AndroidHealthClinic

Help dit scharminkel groot te worden!

Bezoekers in dit topic

Superwillaah

Novice
Lid geworden
12 apr 2016
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
64kg
Beste vrienden,

ik ben altijd al magertjes geweest en zou daar graag verandering in willen brengen.
Ik ben 22 jaar, 180cm lang en weeg 64Kg. Ik zou graag willen beginnen met trainen en heb daarvoor thuis dumbbells en een bankdruk. Ik weet van mezelf dat voeding bij mij te weinig is en zou graag willen beginnen met een voedingsschema waarbij ik rond dezelfde tijden begin met eten. Het avond eten is echter wat de pot schaft. Ik heb al naar schema's gekeken en er zit bijna altijd kwark in, dit lust ik niet :P.

Zou er iemand zijn die mij zou kunnen helpen met het maken van een voedingsschema en een trainingsschema. Ik had het een en ander ingelezen over compound oefeningen en dat deze in het begin het beste zijn om spieren op te bouwen?
 
Sticky - Geupdatet excel voedingsschema
Kijk hier eens voor een goed veodingsschema. Die kan je zelf opzetten met deze info. Kies vooral voeding die je wel lust.

Lust je geen kwark .. er zijn zat opties voor eiwitten.

Melk, yoghurt, andere zuivel, bij lidl heb je ook vruchtenskyrr (soort kwark) met weinig kcal 50-60 per 100 gram en evengoed 9 gr eiwit. Heb je ook een smaakje. Maar je kan ook gewoon wat limonade door je kwark doen of wat jam, honing (en walnoten... ), fruit, kaneel, cacao etc. Genoeg opties om het lekker te maken als je zou willen.

Tonijn, andere vis, vlees, vleeswaren, peulvruchten, eieren, etc....

qua training:
Fullbody 3 x per week (starting strength of stronglifts oid.)
UB/LB 4 x per week
PPL eventueel.
 
kwark kan je inderdaad prima vervangen door: ei, whey poeder, Krab, kip , witte vis etc. etc.
Probeer het schema eens een tijdje uit, en mocht je niet groeien verhoog je voeding.

ook handig is een app als myfittnesspall. Gratis te downloaden in de appstore.
 
Zorg gewoon dat je eiwitten voldoende zijn, veel eten is gewoon belangrijk in het begin!
Koop een extra brood, kipfilet erop en klaar :eating::meal:.

Kwark lust ik zelf ook niet, hou niet van die zure smaak, wat wel erg lekker is: Arla Skyr (vooral de honing smaak :D, je kan ook een kwak honing in de kwark doen :bow:), eventueel aanvullen met een shake idd, maar als je genoeg eet heb je dat niet nodig. Een voedingsschema in het begin vind ik zo overdreven, ga gewoon eten en trainen, kijk wat je lichaam doet en doe eventueel later na een halfjaar goed trainen een schema, ik denk namelijk dat veel beginners in het begin dus echt niet de motivatie en dedication kunnen opbrengen om zich vast te bijten in een schema, t is gewoon super moeilijk en het vereist echt heel veel wilskracht als je het goed wilt doen!

Als we naar oefeningen gaan kijken, gewoon 3x per week een full body routine, dit moet in het begin echt prima zien, doe niet zo'n ''bro split'' :finger:, je kan je spier groepen echt wel vaker dan 1x per week pakken, en helemaal als beginner.

Groeize :flexbiceps:
 
je kan ook met myfitnesspal je kcal eiwit iname etc optellen werkt voor mij prima
 
Back
Naar boven