AndroidHealthClinic

Help, een vegetarische voedingsschema! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ben niet echt thuis is het vegetarisch eten, maar ik zou iets anders zoeken dan vegetarische paté en jam. Weet wel niet wat er precies in die paté zit? Misschien vervangen door iets voedingrijker ... meer eiwitten. Ik eet boterhammen met kipfilet ( niet voor jou ) en met philadephia extra light ( wel van de delhaize zelf ) zitten toch wat eiwitten in ( een soort platte kaas ) en vind ik toch erg lekker.

Voor de verdeling ik doe het zo:
6:45 shake
7:30 ontbijt
10:00 2de maaltijd
12:00 ~ 12:30 middagmaal
15:00 4de maaltijd
17:30 5de maaltijd
18:15 Training
19:30 shake
20:00 avondeten
22:30 7de maaltijd ( eiwittjes voor het slapen )

Kweet niet of je hier iets aan hebt?

greetz
 
Op je brood kun je kiezen voor cottage cheese. Zo te zien gebruik je wel melkproducten dus dat zal geen probleem zijn. Voor zo ver ik zo snel kan zien zou je wat meer eiwitten moeten eten, maar het is niet echt duidelijk zo. Je kunt ook kiezen voor een proteinepoeder om je eiwitten op te krikken (zijn veelal wel op basis van melkproducten).
Het blijft lastig en het geniet niet mijn voorkeur je eiwitten uit vlees (en vis) te schrappen. Als vegetarier moet je namelijk heel gevarieerd eten om aan juiste voedingsstoffen te komen.
Smaakjes kwark bevatten relatief veel (fruit)suikers. Fruit en melkproducten is ook niet de ideale combi. Als je daar meer over wilt weten kun je even zoeken met de search functie is al meer over geschreven hier op het board.

Hoe laat eet je nu meestal wat? Hoeveel maaltijden in wat voor samenstelling?
 
..."Maar daar heb ik nu ook geen zin meer in"...

Waarom ben je eigenlijk vegetarier? Vanwege het idee achter vlees eten, of omdat je er geen zin/trek in hebt???
 
Hi!!

..
 
Laatst bewerkt:
En eieren? In ei zit ook heel veel eiwit ;) en het blijft lekker.
Ik ben ook geen super-vlees-eter (ook ooit vegetari"er en later vis-vegetari"er, want gek op vis) maar eet heel veel kwark en ei.

Succes... poe hee, ik ben 1,58 m en weeg 64 kg.. en dat is alweer 21 kg minder dan anderhalf jaar geleden! Hopelijk komen we elkaar bij 58 kg tegen?

Espi
 
Hoi Roxanne,

Ik zit een beetje met hetzelfde 'probleem', ware het dat ik wel vis eet. Ik stouw dus blikje na blikje tonijn weg.. Ik heb het wel eens voorgelegd aan de dietiste op mijn sportschool (in Utrecht, kom jij toch ook vandaan?). Enfin, na wat gezoek stuitte ik op tofu met vrij veel eiwit en nauwelijks vetten en carbs. De beste ca-waarden heb ik uiteindelijk gevonden bij Dirk vdB. Het is niet duur, niet buitengewoon lekker of smaakvol, maar met een hoop kruiden valt er best wat van te maken. Verder kun je natuurlijk simpelweg veel eieren wegslokken. In recepten heb je verder een draad 'admins massabom'. Ook geen vlees, vis of kaas, maar wel heel veel bouwstoffen. Succes!

Maurice
 
Hi!

..
 
Laatst bewerkt:
hier willen de meesten aankomen en flink ook, dus 52 kg vindt men dan te weinig. Hangt ook van je botten af hoor... ik heb bijv. heel brede schouders maar wel fragiele gewrichten, vandaar dat gewichtsvermindering voor mijn gezondheid wel goed was.
Ik deed wel aan sport, maar vnl. duursport waar je eigenlijk een slome stofwisseling van krijgt.. ik heb bijv. sinds 1994 geen enkel jaar minder dan 8000 km gefietst en in 1997 (mijn topjaar) maar liefst 17000 km. Als je dan weer niets aan sport doet (en een blessure krijgt zoals in de winter van 2001-2002) kom ik heel heel snel aan. bijv. nog 72 kg in sept 2001 toen ik net in 2 maanden tijd 4000 km door Frankrijk was gefietst (100 cols tocht) naar 85-86 kg in april toen ik gevloerd was door een voetklacht.
Ben die kgs kwijtgeraakt door anders te gaan eten: vaker en vooral flink ontbijten en alle KH laten staan (soort atkins) en dan na 2 maanden alleen KH tijdens/na de training en op de junkdag in het weekend.

Ik ben ook aan krachttraining gaan doen en moet zeggen dat ik dat nu nog leuker ben gaan vinden dan spinning wat ik 2 tot 3x per week deed (en straks weer doe want nu weer knieblessure na een mislukte deelname aan Parijs-Brest-Parijs).

Terug naar dat eten: ik kan je de combinatie vis met vet wel aanbevelen maar geen gepaneerde vis omdat dat koolhydraten zijn. combintie vet en suiker moet je vermijden! Eiwit met vet, eiwit met KH en KH alleen is prima...

Espi
 
neem aan dat je deze site al kent?

[Link niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven