AndroidHealthClinic

Help! Geen tijd meer om te eten.

Bezoekers in dit topic

TheMeerkat

Novice
Lid geworden
19 feb 2018
Berichten
11
Waardering
2
Lengte
1m90
Massa
77kg
Beste,
Ik heb net een nieuwe job en werk nu als barman in een redelijk klassevolle zaak maar het is er erg druk en ik kan vaak geen pauze nemen. Vroeger at ik 4 keer per dag (ochtend, middag en 2 volwaardige maaltijden in de avond), zo kwam ik ongeveer aan 3500kcal/dag. Nu werk ik van 11u tot 23u en heb vaak geen pauze (ik weet dat dit niet eigenlijk mag..maarjah :D). Nu zit ik met een ernstig probleem omdat ik in 5 dagen tijd 2kg ben afgevallen, en dit midden in mijn bulkfase. Heb zelf enorm veel moeite om bij te komen en daarom is het frustrerend om te zien hoe snel de kilo's er terug af vliegen.

Mijn voeding zal dus nu moeten bestaan uit dingen dan ik snel kan binnenwerken achter de bar ('een snelle hap met veel calorieën'). Wat zouden jullie best doen/eten mochten jullie in mijn situatie zitten?
(info over mezelf;
leeftijd: 20j
gewicht: 75kg (5 dagen geleden dus nog 77kg)
lengte: 190cm
trainingsdagen: 4 keer/week)

Alvast bedankt voor de hulp. ;)
 
Wat dacht je van een pauze afdwingen? Als je echt 12 uur per dag maakt, is een eetpauze toch wel het minste.
 
Wat dacht je van een pauze afdwingen? Als je echt 12 uur per dag maakt, is een eetpauze toch wel het minste.
Dat zou idd. het beste zijn, maar er is momenteel een personeelstekort en er is niemand dat mijn werk kan overnemen.
 
Neem iets mee wat je koud kunt eten achter de bar. Ze kunnen je toch niet verplichten om 12 uur niet te eten.
Die tent zal toch ook wel een keuken hebben waar ze iets voor je klaar kunnen maken.
 
Ik hoop dat je je werk heel leuk en je echt waanzinnig goed betaald krijgt, want 12uur werken zonder pauze is van de zotte.

Als voedingsadvies zou ik zeggen drink een (paar) shake(s) tijdens je werk. En gezien je stats kan je ook wel wat af en toe een vette hap naar binnen werken, dat moet achter de bar toch ook wel te regelen zijn?
 
Inderdaad een shake is eenvoudig en flink wat aan kcal.

Denk ook aan noten/pinda's. Bakje neerzetten of zakje in je broekzak en tussendoor af en toe wat pakken. Desnoods een pot pindakaas neerzetten en af en toe een hap nemen oid...

Kan je wel af en toe wat afhappen? Dan kan je ook wel denken aan wraps met roomkaas/zalm of pindakaas kipfilet. Gewoon opgerold met folietje erom en af en toe een hap nemen. Kan je eventueel ook nog wat sla oid tussen doen.

Je kan je volwaardige maaltijden dan voor 11:00 nemen en een na 23:00.
 
500ML Volle Chocomelk
150GR Havermout
60GR Pindakaas

;)

Kcal:1403 Vet:59,5 verz. Vet:16 Eiwit:49,4 Koolhydraten:157,9 Vezels:20,9

;)
 
Wat is dat toch met mensen in de horeca en zich uit laten buiten? Is masochisme een vereiste voor die sector?

Weightgainer is de makkelijkste oplossing.
 
Ik hoop dat je je werk heel leuk en je echt waanzinnig goed betaald krijgt, want 12uur werken zonder pauze is van de zotte.

Als voedingsadvies zou ik zeggen drink een (paar) shake(s) tijdens je werk. En gezien je stats kan je ook wel wat af en toe een vette hap naar binnen werken, dat moet achter de bar toch ook wel te regelen zijn?
Ik krijg daar idd. een zeer mooie verloning. Het plan is om zo'n weight gainer aan te schaffen van ongeveer 1000kcal. Ik kan ook op het werk zo'n snackbordje bestellen ofzo, maar dat zie ik niet echt als een dagelijkse oplossing want ik wil mijn vetpercentage ook niet te hard laten stijgen. :)
 
Inderdaad een shake is eenvoudig en flink wat aan kcal.

Denk ook aan noten/pinda's. Bakje neerzetten of zakje in je broekzak en tussendoor af en toe wat pakken. Desnoods een pot pindakaas neerzetten en af en toe een hap nemen oid...

Kan je wel af en toe wat afhappen? Dan kan je ook wel denken aan wraps met roomkaas/zalm of pindakaas kipfilet. Gewoon opgerold met folietje erom en af en toe een hap nemen. Kan je eventueel ook nog wat sla oid tussen doen.

Je kan je volwaardige maaltijden dan voor 11:00 nemen en een na 23:00.
Die noten en die wraps zijn idd. wel een goed idee. Mijn ontbijt is momenteel muesli met volle yoghurt en een croissantje of een paar sandwiches met brie, walnoten en honing. Na mijn werk eet ik thuis nog de overschot op van wat mijn ouders die avond hebben gegeten. (Het voordeel dat ik nog bij mijn ouders woon :)). Bedankt voor de tips! :D
 
500ML Volle Chocomelk
150GR Havermout
60GR Pindakaas

;)

Kcal:1403 Vet:59,5 verz. Vet:16 Eiwit:49,4 Koolhydraten:157,9 Vezels:20,9

;)
Die chocomelk is ook wel zeer haalbaar voor mij, aangezien er op het werk een serieuze voorraad van is. (die pindakaas krijg ik jammer genoeg niet binnen, vind ik echt niet lekker :D) Bedankt voor de tip! :)
 
