XXL Nutrition

Help gezondere voeding(nog gezonder) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dere4eg

Novice
Lid geworden
4 jul 2019
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
65kg
Vetpercentage
18%
Ik heb hier al even zitten zoeken naar gezonde voeding (recepten). Maar helaas niet echt iets gevonden dat ik mezelf zie eten ik eet geen pannekoeken of cakejes of koekjes. ik zou graag zoveel mogelijk vetten uitschakelen niet alles maar toch zoveel mogelijk. Aangezien ik net iets teveel vet heb in de buik zo te zien (niet op mijn weegschaal dan). Met gezond bedoel ik dan bv:
Kip
Broccoli
Kerstomaatjes
Volkoren penne
Pesto
Pijnboompitten
Heel klein beetje olijfolie

Ik maak het zo klaar.
Pot met water hierin klein beetje zout dan broccoli erin met de pasta.
Neem een pan(of wok). knip mijn kip filet in kleine reepjes(om zeker te zijn tegen salmonella) doe olijf(juist genoeg 2lepeltjes) olie in de pan gooi de kip erbij met de pijnboompitten als dit beetje gebakken heeft gooi ik er al de rest bij en doe er oregano en tijm op en op het einde de pesto.(na dat het van het vuur is) optie: pikante pepers
 
Vet in eten.
Zorgt niet voor vet op je lichaam. Je hebt zelf vet uit eten nodig. Ga je nog maar even inlezen
 
Je moet gewoon zorgen dat je niet te veel eet.

Vetten in eten heeft helemaal niets te maken met overgewicht. Het is juist teveel calorieën (dus teveel eiwit, teveel koolhydraten en teveel vet) wat zorgt voor overgewicht.

Het is dus zaak dat je gaat berekenen wat je onderhoud is, voor een benadering: https://www.runinfo.nl/caloriebehoefte-harris-benedict.htm

"Je totale caloriebehoefte per dag is: ...." is dan bij benadering wat je lichaam nodig heeft aan totale calorieën om op gewicht te blijven. Ga daar 500 calorieën onder zitten en je zou moeten afvallen. Val je niet meer af, moet je weer het aantal calorieën wat je per dag neemt iets naar beneden bijstellen.

Het is idealiter om per dag ongeveer 2g eiwit per kg lichaamsgewicht te eten, 1gr vet per kg lichaamsgewicht en de overblijvende calorieën kun je dan opvullen met koolhydraten.

Als ik jou was zou ik je even verder in gaan lezen zodat je beter begrijpt wat welke voedingsstoffen met je lichaam doen. Vet is belangrijk voor de hormoonhuishouding en is dus absoluut noodzakelijk om te kunnen functioneren.
 
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/
Lees hier eens wat mee.

Er zijn genoeg meer gezonde dingen die je kan eten. En zelfs een pizza kan je gezond maken...
Zelf een bodem maken of kopen en beleggen met tomatenpuree, kip, ham, tonijn, groentes en wat kaas.
Friet is ook niet eens ongezond. Gooi ze in de oven of airfryer...
Het gaat om kcal.

Lekker zalmpje, avocado, olijven, pure chocolade, eieren etc. ... er is niets ongezonds aan en het zijn juist allemaal waardevolle producten die veel meer bevatten dan alleen vetten. ;)
 
Oké dit is te begrijpen heb er ondertussen wat meer over gelezen en begrijp de meerwaarde van vet ondertussen. Zoals ik hier lees zou ik rond de 2700+-kcal moeten eten want de behoefte in rust licht door lengte en leeftijd en gewicht maar op 1700 en train 5 dagen van de 7 (rust donderdag en zondag) (borst,triceps,schouders/benen/biceps,rug,buik) benen 1maal per week de andere 2 maal. Ik werk op 50% koolhydraten,30%eiwitten,20%vetten aangezien ik nu zeker niet wil afvallen met een gewicht van 62kg. Is dit een beetje oké? Of meer eiwitten?
 
lees de llnk
2 gr eiwit per kg bw --> 120 gr
minimaal 1 gr vet per kg bw --> minimaal 62 gr en ik zou wat hoger insteken (60-80 gr)
rest kh.

Kom je niet aan dan hoog je op in kcal.

en pak een fatsoenlijk schema... train iig je bene net zo vaak als je ub.
neem gewoon een fb 3xper week of een UB/LB
 
Oké heb even mijn voeding uitgerekend. Volgens jullie informatie ben ik niet verkeerd bezig. Dank u.Nu nog 1 vraagje ik neem 8-10gr creatine(universel),4voor en 4caps na training bcca van xxl,2pillen visolie,1 multi-vit. In de avonds voor slapen gaan zma, maar krijg soms verschrikkelijk diaree ervan aan welk van de supplementen zou dit kunnen liggen en is het schadelijk?
 
Waarom zoveel supps?

kan van creatine komen...
en anders gewoon om de beurt een van de supps een paar dagen weglaten. Weet je het zo.
 
Aangezien ik zoveel train en echt maximum uit mijn lijf probeer te halen. En nu als ik de hierbovenstaande advies opvolg waarschijnlijk nog een extra dag voor de benen zal aan toevoegen. Ik wil niks te kort te komen leek het mij verstandig ineens overal aan te voorzien. Zal het eens proberen om de creatine weg te laten en dan kijken of het daar aan ligt.
 
belangrijk is
voeding
training
rust

en vooral die laatste vergeten velen.... waarom geen ub/lb en 4x per week?
of gewoon doortellen ..

less = more
 
Doortellen zal beter zijn dan had daar nog niet aan gedacht aangezien heel de up me de hell zal geven waarschijnlijk in herstel. Met de benen doe ik volledig alles met de kuiten bij en dit geeft me al zeker 2 dagen veel spierpijn.
 
Back
Naar boven