Dus daar probeerde ik een beetje op te letten dat er geen stress hormonen vrij komen
Voor de rest ben ik ook natural dus ik hou 2 dagen ertussen en dan terug borst
Stress hormonen (bv cortisol) heb je nodig. Go figure. Hardgainer zit meer in je hoofd. En max 16 sets is ook onzin. Stel je doet 25 sets van 2 reps en dan? Wellicht een verstandig idee jouw 'schema' te posten.
 
ik had gelezen dat opwarm sets ook als echte sets tellen en dat je per week max 16 sets mag hebben van borst
Dit is volledig zonder betekenis. Aantal sets dat je kan doen hangt af van oefening, aantal reps, intensiteit, voeding, slaap en van de persoon zelf. Bovendien is er nog een verschil tussen het aantal sets dat je kan doen en het aantal dat je nodig hebt om te groeien.

Sowieso, enkel werk sets tellen, opwarm sets zijn opwarm sets. Ze dienen om je voor te bereiden op de werk sets, en mogen deze dus niet negatief beïnvloeden.
 
Hoe vaak bench je?
Doe je altijd setjes van 10 op de bench?

De stappen waarmee je opwarmt lijken me goed, maar doe je slecht 3 opwarmsetjes?
Het kan misschien helpen om de zwaardere opwarmsets met wat minder herhalingen te doen. Doe bijvoorbeeld iets zoals:
10x20
10x30
10x40
8x50
6x60
5x70
10x80
Lijkt me veel te veel nutteloze opwarm-setjes zo. Je probeert op te warmen, niet je spieren uit te putten.

6x20kg
6x40
6x60
4x10x80
 
Lolz.

Ik kom moeilijk aan.

Dan moet je meer eten GODVERDOMME !!!
 
Lijkt me veel te veel nutteloze opwarm-setjes zo. Je probeert op te warmen, niet je spieren uit te putten.

6x20kg
6x40
6x60
4x10x80
6 opwarmsetjes veel? Valt toch nog goed mee. Zeker als je zoals ik snel last krijgt van de schouders is wat setjes extra geen overbodige luxe. Als ze je vermoeien doe je gewoon te veel reps.
 
Lijkt me veel te veel nutteloze opwarm-setjes zo. Je probeert op te warmen, niet je spieren uit te putten.

6x20kg
6x40
6x60
4x10x80

als je al zo weinig volume doet door maar 1 ramped up setje te doen is het toch niet erg in de warming up dan volume te pakken?
 
6 opwarmsetjes veel? Valt toch nog goed mee. Zeker als je zoals ik snel last krijgt van de schouders is wat setjes extra geen overbodige luxe. Als ze je vermoeien doe je gewoon te veel reps.
Denk dat 6 opwarmsetjes met deze werkgewichten echt nergens voor nodig zijn. Kreeg in het verleden zelf ook last van schouders met banken, hoeveel opwarmsetjes ik ook deed. Dagelijkse schouder-oefeningen (pullaparts/over-and-backs/enzv) en simpelweg niet meer als eerste oefening gaan banken hebben het geheel opgelost.
Wel eens dat veel mensen veel te veel reps pakken tijdens het opwarmen, zie soms setjes van 20/30 reps voorbij komen. Gewoon lekker in je rep-range van de werksets of zelfs iets lager opwarmen.

als je al zo weinig volume doet door maar 1 ramped up setje te doen is het toch niet erg in de warming up dan volume te pakken?
Had de OP niet goed gelezen, dacht dat hij straight sets pakte met die 80kg. Nu ik zie dat hij ramped vind ik zijn eigen opbouw nog nieteens zo gek, maar als zijn bench hier vastloopt zou ik het gewoon anders aanpakken.

Als ik TS was zou ik lekker 3x5 gaan pakken en beginnen op 75%, lekker per training er 2,5kg bovenop en zo voorbij je plateau schieten.
 
Lijkt me veel te veel nutteloze opwarm-setjes zo. Je probeert op te warmen, niet je spieren uit te putten.

6x20kg
6x40
6x60
4x10x80
dit lijkt me wel ideaal, mss zelf minder reps en 5kg erbij
 
Dankje voor de feedback allemaal ik ga het zeker uitproberen

Dit is mijn schema
(Ik train thuis) heb ook een lat pulley maar die moet ik nog in elkaar zetten

Ma:
bench 4-6 sets
close grip bench 3 sets
Skullcrushers 3 sets
Overhead press 3 sets
Ik weet niet echt hoe deze ozfening noemde rechtstaand met een barbell voor lats en schouders 3 sets

Di:
Deadlift 4-6sets
Barbell rows 4 sets
Ez bar bicep curl 3 sets
Hammers 3 sets
Shrugs 3 sets (lats)
Squats 6sets

Wo:

Rust

Do:
Terug hetzelfde als maandag alleen bench wil ik nu veranderen door powerliften dus
3x20kg
3x40kg
3x60kg
3x80kg
3x3x90kg

Vr:
Hetzelfde als dindsdag alleen ook deadlifts en squats voor kracht en ipv een ez barbell curl een ez barbell curl met reversed grip voor iets meer onderarmen
 
Ik warm op met 1 rep per 10 kilo, eerst ff beweging oefenen met een lege bar en dan begin ik ergens op 60% van werkgewicht en steeds 10 kilo er op tot ik aan werkgewicht zit. meer is echt niet nodig naar mijn ervaring.
Voorbeeld:
5x20
1x50
1x60
1x70
1x80
Werksets op 90

Helemaal als je wilt "powerliften" moet je niet energie gaan verspillen aan onnodig veel opwarm sets
 
Back
Naar boven