Ik krijg daar idd. een zeer mooie verloning. Het plan is om zo'n weight gainer aan te schaffen van ongeveer 1000kcal. Ik kan ook op het werk zo'n snackbordje bestellen ofzo, maar dat zie ik niet echt als een dagelijkse oplossing want ik wil mijn vetpercentage ook niet te hard laten stijgen. :)

Als je onder je kcal behoefte blijft zal je vp niet stijgen. Beste oplossing is idd vloeibare voeding in de vorm van weightgainers (kant-en-klaar of zelf gemaakt)...veel calorien die je in een mum van tijd binnen hebt. Ik zou zelf zorgen dat ik voor t werk een goed ontbijt binnen heb en na het werk nog eens een grote maaltijd met vast voedsel....met 2 grote maaltijden en 1 a 2 shakes moeten 3500kcal makkelijk te halen zijn...wanneer train jij by the way?
 
pauzes in de horeca kunnen idd een probleem zijn ,

goed eten voordat je gaat werken ,prep 2 megashakes zonder melk of andere vloeistof , tijdens een "plaspauze" ff mixen met water uit de kraan en slokken maar,

na werktijd weer een goede maaltijd en je hebt nul komma nul gewichtsverlies
 
Dat zou idd. het beste zijn, maar er is momenteel een personeelstekort en er is niemand dat mijn werk kan overnemen.

Zonder eetpauze gaat je baas niet snel nieuw personeel vinden :p Vergeet niet dat je onderhandelingspositie op dit moment heel sterk is. Je bent tenslotte niet te vervangen. Zonder jou moet het bedrijf kennelijk dicht. Dan valt er vast te onderhandelen over een half uurtje pauze.
 
Als je onder je kcal behoefte blijft zal je vp niet stijgen. Beste oplossing is idd vloeibare voeding in de vorm van weightgainers (kant-en-klaar of zelf gemaakt)...veel calorien die je in een mum van tijd binnen hebt. Ik zou zelf zorgen dat ik voor t werk een goed ontbijt binnen heb en na het werk nog eens een grote maaltijd met vast voedsel....met 2 grote maaltijden en 1 a 2 shakes moeten 3500kcal makkelijk te halen zijn...wanneer train jij by the way?
Klopt, op die manier zou het wel moeten lukken. Mijn trainingsdagen zijn echter moeilijk te zeggen, vroeger was het; maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag (soms abs not wat extra in het weekend) (altijd rond 20u), maar ben vorige week enkel op dinsdag (om 10u) gegaan en op een random tijdstip op mijn vrije dag. (Dit is trouwens ook iets nieuws voor mij, want voor deze job had ik steeds de discipline om nooit een training te skippen, maar omdat ik 65uur heb gewerkt was ik fysiek echt op om voor mijn werk nog te gaan). Het plan is wel om slechts 4 dagen te werken (normaal van 11u tot 23u) en dus ongeveer 45uur te werken. Mijn trainingsschema zal dus ook aangepast moeten worden maar dat komt wel goed. (mijn voeding is voorlopig een groter probleem) :)
 
Zonder eetpauze gaat je baas niet snel nieuw personeel vinden :p Vergeet niet dat je onderhandelingspositie op dit moment heel sterk is. Je bent tenslotte niet te vervangen. Zonder jou moet het bedrijf kennelijk dicht. Dan valt er vast te onderhandelen over een half uurtje pauze.
Ik zal idd. voor mijn rechten moeten opkomen, maar aangezien dit mijn eerste werkweek was wilde ik nog niet te moeilijk doen. Ik ga dit deze week ook met de general manager bespreken. (al is het zelfs maar 15min.) :)
 
  • Like
Waarderingen: Pren
pauzes in de horeca kunnen idd een probleem zijn ,

goed eten voordat je gaat werken ,prep 2 megashakes zonder melk of andere vloeistof , tijdens een "plaspauze" ff mixen met water uit de kraan en slokken maar,

na werktijd weer een goede maaltijd en je hebt nul komma nul gewichtsverlies
Misschien een beetje raar dat ik dit zeg maar zelfs plassen doe ik niet. :D Ik ben daar vaak zo gefocust dat ik ook gewoon niet hoef te plassen eigenlijk (heb een grote blaas xD). Ik kan het wel faken natuurlijk, maar ben er van overtuigd dat ik daar gewoon mijn shakes mag vullen met melk en achter de bar mag opdrinken :)
 
Pauze in de horeca is 9 van de 10 keer een goede mise en place. Toen ik nog kok was had ik ook momenten/dagen dat je minder pauze had. Betekent niet dat je niet kan bunkeren tussendoor. 12 uur werken per dag structureel is gewoon bullshit
 
Voor en na het werk meal van 1500 kcals wegwerken, beetje op het werk en je zit zo aan die 3500.
 
Pauze in de horeca is 9 van de 10 keer een goede mise en place. Toen ik nog kok was had ik ook momenten/dagen dat je minder pauze had. Betekent niet dat je niet kan bunkeren tussendoor. 12 uur werken per dag structureel is gewoon bullshit
Het is wel degelijk bullshit dat ik niet eens 30min. pauze heb, anderzijds vind ik het wel fijn om 12u/dag (of 11u/dag) te werken voor slechts 4 dagen en dan heb je 3 dagen vrij, en je doet overuren. Mise en place vind ik niet zo goed eigenlijk, want die 2u pauze tussen de shiften kan je niet echt nuttig gebruiken om iets te doen. Deze zaak is open van 8:30 tot 23u, 7 dagen op 7, en omdat er een personeelstekort is heb ik geen pauze. Er komen wekelijks wel een paar sollicitanten binnen en denk daarom dat er snel wel een oplossing komt.
 
Back
Naar boven