XXL Nutrition

Help! Hoe verder na CRASH-dieet? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

..
 
Laatst bewerkt:
dus JOu advies is van ene dag naar ander terug op onderhoud en E/KH/V "normaal", dus je gaat van 0 gr koolhydraten naar 150-200 gr? er gebeurt niks met insuline?
svp duidelijke antwoorden van jou omdat jou antwoorden altijd heel kort zijn (dus ja of nee zonder toelichting) en vertel ook eens waarom.... hopelijk leer ik nog iets van je?

Ja. ;) (en het is jouw, niet jou)

en nee, er gebeurd niets bijzonders met insuline... tenzij je ziek bent (diabetes hebt of zo) Je lichaam maakt zoveel insuline aan als nodig is. Waarschijnlijk zelfs minder dan bij niet trainende mensen omdat trainen je insuline-gevoeligheid verhoogt. Wat had je verwacht dat er zou gebeuren.. dat je vet zou worden ? Je wordt niet vet van een calorie-inname op onderhoudsniveau. Zelfs niet als je 90% koolhydraten zou eten.

Je zult wel snel zwaarder worden (spierglycogeen-vulling) en misschien wat bloat (opgezette buik en onderhuids vocht), maar dat is geen vet.
 
Hi all,

Ik ben gewoon teruggegaan naar mn onderhoud; (ietsjes lager)
Haal nu wel meer de calorieën uit eiwitten en vetten, en doe het rustig aan met de carbs.
En ik kom niks aan en val niks af. Dus geen jojo effect tot nu toe; even afwachten of die 6 kilo's er ook afblijven.

@EdwinH, ik heb inderdaad gesport; 3x per week cardio/kracht combi. De consulent zei initieel 'kijk maar hoe het aanvoelt met je lichaam, luister daarnaar'. Maar dat vond ik echt een vreemd advies.
Op 500kcal in ketose, sporten terwijl je al onder je onderhoud zit; waar moeten dan de eiwitten vandaan komen voor de opbouw van spieren? Merkte dat ik in trainingen achteruit ging, tot ik op den duur gewoon nauwelijks de dag doorkwam, wel 11u slaap nodig had 's nachts, en al helemaal niet meer kon sporten. Tot ik dus op een ochtend wakker werd en bijna flauwviel, reality check.

Wat ik zelf merk, dat heel veel mensen bij dit shake-dieet (Cambridge) de bijwerkingen van duizeligheid, zwakte etc voor lief nemen. En het lichaam dat extreem in de spaarstand gaat ook; vanwege de vele kilo's die er zo snel afvliegen. (eerste weken 3 a 4 kilo, maar daarna gaat het toch rond de 1 a 2 zitten). Gezond is het zeker niet.
Ik heb wel afgeleerd op de harde manier!

Nu even een tijdje op onderhoud, heb me nu verdiept in een ketogeen dieet (wil van 30% vetmassa naar een gezond vetpercentage) waarbij ik in combi met sporten gewoon rustig aan op een gezonde manier afvallen wil; met genoeg inname van natuurlijke voedingsstoffen. In ieder geval lees ik op dit forum wel positieve berichten. Ben vegetarisch, dus zal de eiwitten en vetten dan halen uit noten, tahoe etc.

Bedankt voor de tips allemaal!
 
je hoeft helemaal niet ketogeen te gaan joh om gezond af te vallen.
Maak je een voedingsschema met een gezond evenwicht in KH, EIW, V
Zorg dat je totaal aantal cal inname 200/500 minder is dan je verbruik (inclusief je sportverbruik)
en je zal geleidelijk afvallen, en het is heel goed vol te houden.
 
@EdwinH, ik heb inderdaad gesport; 3x per week cardio/kracht combi. De consulent zei initieel 'kijk maar hoe het aanvoelt met je lichaam, luister daarnaar'. Maar dat vond ik echt een vreemd advies.
Op 500kcal in ketose, sporten terwijl je al onder je onderhoud zit; waar moeten dan de eiwitten vandaan komen voor de opbouw van spieren? Merkte dat ik in trainingen achteruit ging, tot ik op den duur gewoon nauwelijks de dag doorkwam, wel 11u slaap nodig had 's nachts, en al helemaal niet meer kon sporten. Tot ik dus op een ochtend wakker werd en bijna flauwviel, reality check.

Wat ik zelf merk, dat heel veel mensen bij dit shake-dieet (Cambridge) de bijwerkingen van duizeligheid, zwakte etc voor lief nemen. En het lichaam dat extreem in de spaarstand gaat ook; vanwege de vele kilo's die er zo snel afvliegen. (eerste weken 3 a 4 kilo, maar daarna gaat het toch rond de 1 a 2 zitten). Gezond is het zeker niet.
Ik heb wel afgeleerd op de harde manier!

Nu even een tijdje op onderhoud, heb me nu verdiept in een ketogeen dieet (wil van 30% vetmassa naar een gezond vetpercentage) waarbij ik in combi met sporten gewoon rustig aan op een gezonde manier afvallen wil; met genoeg inname van natuurlijke voedingsstoffen. In ieder geval lees ik op dit forum wel positieve berichten. Ben vegetarisch, dus zal de eiwitten en vetten dan halen uit noten, tahoe etc.

Ik vroeg dat omdat ik laatst nog een dame gesproken heb die ook dit dieet doet. Zij mocht namelijk van haar begeleiding absoluut niet sporten. Maar zelfs zonder sporten lijkt het me een aanslag op je lichaam.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/ketogeen-dieet-217517/

Dit is erg interessant als je persé een ketogeen dieet wil blijven volgen. Vooral stukje over refeeds...
 
Back
Naar boven